Livet På Stornäset

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Sandra Holmlund - 2 februari 2009 13:52

Vi drog ut på IKEA till 10.30, handlade lite, sen åkte vi ut till huset. Jag städade tvättstugan o Molly satt o gnällde i bilstolen (jättetrött). Trodde hon skulle somna i bilen hem. Men varje gång jag kikade bak så satt hon bara o blängde, haha, sötis! Men vid sista trafikljusen innan vi var hemma så åkte småögonen igen. Så jag tog o la ner henne i vagnen o tog en prommis bort på ica. Väl hemma igen så vaknade hon toppenglad! Hon fick lite gröt, det bara strålade om henne efter det. Tänk vad glad man kan bli efter lite mat :-D Jag passade på o kika i hennes mun när hon skrattade. Jag är rätt säker på att jag såg att det är på väg en liten tand :-D Precis som jag trodde för ett par dagar sen. Men det är ju så svårt när hon sträcker ut tungan varje gång man ska titta i hennes mun :-P Får kika igen imorgon... ska nog be syrran om hjälp som har sett den där vita fläcken 2 gånger, haha!


Idag blev det broccoli o kasslerpaj till lunch, mums! Nu sover Molly så jag ska passa på att bara slappa framför tvn.


Golvet i huset var fantastiskt fint... Robban hade lagt färdigt kök o tv-rum. Imorgon kommer köket, då ska jag skruva ihop underskåp, eller lådhutschar som det så fint heter :-D Vill ju också hjälpa till, när jag för en gångs skull kan!

Av Sandra Holmlund - 2 februari 2009 08:07

Idag klev vi upp kl 07.30 Tittade på termometern i köket, brrr...fortfarande kallt, -15.


Idag har vi fullt upp. Ska ringa massa samtal, sen måste jag ut till huset en sväng o städa ur tvättstugan till besiktningen imorgon. Den är full i slipdamm, sågspån m.m Sen måste jag ut på IKEA o köpa småsaker, får nog även bli en tur till ICA MAXI. Fy, känner inte för det idag.


Molly-gumman somnade ju som sagt 19.30 igår. Gnällde efter nappen i ca 1½ timme, sen stortjöt hon, tog upp henne... världens rap. Sen kunde hon somna direkt. Morsan fattar ingenting, haha. Skulle vara så skönt om hon la sig tidigt varje kväll.


Nä nu sussar Molly igen... jag ska ta o äta frukost.

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards