Livet På Stornäset

Alla inlägg under mars 2012

Av Sandra Holmlund - 28 mars 2012 20:14


 

Av Sandra Holmlund - 28 mars 2012 19:33

Molly gjorde en koja. Sällskapssjuk som Diego är ville han självklart också vara med :)


    


Av Sandra Holmlund - 28 mars 2012 19:31

Molly med sina gosedjur hon sover med varje kväll. Ja som ni ser behöver hon ju inte känna sig ensam :p

 

Av Sandra Holmlund - 28 mars 2012 19:26

Molly ropade på mig idag, hon hade tagit på sig stövlar o fällt upp paraplyet.

-Jag vill ut på altanen! (bestämd som vanligt).


   


Här ser ni ju även hur fantastiskt vacker vår baksida är för tillfället. Blä! Måste åtgärdas i sommar :/

 

Av Sandra Holmlund - 28 mars 2012 19:08

För några veckor sedan fick jag en gammal kökssoffa av A :) Såg inte speciellt rolig ut från början, en vanlig furusoffa (med en blå vaxduk som dyna :P).


Tvättade av den med målartvätt o målade den sedan vit o bytte tyg till ett mörkgrått. Supernajs :)

Glömde att ta en förebild, men här kommer några då den är målad:

 


Molly visar hur man ska använda den... att vila i såklart :)

 


Inhandlade även ett väggord o satte dit "Njut en liten smula smula". Robban har även sågat ur ett litet "ruterhål", samma som i köksstolarna.

 


"Vitlöksknoppar" (egentligen skåpknoppar) från Indiska fick bli en dekoration + nya kuddar:

      


Superskön att vila i... Jag sov i 1½h efter middan en kväll, haha! Så klart MVG :)

 

Av Sandra Holmlund - 28 mars 2012 19:05

Ja det kan man ju kalla detta busfrö :)

 


En till busbild... Molly spexar i mitt pannband :)

 

Av Sandra Holmlund - 27 mars 2012 12:42

Då jag ändå bloggar så kan jag ju skriva lite om Molly också :) Hon har blivit en riktig liten (läs stor) dam. Surrar ihjäl en på dagarna. Går inte en dag utan att hon har något roligt att säga. Finaste lilla Molly.


Nu i vår har hon varit blöjfri i ett år. I fredags sa hon även att hon ville slippa blöjan på natten, det gick jättebra. Men då hon var hos farmor ville hon ha blöja o på söndagkväll då hon var hemma igen så ville hon vara utan, samma sak i natt. Går superbra!


Hon älskar dagis... sina fröknar o kompisar. Så skönt att känna att hon är trygg o trivs :) På hennes lediga dagar så säger hon ofta att hon vill på dagis. Tråkigt att vara hemma! :P


Hon kommer ofta med massa frågor, kanske tokiga för oss vuxna men stora funderingar för henne :) Tex mycket bajsprat. Hon pratar ofta om att det man äter kommer ner i magen o sedan ut som bajs. Men vart tar bajset i toaletten vägen?

Även mycket prat om vart sopor tar vägen (tror att de pratar mycket om sånt på dagis, de har ju grönflagg på sitt dagis o värnar mycket om miljö o sånt). Så mycket prat om sopgubbar o soptippar blir det :)

Det är ju även ett-hundra-elva-frågor till på dagarna, man blir helt matt :D





Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards