Livet På Stornäset

Alla inlägg under december 2008

Av Sandra Holmlund - 31 december 2008 23:40

Tjejen som håller i babysimmet ringde i förrgår o sa att vi fick börja den 12 januari på måndagar kl 16.00 Men efter att jag surrat med Robban så ringde jag upp henne o frågade om vi fick hoppa på nästa kurs istället (i mars). Eftersom att Molly ska operera bort fingret i januari så kan hon inte bada. Känns ju trist o missa nå bad. + att det är massa med huset just i januari/februari. Också ville jag ha babysim på söndagar så att Robban hinner följa med. Så förhoppningsvis så blir det så :-)

Av Sandra Holmlund - 31 december 2008 23:28

Nu är det 30 minuter kvar till 12-slaget... Jag o Molly har nyss kommit hem till lägenheten.


Har ju varit med Robbans släkt idag/ikväll... Robbans mormor, mamma, pappa, syrra, systerbarn, moster med man, 2 kusiner med respektive och barn. Så det har varit full rulle. Tyvärr så har ju jag mått dåligt ända sedan imorse så jag orkade inte stanna där längre. Verkar inte vara magsjuka som jag först trodde, men nåt knas med magen är det iaf.


Molly har varit supersnäll hela dan. Har sovit i vagnen när hon varit trött, trots massa oljud (6 busiga barn, haha). Man har sluppit haft henne i knä hela dan, så skönt att massa andra så gärna vill bära på henne :-P Hon somnade i bilen hem o vaknade inte ens när jag klädde av henne o la ner henne i sängen. Hon ska få sova med mig i sängen i natt (Robbans sida). Robban sover hos sin mamma i natt, han ville vara kvar. Träffar inte sin släkt så ofta. Moster med familj bor i Stockholm o ena kusinen med familj bor i USA. Så jag förstår att han vill vara kvar. 


Nu hör man rakterna vina här utanför. Så nu ska jag varva ner i soffan, skåla med sig själv på tolvslaget med ett glas vatten, hihi! Sen blir det den efterlängtade sängen. Hoppas Molly sover bra i natt, för jag är helt slut som artist. 

Av Sandra Holmlund - 31 december 2008 10:52

Idag ska Molly få vara med om stormiddag o raketer :-) Första Nyårsafton!


Just nu sover hon sin vanliga förmiddagslur. Jag o Robban håller på o snygga till oss... så gott det går, haha! Hjärtat ska ha kostym idag... så snygg så ;-D


GOTT NYTT ÅR!!!

 2008/2009

Av Sandra Holmlund - 30 december 2008 22:38

Molly är en riktig liten busa. Kl är 22.38 o hon är fortfarande vaken... o tokglá :-) Igår somnade hon 20.30 och käkade inte förrän kl 04.00 imorse. Sen sov vi till 09.20 Myyyys! Men ikväll verkar hon vilja ha en uppesittarkväll :-P Synd bara att man själv är super-duper-trött! Men det brukar ju gå från superpigg till dödstrött för Molly ibland.


Satt o funderade på en sak idag... tror inte att jag kommer orka vara vaken till tolvslaget imorgon. Går ju oftast o lägger oss runt kl 22, trött! Men men det visar sig. Känns faktiskt som om det kvittar!


Nä nu ska jag joina mina älsklingar i soffan.

Av Sandra Holmlund - 30 december 2008 10:23

Igår var vi o kikade på tapeter till huset. Var även o kikade på Bauhaus efter en duschvägg, men det fanns inte en sån som vi tänkt oss.


Istället kom vi hem med en matstol till Molly, en liten "plaststol" som man ska ha i badkaret eller i duschen, så man slipper hålla i Molly. Man kan säga att det är som en matstol utan ben, haha! Lite för stor för Molly än, men hon tyckte att det var jättespännande med duschstrålen. Tittade o kände! Det är ju så man lär sig :-)


Nu ska jag ta en dusch, sen ska vi ut till huset en sväng. Ha en bra dag allihop!

Av Sandra Holmlund - 30 december 2008 10:21

Igår var det 56 besökare på min blogg. Vissa dagar upp mot 70 stycken. Så nyfiken vilka ni är.


Skriv gärna en kommentar :-)

Av Sandra Holmlund - 29 december 2008 17:45

Igår var Helen o Emil här o hälsade på. Skoj, med tanke på att vi inte träffas så ofta nuförtiden :-( Men vi har ju alla 4 mycket att stå i. Det blir bättre framöver :-)


Molly o jag fick varsin julklapp. Molly fick en adidasdräkt, rosa o brun, sååå fin :-) Jag fick en mugg med texten:


För att du alltid finns där för mig.

Du är en pålitlig vän och en bra beskyddare.

Din vänlighet och omsorgsfullhet betyder mycket för mig.

Du erbjuder alltid stöd när jag behöver det.

Tack så mycket för allting.



Man kan ju inte bli mer än glad när man får en sån mugg :-) Tack Helen!


Vi käkade paj (som smakade rätt illa faktiskt :-P) o drack te/kaffe o lite julmust. Grabbarna satt sig som vanligt framför datorn o kollade på bilfilmer o sånt tjafs :-P Jag, Helen o Molly satt i soffan o surrade. Eller det var mest Molly som surrade (skrek som vanligt)... överröstade oss alla 4, haha! Men hon är så söt. Vände sig från rygg till mage i soffan o blev skitsur när jag vände tillbaka henne, hihi!





Av Sandra Holmlund - 28 december 2008 10:44

Idag klev jag o Molly upp 09.45 Skönt. Hon somnade kl 21.00, åt 03.40 och 08.20. Så både Molly o jag är nöjd :-)


Robban är o jobbar i Östersund idag. Men han kunde inte göra allt jobb idag, så han kommer hem ikväll istället för imorgon, JA!


Nu ska jag läsa en bok för Molly. Hon ligger o surrar i köket. Blir nog en promenad med vagnen idag :-)

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards