Livet På Stornäset

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Sandra Holmlund - 5 februari 2009 21:50

Vi har nyss ätit en sen middag... tonfisk, ris o keso.... mums! Har varit ute i huset hela dan. Robbans pappa har hjälpt till idag med. Så nu sitter alla stommar på plats iaf. Molly sov länge ute i sin vagn idag, så jag hann skruva ihop en massa lådor. Skönt att man kan göra lite nytta iaf :-D Skulle ta kort när köket började ta form, men glömde kameran :-/ Gör ett nytt försök imorgon.


Innan jag åkte ut till huset imorse så åkte jag o hälsade på på jobbet. Var ute på Birsta för att handla en kofta, men jag kom hem med en kjol :-D Skulle baka småkakor nu på kvällen, men det blev bara pannkaka av allt, så jag slängde degen o gör ett nytt försök imorgon. Ska även hämta nyckeln till lokalen imorgon... kl 10.


Robban skulle natta Molly kl 20 idag. Han gav henne ersättning o la ner henne bredvid sig. Men hon var inte ett dugg sugen o sova. Försökte stoppa in båda händerna i munnen o gör massa ljud, haha! Så nu ligger hon i soffan o krafsar mot sofftyget :-) Ska ta o lägga mig i soffan jag med...

Av Sandra Holmlund - 5 februari 2009 07:53

Utmaning: Sju sanningar om mig


Jag blev utmanad av Veronica.


Regler:

1. Berätta sju personliga sanningar om dig själv.

2. Länka sju personer i slutet av ditt inlägg som du vill ska anta utmaningen.

3. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så de vet att de blivit utmanade.


Sju sanningar om mig:


1. Har fobi mot hajar. Ja det är sant! Lär ju aldrig möta någon (förhoppningsvis). Men jag börjar nästan gråta bara jag ser en bild på en haj.


2. Hatar när folk smaskar o tuggar med munnen öppen. Tex vissa tar en hel hög med chips o bara mular in i munnen, så hälften hamnar utanför.


3. Tillbaka till sanning nr 2. Hatar att ha smulor på golvet. Hatar iofs att ha smulor/skit någonstans överhuvudtaget.


4. Är rädd för vatten som jag aldrig badat i förr. (Har väl kanske något med hajfobin att göra, hehe).


5. Blir gärna bjuden på fiskbullar i dillsås o potatis (någon kanske känner sig manad?).


6. Är otroligt dålig på att fickparkera.


7. Är ett fan av "Days of our lifes" :-D


Jag utmanar:


Malin N

Sara

Liie

Kusin-Mikkis

Maria N

Nettan

Lotta

Av Sandra Holmlund - 5 februari 2009 07:43

Molly somnade kl 20 igår. Käkade kl 02 och 06 (som vanligt :-P) Sen klev vi upp 07.30 Molly ville det iaf :-( Men men vad gör man inte för sitt barn :-P Är himla trött idag, men jag tror mest att det är för att det var mörkt i sovrummet, hade nybäddat, molly låg o höll armarna runt min hals *goskit*... så det hade varit mysigare o ligga kvar.


Robban sussar fortfarande. Han ville sova till kl 09 idag. Vad ska vi göra till dess? Min mage kurrar nu! Vill ha mat nu, inte om över 1 timme.


Tror att både jag o Molly kommer bli sjuka tills på lördag (dopet). Positiv man är va?!! Jag har känt mig småsnuvig i 2 dagar o huvudvärken kommer smygandes... Molly har snorat på lite också, men hon är ju glad iaf, så det är ju huvudsaken.


Idag ska Robban börja sätta in köket. Jag ska väl hjälpa till så gott det går. Får väl se på vilket humör Molly är på idag. Jag ska även baka några småkakor hos syrran till dopet. Blä måste även handla idag!

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards