Livet På Stornäset

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Sandra Holmlund - 20 november 2009 11:54

Började dagen med att komma för sent till dagis... Var huuur lång kö som helst i hela Alnö C, dom hade stängt av någon väg i Johannedal pga branden på bilskroten. Det tog en halvtimme att sitta i kö, fast det bara var en jättekort bit, som vanligtvis tar ca 30 sekunder att köra. Skulle aldrig klara av att bo i Stockholm, skulle bli vansinnig!


Har iaf gått tokbra idag också. Molly lekte på med alla barnen, skrattade o sprang runt runt Skrattande Annica tyckte att vi kunde testa att jag satt mig i ett annat rum (skulle egentligen testa det på tisdag, men hon tycker att det går så pass bra). Så jag fick en kopp te, en fåtölj, massa tidningar o ensamhet *underbart*. Satt där ca 1 timme. Det hade gått jättebra, Molly är en glad o sprallig tös tydligen (som om jag inte redan visste det, hehe). Hon mår som en prinsessa på dagis, massa lek o bus. Vi samlades innan lunch. När Molly fick syn på mig så brydde hon sig inte så mycket, fortsatte o smaska på sin morotsbit o kollade in allt annat. Vi sjöng några sånger, Molly dansade o tyckte att det lät jättebra Flört Dagens lunch var potatismos o köttfärslimpa (grönsaker o spisbrö´macka)... Molly åt glatt av allting! Efterrätt var frukt.


Sen var det dags att åka hem igen. Lisa (en 5-årig tjej) tycker jättemycket om Molly, så hon kramade henne o vinkade av henne... Molly tycker om henne massor också, blir glad varje gång hon ser henne.


Det var länge sedan jag sett Molly så trött. Hon somnade direkt i bilen, vaknade inte då jag lyfte ur henne (som hon annars alltid gör), vaknade inte då jag klädde av henne heller. Trött-Fia! Hon lär väl sova fram till middagsdags. Nu ska jag hämta posten o bara mysa framför tvn i lugn o ro... 

Av Sandra Holmlund - 20 november 2009 07:33

Det gick superbra på dagis igår också. Tyvärr fick jag väcka Molly, vi skulle ju vara på dagis kl 13, men hon fick ju iaf sova 2 timmar. Samma visa igår, Molly ville inte vara med mig, hon sprang runt, lekte med dom andra barnen, höll handen med fröken Annica. Det var bara en incident som fick henne att gråta. Hugo ville krama henne även idag, men det var fortfarande inte Molly sugen på, så han blev sur o knuffade henne. Då blev det gråt! Men det gick över snabbt. Jag trodde ju att Hugo var 2 månader äldre, han var bara 2 veckor äldre... inte lätt o se. Vi stannade o åt mellis. Molly vräkte i sig som vanligt, haha! Följde glatt med o tvättade händerna både före o efter mellis, vilket hon hatar att göra hemma.


Nä nu måste jag sluta skriva o gå o väcka Molly, vi ska vara på dagis kl 08.30 idag. Måste ju hinna klämma i henne frukost också. Ha en bra dag allihopa!

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards