Livet På Stornäset

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Sandra Holmlund - 18 november 2009 12:38

Veronica o Noel var här o hälsade på igår. Så här såg Noel ut strax innan dom skulle åka hem... Haha! Synd bara att jag inte hann ta kort tidigare, då bara benen stack ut Tungan ute Fattar inte hur han fick in mer än halva sig själv i den där lilla lådan. Tack för titten igår! Hoppas vi ses snart igen. -På måndag kanske?   

Av Sandra Holmlund - 18 november 2009 11:12

Började första inskolningsdagen med 1½ timme. Molly blev varmt välkommen av både fröknar o barn. En liten kille vid namn Hugo (han är bara ca 2 månader äldre) gav Molly en kram, men efter några minuter så knuffade han henne, haha! Molly blängde på honom, men inge grin. Jag satt mig ner med Mollys inskolningsfröken (Annica), hon berättade om dagiset, vad man ska tänka på, m.m Molly försökte till en början mest leka med mig, men jag ignorerade henne eftersom jag försökte att lyssna på Annica. När vi pratat klart gick Molly fram till Annica o sträckte fram armarna. Ville komma upp i hennes knä (bra start)... sen skulle vi gå på en visning genom dagiset, då ville Molly hålla henne i handen (sötisen!)... vi stötte även på kocken, då blev Molly blyg (brukar inte vara så förtjust i killar/män, men det är tur att det går över snabbt)... när vi kikat på alla salar o rum så hamnade vi i leksalen. Jättefin sal, högt i tak, med väggmålning, ruschekana, madrasser, m.m Där brukar dom samlas o ha gympa, massage, sångstunder, lek, m.m Det var några äldre barn som var där o lekte men det hade Molly inga problem med, sprang runt o skrek o skrattade. Krockade t.o.m med en kille, -OJ! sa hon bara Skrattande Imorgon ska vi dit till kl 13 (fröknarna hade möte på morgonen)... då ska vi leka lite inne, äta mellis o sen leka ute. På fredag ska vi dit till 08.30 o vara där till efter lunch. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra. Men Annica sa att om det går superbra från början så får man ändå räkna med att det kommer en svacka efter ett tag. Men jag antar att jag lär få räkna med några tårar då o då. Skönt iaf att Molly verkar tycka om Annica.


Nu har Molly nyss fått lunch o ligger i sin säng. Trött efter alla intryck. Jag ska passa på o äta lunch, hemmagjord potatismos o korv *mumma*

Av Sandra Holmlund - 18 november 2009 08:17

Idag är första inskolningsdagen på dagis för Molly. Ska bli skoj/spännande Skrattande

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards