Livet På Stornäset

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Trafikkaos på Alnö!

Av Sandra Holmlund - 20 november 2009 11:54

Började dagen med att komma för sent till dagis... Var huuur lång kö som helst i hela Alnö C, dom hade stängt av någon väg i Johannedal pga branden på bilskroten. Det tog en halvtimme att sitta i kö, fast det bara var en jättekort bit, som vanligtvis tar ca 30 sekunder att köra. Skulle aldrig klara av att bo i Stockholm, skulle bli vansinnig!


Har iaf gått tokbra idag också. Molly lekte på med alla barnen, skrattade o sprang runt runt Skrattande Annica tyckte att vi kunde testa att jag satt mig i ett annat rum (skulle egentligen testa det på tisdag, men hon tycker att det går så pass bra). Så jag fick en kopp te, en fåtölj, massa tidningar o ensamhet *underbart*. Satt där ca 1 timme. Det hade gått jättebra, Molly är en glad o sprallig tös tydligen (som om jag inte redan visste det, hehe). Hon mår som en prinsessa på dagis, massa lek o bus. Vi samlades innan lunch. När Molly fick syn på mig så brydde hon sig inte så mycket, fortsatte o smaska på sin morotsbit o kollade in allt annat. Vi sjöng några sånger, Molly dansade o tyckte att det lät jättebra Flört Dagens lunch var potatismos o köttfärslimpa (grönsaker o spisbrö´macka)... Molly åt glatt av allting! Efterrätt var frukt.


Sen var det dags att åka hem igen. Lisa (en 5-årig tjej) tycker jättemycket om Molly, så hon kramade henne o vinkade av henne... Molly tycker om henne massor också, blir glad varje gång hon ser henne.


Det var länge sedan jag sett Molly så trött. Hon somnade direkt i bilen, vaknade inte då jag lyfte ur henne (som hon annars alltid gör), vaknade inte då jag klädde av henne heller. Trött-Fia! Hon lär väl sova fram till middagsdags. Nu ska jag hämta posten o bara mysa framför tvn i lugn o ro... 

 
 
Maria

Maria

20 november 2009 15:39

Vad skönt att det går så bra för Molly på dagis.
Jag är hemma med Hugo idag och han är som ett plåster nu på eftermiddagen. Något i hans kropp gjorde att han bara sov en timme idag. Han som sover 2-3 timmar, så vi får se hur det blir nu fram till kvällen. Han kämpar på här hemma med sina klossar och tussar omkring här, febrig och trött. Typiskt att det skulle hända när Jörgen för en gångs skull är borta, men vi kanske åker till mormor och morfar ikväll och sover där. Det beror på hur Hugo mår.
Vi får se om vi ses på söndag. Vill så gärna åka och bada, vi har ju missat flera gånger, men det viktigaste är ju att Hugo är pigg och orkar plaska :)
Ha en underbar helg!
Kram på er alla tre från mig och Hugo

http://misan80.blogg.se

 
Ingen bild

Nettan

20 november 2009 20:17

Hej!

Så bra det verkar gå för Molly på dagis. Är ett tag kavr innan Emma kommer gå på dagis, vi har inte bestämt vilket dagis hon ska gå på ännu.
Ja, det blev ett jäkla pådrag här borta på vägen...jag kom precis hem igår då branden nyss startat.
Alla grannarna gick ut för att titta typ, s jälv försökte jag natta Emma då det exploderade ett antal gånger. Lite otäckt!
Vi var hos fotografen idag igen, gick sådär. Emma ville inte sitta stilla haha! vaknade efter sovstunden vid lunch så sent. Tänkte ifa vi skulle ha hittat på något. Men Molly verkar ju ha varit så trött hon med =)
Vi har lagt Emma i sitt rum inför natten, Stefan sitter därinne fortfarande...spännande att se hur det går?
Ha en mysig fredags kväll/kram

 
Lina

Lina

20 november 2009 22:08

Hej! tack för kommentaren i bloggen! Roligt att höra.. lr jaa.. vad man nu ska säga :P Känns skönt att man inte är ensam om att må såhär. Det är fan inge roligt alltså. Ska försöka ta mej i kragen jag med.. men lite svårt när man knappt har energi till att göra mat lixom :P Meeeeeeeen det löser sej :) Hur är det med dej då? Och Molly? :)

http://linajohannalof.blogg.se

 
Sara

Sara

20 november 2009 22:51

Vad kul att det går bra och att hon trivs. Jätteviktigt ju =)
Ok..förstår att det måste vara skönt att börja jobba igen nu..Jag ska väl börja plugga igen sedan, men jag väntar tills i höst tror jag.. Innan dess ska jag nog försöka få lite vik.tider som undersköterska om det finns. =)
Ja vi får hoppas att C blir bättre. Vore underbart isåfall! Nä, Philip ska stanna hemma med sin farmor. Känns hemskt att lämna honom hemma, men det vore lika jobbigt att ha med honom. Lång restid, vistelse på sjukhus etc. =/ Vi blir borta mindre än 2 veckor, men det kommer att kännas som en evighet. Jobbigt att vara borta från Emmy också naturligtvis, och hon är ju så medveten nu ocks..jaja. Det är ju fortf. ett tag kvar. *L Trevlig helg på Er =)

http://sara80.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Holmlund - 12 april 2013 12:48

...och Let´s Dance då jag slutat jobbet :) Ser mycket fram emot det, har varit en seg vecka med trötta kvällar.   Ledig helg! Molly ska på baletten igen efter 2 lördagar då det varit stängt. Imorgon kväll ska jag äntligen få dansa lite igen. H...

Av Sandra Holmlund - 12 april 2013 12:24

Stugan är hyrd i Kolmården (3 dagar)... I år blir det semester med goda vänner. Ska bli så roligt! Molly kommer att ha Emma att leka med så slipper hon oss ;)   Molly längtar redan efter alla djuren o ser fram emot att ha en kompis med sig....

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:56

Brukar inte gilla färdiga mixer till gratänger m.m. Men idag testade vi Abbas färdiga Citron- och dillsås för ugnsbakad lax. Saltade o pepprade laxen, annars hällde man bara på såsen. Serverade pressad potatis till. Ett tips för ännu en snabb middag....

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:49

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:44


Naturgodis - mandel med saltlakritsöverdrag o mandel med kanelöverdrag. Mums!   ...

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards