Livet På Stornäset

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Sandra Holmlund - 17 november 2009 09:38

...du föddes!

  

Lill-tjockis! Det bästa som hänt oss...

 

 

  

Så här stor har du hunnit bli... Vart tog tiden vägen??

Av Sandra Holmlund - 17 november 2009 09:12

Fick sova till kl 08.20 idag igen, skönt! Ändå känner jag av en irriterande huvudvärk. När jag klev upp märkte jag att att hela huset var kolsvart. Strömmen hade gått. Hörde ett tjut inne i köket, det var frysen som larmade om att den var för varm. Men tur som jag hade så kom strömmen tillbaka efter 10 minuter. Stackars Robban då han klev upp kl 06. Ingen lampa fungerade, gatubelysningen var svart... han tog pannlampan till bilen Tungan ute 


Vad har hänt på sista tiden då? Det var ju faktiskt 4 dagar sen jag bloggade sist Tungan ute Jag o Molly åkte ju som sagt o badade i fredags. Fy f*n vad kallt det var i vattnet. Molly blev blå om läpparna redan efter en kvart. Men hon hade ju lika kul ändå, haha! Men när hon började skaka så tog jag med henne in till duscharna igen, det var ju kul det med Skrattande Tog en lååång dusch sedan var det bara att bege sig hem igen.


Fy vilket trist väder det har varit dom senaste dagarna. Regn regn o åter regn. Eftersom både jag o Molly började o klättra på väggarna igår, så bestämde jag mig för att vi skulle gå ut trots vädret. Det regnade ju ändå inte så mycket. Molly busade på med Bob, gungade o åkte 3-hjuling... sen började det ösa ner, Molly var dygnsur i både kläder o ansikte. Molly gallskrek heeela vägen in, ville vara kvar ute. Väl inne så tog vi ett bad i badkaret, då blev hon glad igen Glad 


Igår var jag inne på jobbet o började med schemat. Blir nog bra, ska kolla igenom det igen o se om det går att göra några småförändringar. Ska börja med att jobba 75%, innan man börjar på heltid igen. Vill ju ha mer tid med Molly istället :-) Imorgon, onsdag börjar Molly på dagis. Känns lite pirrigt. Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra. Men jag tror att hon kommer tycka att det är skoj!



Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards