Livet På Stornäset

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Sandra Holmlund - 11 november 2009 19:29

Molly kräktes ju som sagt tidigt imorse, men sen har hon varit pigg o glad! Men jag tror att det tog lite på krafterna, efter att Molly sovit 3½ timme under dan så fick jag väcka henne. Hon brukar aldrig vara sur då man väcker henne, men det blev hon idag. Gnällde en stund, sen var det full fart igen. Tråkigt att ni inte kom hit idag ändå Veronica o Noel, men kanske lika bra om det var smittbart. Men vi satsar på Drakborgen imorgon istället Skrattande

   

Molly myser i soffan framför Playhouse Disney...

 

  

Fjant-Fia flörtar...

 

 

Efter middan satt hela familjen inne i Mollys rum o lekte... Då kom grannarna A-C o Tommy på besök. Mycket trevligt, så länge sedan vi sågs. Det blev lite kaffe (nyponsoppa för min del) o massa surr. Tror lill-damen har svårt att somna ikväll. Gnäller på inne i sängen, men det är bara o ignorera så brukar hon somna. Nä nu ska jag mysa ner mig i soffan, snart börjar Arga snickaren. Efter det blir det Greys Anatomy Glad Robban håller på att göra upp en brasa i kaminen, myyyys på hög nivå, gör ju inte saken sämre att det snöar igen (hoppas det ligger kvar på marken snart).


Avslutar inlägget med en bild på bästisarna:

  

Av Sandra Holmlund - 11 november 2009 10:26

Kl 04 vaknade jag av att Molly var jätteledsen... gick in på hennes rum o skulle stryka henne i håret så att hon skulle somna om, KLADDIGT! Hon hade spytt ner hela sängen. Bläh! Molly blev jätteglad då jag lyfte ur henne ur sängen o drog av henne pyjamasen. Följde  glatt med Robban till duschen medan jag fixade i hennes säng. Eftersom jag fick tvätta upp spjällsängsskyddet också så fick hon sova i våran säng. Pust! Molly blev galet busig så man fick sig ju en o annan spark i både huvud o mage Tungan ute Men strax före kl 06 somnade hon, vaknade inte så Robbans väckarklocka ringde *jippi* Jag somnade strax efter kl 06 o fick sova till 09.10 Molly verkar inte ha haft magsjuka, eller jag vet ju inte riktigt, hon har inte spytt nå mer iaf. Hon har fått välling, ska testa o ge henne skorpa o nyponsoppa, nu innan det är dags att sova igen.


Jag har alltid haft sån fobi mot spya... Har haft lite ångest över att veta om att jag en dag kommer få torka spya efter Molly. Men det var inte alls farligt. Sen så måste man ju faktiskt. Det man egentligen behöver oroa sig över det är ju om det smittar. Än har varken jag eller R blivit dåliga iaf. Det visar sig! Nä nu ska jag plocka ur tvättmaskinen...

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards