Livet På Stornäset

Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Sandra Holmlund - 22 februari 2009 19:26

När Molly var lite mer än 5 månader så slutade jag o amma på dagarna o ammade bara nattetid o som akut lösning. Men en dag innan Molly blev 6 månader så betsämde jag mig för att sluta amma. Trodde faktiskt att jag skulle ha svårt att sluta o inte få ha dom mysiga stunderna med henne. Men ska jag vara ärlig så var jag rätt less på o amma. Så nu har jag börjat med att blanda ut ersättningen med välling. Hoppas på att hon sover bättre på nätterna. Skulle vara skönt om hon klarade sig till kl 05-06 innan hon ville ha mat. Vi får väl se hur det blir framöver.


Hon har blivit riktigt duktig på att äta. Ratade gröt från början, men nu mumsar hon i sig. Hon gillar även all mat jag har gett henne, men favvon är majs o potatis. Ska börja testa mat med lite kött i. Hon har ätit en hel (liten) burk mat några gånger. Matvrak, haha! Och efterrätten går ju alltid ner. Hon har även fattat vad hon ska göra med majskrokarna. Från början slängde hon bara iväg dom eller klämde sönder dom... men nu åker även dom ner i magen. Men motoriken är dock lite sisådär så det kan vara lite svårt att pricka munnen ibland :-D

Av Sandra Holmlund - 22 februari 2009 19:20

Idag har vi varit ute i huset. Robbans mamma, mormor o systerdotter Miranda kom ut en sväng o kikade. Även Cicci o hennes kille Martin kom ut o tittade. Vi tog en fika o surrade o tiden bara rann iväg, kl 16 åkte Cicci o Martin. Robban fortsatte med det han börjat med, lägga in den nya golvvärmen. Efter ett tag blev jag uttråkad så jag fick ta över o limma fast golvvärmen o Robban myste med Molly.


Efter kl 18 var vi hemma hos Annica igen. Jag fick fläskkorv, potatis o senapsås... mums! Inte så många som tycker om det, men jag gör det iaf :-D Tack tack! Efter att jag ätit så badade jag Molly o gav henne mat, la henne, men ville hon sova strax efter kl 19? Nix-pix! Så nu sitter hon o sliter sönder en Allas-tidning inne i köket medan hennes farmor löser korsord. Så jag fick lite tid att skriva här. Hoppas Molly somnar snart för jag är toktrött idag.

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards