Livet På Stornäset

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Sandra Holmlund - 11 februari 2009 10:53

Molly fick bada nu på förmiddan. Hon brukar egentligen bada på kvällen, men igår blev det inget bad pga att vi la henne på en gång vi kom hem. Hon hade spytt ner hela sig, så hon luktade inte så gott imorse. Så då blev det bad. Toppenkul enligt Molly.


Hon slog så mycket vatten på sig själv så hon fick nästan kallsupar. Därför hon är alldeles röd om näsan på filmen. Hann ju såklart inte få henne på film när hon var som tokigast, men här kommer en kort film iaf :-D


Klicka på länken för att se

http://www.familjeliv.se/hem/sandraholmlund/video.php?v=hy48uxf5

Av Sandra Holmlund - 11 februari 2009 10:50

Idag blir du 7 månader

Stora tjejen

Grattis!

Men jag är inte långt efter :-D

Om 6 dagar fyller jag 6 månader


Kramar från Molly

Av Sandra Holmlund - 11 februari 2009 08:17

Jag har blivit utmanad av Caroline att lägga ut bild 6 ur mapp 6. (Antar iaf att det är min Molly hon menar :-D). Det blev en bild på Alice, min fd kissemiss. Hua vad jag saknar henne o Baloo. Go´kissarna! De flesta har ju redan blivit utmanade, så jag utmanar ingen denna gång!

Av Sandra Holmlund - 11 februari 2009 08:01

Efter att vi varit hos Nettan o Emma så åkte vi som sagt till huset... Molly somnade i bilen dit, jag la över henne i vagnen. Jag satt ihop matbordet, packade upp stolarna o satt även ihop soffbordet... FINT! Lagom till at jag var klar kom Robban o Magnus (han som skulle hjälpa oss o tapetsera). Deras bas-stämmor gjorde så att Molly vaknade igen. Hon var jättegrinig, fick efter ett tag potatis o majspuré med katrinplommon/äpplepuré till efterrätt. Lite gladare. Kl 18.30 var det dags o gå över till syrran... me&ipartyt. Jättefina kläder. Tur att jag inte hade ett äldre barn, då hade jag handlat ihjäl mig :-D Jag köpte iaf en lekdräkt med tillhörande mössa o ett par bruna typ hängselbyxor med en vit kanin på baken :-) Söta! Sen sa det stopp i plånkan :-D Vi blev bjuden på gott fika, tack!


Molly sov en stund i vagnen under själva partyt, sen ville hon vara med :-D Hon fick sitta hos Ann-cathrin (blivande grannen) medan jag gick runt o kikade på kläderna. Molly var jätteglad. Vi var kvar hos syrran en stund efter att det var slut. Sen gick vi över till huset o tittade hur det gick med tapetseringen. Sovrum o hall var klar :-D Lägger in en bild på sovrummet, hallen glömde vi o knäppa kort på.

Av Sandra Holmlund - 11 februari 2009 07:56

Jag fick jättegod lunch hos Nettan igår, blandsallad (kyckling/skinka)... mums, TACK! Även Molly fick lite mellanmål där... nå fruktpuré. Den gillade hon skarpt :-)


Bus-Emma var väldigt intresserad av att ta på Molly, Molly hade inte en chans, haha. Dom är så söta. Lär väl slåss om allt när dom blir större :-) Molly fick testa Emmas gåstol, skoj! Hon når ju faktiskt ner till golvet. Får se om man inhandlar nån sån?


Sen åkte vi ut till huset.

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards