Livet På Stornäset

Alla inlägg under februari 2009

Av Sandra Holmlund - 16 februari 2009 20:50

Vi kom inte iväg till lägenheten förrän efter kl 11. Men jag hann iaf städa ur tv-rummet, sovrummet o badrummet. Badrummet tog 2 timmar, pust! Men nu kan hon inte klaga! Imorgon åker jag dit o städar ur köket o förhoppningsvis hallen. Men köket kommer nog ta ett tag. Har lite att packa ner först  o sen ska det ner i bilen. Skönt att jag har till torsdag på mig att städa, men det skulle vara skönt att bli klar imorgon. Har massa garderober i hallen som också måste städas ur.


Jag har så ont i kroppen nu, vill helst bara gå o lägga mig, men söt-Molly ligger o surrar i sin säng :-D Borde somna snart. Men man vet ju aldrig :-P

Av Sandra Holmlund - 16 februari 2009 09:59

Molly var jätteledsen igår kväll. Så ledsen brukar hon inte vara. Hade jättesvårt att somna. Jag vet inte om det var för att vi inte var hemma eller om hon hade lite magknip (efter katrinplommonpurén?). Hon somnade tillslut i min famn (kl 22). La ner henne i spjällsängen o hon fortsatte o sova, skönt. Men kl 02 vaknade hon otröstlig igen. Ville inte ha mat, ingenting var bra. Jag la henne bredvid mig i bäddsoffan o höll henne jättenära mig, då somnade hon. Jag har ju dock inte sovit så bra, Molly tar ganska stor plats trots att hon är så liten :-) Vi vaknade 07.50 o klev upp strax efter. Jag har tagit en dusch o Molly sover igen. Hoppas hon bara sover en kort stund, jag måste bort till lägenheten o börja städa. Ska väl ta en sväng ut till huset också, kanske iaf...

Av Sandra Holmlund - 15 februari 2009 19:11

I natt sov vi första natten i huset. Molly var lite orolig så hon fick sova med oss. Var även rätt kallt i huset, så då fick hon mysa med oss. Jag åkte o hämtade lite kläder o småsaker i lägenheten, sen har vi varit ute i huset hela dan. Molly sov 3 timmar o 15 minuter ute i vagnen, skönt! Robban var o köpte massa byggmaterial, sen la han in golvet i sovrummet o satt lister. Blev så bra! Vi satt även ihop sängen innan vi åkte bort till svärmor på middag. Jag o Molly ska sova här i natt så Robban kan fortsätta att bygga på därute. Vi får hoppas att hällen o diskmaskinen kommer imorgon så vi kan fortsätta med köket. Molly är trött, ska nog sussa snart. Tänkte hålla henne vaken till 20 iaf.

Av Sandra Holmlund - 14 februari 2009 10:53

Nu är alla möbler isärskruvade. Tomas är här o hjälper oss (sååå snällt). Molly ligger i köket o leker, hon har en bra dag (peppar, peppar) hoppas det håller i sig!


Nä nu ska jag hjälpa till o bära saker så vi blir klar ngn gång. Har ju vinden kvar o tömma också.

Av Sandra Holmlund - 14 februari 2009 08:42

Molly var tydligen väldigt trött imorse...haha! Jag satt mig vid datorn o efter ca 5 sekunder så somnade hon :-D La över henne i sängen istället. Så typiskt henne o vakna på morgonen för att somna ca 30 minuter efter igen. Men men nu är jag rätt pigg så nu är det bara o slänga i sig lite frukost o börja bära möbler ner i släpvagnen :-D Som ni alla vet (som läser min blogg) så går ju det sista flyttlasset idag :-) Wohoo!



Av Sandra Holmlund - 14 februari 2009 08:21

Ville bara önska alla en jättetrevlig & fin

Alla Hjärtans Dag!!!

Av Sandra Holmlund - 13 februari 2009 20:49

Idag kom hjärtat hem med en blomma åt mig. En-tidig-alla-hjärtans-dag-present. Har ju fullt upp imorgon, så då hinner man ju inte handla någon present... Jag som inte köpt någon än.. hmm...

Av Sandra Holmlund - 13 februari 2009 13:48

Det är så typiskt att jag lämnade vagnen ute i huset. Det har ju varit svinkallt i flera så man har ju inte velat vara ute, men självklart när det är härligt väder kan jag inte gå ut... suck! Men men nu är det bara att invänta att Robban kommer hem, så ska vi dona lite ute i huset.

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards