Livet På Stornäset

Alla inlägg under mars 2011

Av Sandra Holmlund - 31 mars 2011 12:01

   

Av Sandra Holmlund - 30 mars 2011 09:11

För att jag älskar ER så som NI är...

 

Ni betyder allt för mig! 

 

 

Kärleksvisan tillägnad mina älsklingar

Text:



Var inte rädd, jag går bredvid dig.

Kom ta min hand, jag håller i dig.

Här i min famn, kan du våga tro.

Sänk dina murar, jag ger dig ro.

 

För att jag älskar dig, så som du är

och jag vill ge dig allting jag har.

Låt mig få bära dig när du är svag,

för du betyder allting för mig.

Var inte rädd, jag går bredvid dig.

 

Nu är jag din och nu kan jag andas.

Här blir jag kvar, för här vill jag stanna.

 Se på oss nu, livet är vårt.

Ser du den framtid som vi, vi kommer få.

 

För att jag älskar dig, så som du är

och jag vill ge dig allting jag har

och låt mig få bära dig när du är svag,

för du betyder allting för mig.

 

Ja, jag ska älska dig så som du är

och jag vill ge dig allting jag har.

Så låt mig få bära dig när hoppet sviker.

 Du betyder allt för mig. Var inte rädd,

 jag står bredvid digför du betyder allt för mig.







Av Sandra Holmlund - 30 mars 2011 08:53

I måndags så hade vi inventering på jobbet... Så från kl 07-15.30 "blippade" vi varor... Drygt! Men nu är det klart :)


Robban vabbade i måndags då Molly är förkyld o har feber :( Jag var hemma med henne igår.  Hon mår redan bättre, men tur att jag är ledig idag o imorgon så hon får piggna på sig ordentligt.


Molly har sovit som en kratta måndag- o tisdagnatt, vilket resulterat i att hon sovit längre på morgonen. I måndgas sov hon till strax efter 08. Men igår så blev det lite panikartad väckning. Vi skulle ju vara på BVC kl 10. Kl 09.45 slog jag upp ögonen o tittade mot klockan. WHAt!? Det var bara att slänga på sig kläder, slita upp Molly ur sängen o åka iväg. Blev endast 2 minuter sen, bra gjort tyckr jag :) Men vi fick ändå vänta 5 minuter. Man blev ju helt kokko i huvudet efter ett sådant uppvaknande.


Igår passade jag  o Molly på att äta lite överbliven födelsedagstårta (Robban fyllde 31 år i söndags, hipp hipp hurra :)) Vi myste till det med lite picnic på vardagsrumsgolvet :)

 

 

Av Sandra Holmlund - 30 mars 2011 08:42

Igår var vi på BVC igen, då fläcken inte blir bättre :( Vi skulle ju smörja i 14 dagar, men eftersom att det blev sår igen efter 10 dagar så var det ingen mening att fortsätta. BVC ska skicka en remiss till hudmottagningen, får vi inte veta något nästa vecka så skulle dom skynda på det. Vill bara kolla upp det NU!



BVC

Av Sandra Holmlund - 17 mars 2011 12:41

Har äntligen varit o kollat upp Mollys "fläck" som hon har i hårbotten. Hon föddes med den o vi kollade upp den för länge sedan. Kommer inte riktigt ihåg vad den heter, men det är en på 3000 personer som drabbas av det. Men på senaste tiden så har det blivit som blödande sår på fläcken. Såren skorpar sig, skorpan ramlar av o sen börjar det om igen. Så synd om henne då man tvättar håret på henne, det svider ju :(


Vi fick träffa en BVC-sköterska, men hon ville inte ta beslut själv så en läkare fick komma o kolla på henne. Hon kunde inte heller säga vad det var. Men vi fick med en salva hem som vi ska smörja med morgon/kväll i 2 veckor. För om det blivit en infektion så skulle salvan ta bort det. Om det fortfarande finns kvar efter 2 veckor så skulle vi få en remiss till hudmottagningen på sjukhuset.


Jag hoppas verkligen att det går bort av salvan o att det inte är nå farligt.


Nä nu ska Molly få sova o jag ska vila lite jag med. Ha en fin dag!

Av Sandra Holmlund - 15 mars 2011 07:24

Tänk vad saker o ting kan vändas upp o ner på bara några minuter... Man glömmer lätt bort ta vara på varje dag o inte bara leva i vardagen... Men som sagt så faller man tillbaka dit ganska snabbt, men ibland blir man påmind om att livet inte alltid är så lätt...


Positivt inlägg så här på morgonen, haha! Nu ska jag mysa med lill-hjärtat innan det är dags för dagis o jobb.


Take care!


Av Sandra Holmlund - 13 mars 2011 19:33

    

Av Sandra Holmlund - 13 mars 2011 19:03

Dagen började tidigt... 06.15 närmare bestämt. Passade på att röja i Mollys rum o bädda rent. Efter att Robban klivit upp o alla ätit frukost så gick vi ut o matade hästarna med lite morötter. Sedan blev det lek i snön innan det var dags för lunch.

  


  

      


Efter lunch åkte vi in till stan. Molly skulle få gå på bio för första gången. Hon tyckte det var spännande enda från att vi köpte popcorn tills att filmen var slut. Go´gumman! Vi såg en film med Lilla Anna o Långa Farbrorn o Lilla spöket Laban. Molly surrade en massa under filmen o ville se mer då den var slut. Vi mjukstartade med en kort film (45min). Funderar på att testa att gå på en lite längre film, kanske den nya filmen Gnomia o Julia.

En dålig bild från bion:

  


Efter bion kom Carro, Marcus, Melvin (med kompis) o lilla Kelly hit på en kaffe. Trevligt!


Nu sitter vi alla proppmätta efter massa tacos. Ska slänga Molly i sängen o ta en dusch innan det är dags för Solsidan :)

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards