Livet På Stornäset

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Sandra Holmlund - 23 november 2009 13:57

För er som tycker om choklad... gå in på www.raddajulen.nu o rösta så din favorit får vara kvar i aladdinasken Skrattande Jag har röstat (tycker iofs om alla godisar... choklad, sura som söta... salta). Synd att dom inte hade denna röstning för några år sedan... hade gärna haft kvar nougatbiten som hade guldpapper runt sig *mumma*...


Av Sandra Holmlund - 23 november 2009 13:42


Jag har ju varit emot vaccinationen mot svininfluensan, eller egentligen inte emot... Jag hade helt enkelt bara inte tänkt att ta den. Men när man hunnit smälta alla skriverier i tidningar + att jag o Robban pratat om det så har vi bestämt oss för att vaccinera oss hela familjen. Jag o Robban hann inte med förra veckan då det var i Bergsåker, ska försöka att hinna med när nästa laddning av vaccin kommer.


Molly har fått tid på BVC på fredag. Är ju självklart nervös för biverkningarna, men jag tror att vi gör rätt väl med tanke på att hon nu börjar på dagis. Man kan ju aldrig veta, men nu är det bara att köra på!!


-Ska ni vaccinera er?! Skriv gärna en kommentar!!

Av Sandra Holmlund - 23 november 2009 13:03

...man tager vad man haver...

  

Av Sandra Holmlund - 23 november 2009 12:32

Om ca en vecka (8 dagar om jag ska vara exakt) så börjar jag jobba på riktigt. Det är verkligen blandade känslor. Jag vet att jag behöver det sociala o komma hemifrån, men ändå skulle jag vilja vara hemma med Molly mer. Ja ja jag ska sluta gnälla, jag har ju faktiskt ett jobb att gå tillbaka till o det ska bli himla kul också, saknar ju Sanna o Therese Skrattande På torsdag blir det en liten myskväll med jobbet... Ska på Aveny o surra o (kanske) dansa lite, om det finns någon som vill o om jag kommer ihåg hur man gör, hehe! Det är Zlips som spelar *me like*

Av Sandra Holmlund - 23 november 2009 11:48

...ja stackars lilla Molly... Det är minst 4 st tänder som kommit upp samtidigt (hörntänder, aj aj!) Hon går o pillar i munnen hela tiden. Har försökt att titta om det är några fler på G, men Molly HATAR då man ska kolla i munnen på henne, så än så länge är det 2 uppe o 2 nere som jag fått syn på. Längtar tills alla tänder kommit så man slipper alla dessa "jag-har-fått-tand-bajsningarna"... typ 100 ggr per dag.


Tror äntligen att hon somnat iaf, la henne för ett tag sedan, men hon har surrat o surrat. Plus att besiktningsmannen plingade på dörren *suck*... Nä nu ska jag hoppa i duschen!

Av Sandra Holmlund - 23 november 2009 09:31

I natt så vaknade jag 3 gånger utav att Molly drömde, men dessa gånger var det inte mardrömmar, utan glada drömmar. Hon skrattade så hon kiknade, första gången trodde jag att hon var vaken, men insåg efter andra gången att hon drömde. Även om jag fick vakna tre gånger så var det rätt mysigt o höra henne skratta. Antar att hon kommer bli som sin far... han pratar i sömnen Tungan ute


Däremot så väckte Bob oss runt kl 02... Robban som tjurar på att han ska få vara inne på natten fick glatt kliva upp o släppa ut honom. Men R ringde bara för ett tag sedan o sa att vi ska börja släppa ut honom innan vi går o lägger oss på kvällarna, GRATTIS! (tror jag det då han har fått kliva upp 3 nätter i rad o släppa ut honom)...


I morse fick jag sova till 08.40, skööönt! Efter lunch åker jag nog in på jobbet o fortsätter att fixa med schemat, eller om det blir när R kommit hem. Nu ska jag busa med Molly... ha en bra dag allihopa!

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards