Livet På Stornäset

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Vaccinering mot Svinis!

Av Sandra Holmlund - 23 november 2009 13:42


Jag har ju varit emot vaccinationen mot svininfluensan, eller egentligen inte emot... Jag hade helt enkelt bara inte tänkt att ta den. Men när man hunnit smälta alla skriverier i tidningar + att jag o Robban pratat om det så har vi bestämt oss för att vaccinera oss hela familjen. Jag o Robban hann inte med förra veckan då det var i Bergsåker, ska försöka att hinna med när nästa laddning av vaccin kommer.


Molly har fått tid på BVC på fredag. Är ju självklart nervös för biverkningarna, men jag tror att vi gör rätt väl med tanke på att hon nu börjar på dagis. Man kan ju aldrig veta, men nu är det bara att köra på!!


-Ska ni vaccinera er?! Skriv gärna en kommentar!!

 
 
Evelina

Evelina

23 november 2009 13:58

Vi ska vaccinera oss. Det känns självklart att göra det. Tuva är vaccinerad och vi andra står på tur. Man är ju väldigt utsatt och jag vill inte gärna smitta ner någon med det heller...

http://prommis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lina

23 november 2009 14:00

Tycker ni gör helt rätt som vaccinerar er. Speciellt du som jobbar och träffar folk hela dagarna och Molly är ju rätt utsatt i och med att hon är på dagis. Visst kan det kännas kymigt med att man inte vet hur biverkningar blir, men å andra sidan så har vi ju själva blivit vaccinerad när vi var små och skillnaden på vaccinet när nog inte allt för stor.
Jag är vaccinerad eftersom jag tillhör riskgrupp "Gravid" och Valter får sin första spruta den 2 dec.
Jag skulle aldrig förlåta mig om Valter blev drabbad och vi hade tagist avstånd från vaccinering. Men som sagt det är ett svårt beslut och man måste själv ta ställning och inte låta sig påverkas för mycket av alla andra och medier.

 
Carina

Carina

23 november 2009 14:51

Jag tycker ni gör helt rätt som vaccinerar er hela familjen, jag har vaccinerat alla Mollys kusiner efter noga övervägande och samtal med sjukvårdsrågivningen.
Biverkningarna är olika från person till person, Malvie reagerade väldigt starkt på vaccinet med huvudvärk, illamående och kräkningar men de andra 4 hade bara ont i armen några dagar.
Jag tänkte hinna med att vaccinera mig denna vecka i Bergsåker nu när riskgrupperna är så gott som avklarad och de börjat vaccinera utanför de.
Carina..

http://mammatillfem

 
Ingen bild

Sofia

23 november 2009 15:47

Vi har också vaccinerat hela familjen. Tilde var först ut, hon har redan tagit sina två sprutor och Samuel och Vincent har fått sin första. daniel och jag hann med nöd och näppe med Bergsåker i torsdags.

Vi var också veliga länge hur vi skulle göra men gick efter den allmänna rekommendationen och det känns bra att vi följde den. Skulle aldrig förlåta oss själva om någon av barnen skulle bli allvarligt sjuka och vi hade kunnat förhindra det. Vincents RS-virus i februari låg även i bakhuvudet inför beslutet. Han var jättesjuk då. Sedan skyddar man ju andra också. Vi har t.o.m fått farmor och farfar att gå och vaccinera sig. Mormor och morfar är redan klara.


 
Nattis

Nattis

23 november 2009 17:42

Hallå där!

Jag har länge varit emot att ta influensa vaccin och hade inte heller tänkt ta den, men till slut skulle jag på en liten shopping trip till Beijing och då gick jag in och tog reda på fakta på internet och struntade i vad som skrivits i tidningarna. Då kom jag fram till att för att skydda Jack på ett bättre sett så drog jag med hela familjen att ta sprutan. Ingen av oss har fått mer biverkningar än att vi fick lite ont i armen 2-3 dagar. Adam ska ta sin andra spruta nästa vecka då har det gått 3 veckor för honom och barn ska ju ta sin 2 gånger. Hoppas ni klarar er undan de värre biverkningarna. Kram på er!! :-D

Ps jag e inte så duktig på att uppdatera min blogg, men skickar med adressen i alla fall.

http://zone-twilight.blogspot.com

 
Sara

Sara

23 november 2009 18:55

ja, jag missade också att ta sprutan förra veckan. När är det man kan få vaccin igen då? Nä, man får det ju inte om man är förkyld eller så. Hoppas ni kryar på er! haha, jag är precis likadan då jag är stressad...Man är ju rädd att folk ska tro att man är världens drygaste som varken hejar eller tittar tillbaka =P Vad hittar ni på i veckan då?? Var i Birsta idag. Kikade in på Glitter men ingen Du..*L* Ha det bra.

http://sara80.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

23 november 2009 20:01

Jag har inga planer på att vaccinera mig. Tycker det här vaccinet är för panik-framtaget och influensan i sig ska ju inte vara farligare än andra influensor om du sköter den rätt och inte har andra sjukdomar. Kan hända att jag får äta upp dessa ord men nej tack, jag avstår =) Kram!

http://smaldesign.webs.com

 
Jossan

Jossan

24 november 2009 09:29

Vi har vaccinerat barnen iaf eftersom dom går på dagis och träffar mycket barn och föräldrar som kan bära på smittan..
Dom fick inga biverkningar alls, inte ens lite ömma vid sticket!

Vi själva tänker nog inte vaccinera oss, många runt om oss har redan varit sjuka utan att ha varit speciellt sjuka, vi ligger ju inte i någon riskgrupp så vi skulle nog inte bli speciellt sjuka vi heller..
Men barnen däremot kändes viktigt då dom kanske inte klarar av det lika bra...

http://innebandyfrun.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Holmlund - 12 april 2013 12:48

...och Let´s Dance då jag slutat jobbet :) Ser mycket fram emot det, har varit en seg vecka med trötta kvällar.   Ledig helg! Molly ska på baletten igen efter 2 lördagar då det varit stängt. Imorgon kväll ska jag äntligen få dansa lite igen. H...

Av Sandra Holmlund - 12 april 2013 12:24

Stugan är hyrd i Kolmården (3 dagar)... I år blir det semester med goda vänner. Ska bli så roligt! Molly kommer att ha Emma att leka med så slipper hon oss ;)   Molly längtar redan efter alla djuren o ser fram emot att ha en kompis med sig....

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:56

Brukar inte gilla färdiga mixer till gratänger m.m. Men idag testade vi Abbas färdiga Citron- och dillsås för ugnsbakad lax. Saltade o pepprade laxen, annars hällde man bara på såsen. Serverade pressad potatis till. Ett tips för ännu en snabb middag....

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:49

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:44


Naturgodis - mandel med saltlakritsöverdrag o mandel med kanelöverdrag. Mums!   ...

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards