Livet På Stornäset

Alla inlägg under januari 2009

Av Sandra Holmlund - 7 januari 2009 09:55

Molly sov rätt bra i natt igen, skönt. Ville bara ha käk kl 02.00 och 05.30, sen sov vi till kl 09. Hon la sig ju faktiskt kl 19.30 (vaknade till runt kl 21.00, men somnade om). Så jag känner mig rätt utvilad. Men både jag o Robban har ont i halsen. Hoppas vi klarar oss... peppar peppar ta i trä!!!


Robban har börjat jobba igen idag, känns tråkigt! :-( Men pengar behöver man ju som sagt. Jag ska bara vara hemma idag. Molly har nyss somnat igen. Jag ska börja packa ner kökssaker som vi inte behöver just nu... tex att vi bara har en uppsättning tallrikar glas m.m Så går det ju snabbare o packa ner det sen. Ska även packa ner sängkläder o handdukar. Räcker ju att man har några kvar, men man har ju miljoner. Ska passa på o rensa lite också :-)


Idag ska snickarna vara tillbaka i huset. Snart sitter väl taket på plats, så slipper huset se ut som en barack :-P

Av Sandra Holmlund - 6 januari 2009 20:26

Molly vill inte ens ta flaskan nu. Det spelar ingen roll om det är erättning i eller bröstmjölk. Suck! Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Till och med syrran testade o ge henne erättning idag, men icke! Hon ska bara ha mammas bröst. Jaja man får väl helt enkelt inte ge upp bara. Testa fler gånger. Men det är ju så typiskt med tanke på att jag o Robban ska på 30-årsfest på lördag. Hade ju varit skönt om det hade fungerat med flaska tills dess. Men tyvärr lär det väl bli att man får åka emellan festen o Molly. Det ordnar sig alltid :-/


Idag har vi varit ute i huset. Eller rättare sagt Robban har jobbat på där o jag har varit inne hos syrran. Kul o träffa dom, länge sen sist. Men snart får vi se oss less på varann :-D Jag har inte fattat att snickarna/målarna måste vara klara senast den 3/2, o att vi ska vara ute ur lägenheten den 20/2. Snart bor man i hus, känns såååå overkligt.


Funderar på o sussa nu, är så trött. Molly har haft gasig mage, så hon har varit lite mer sugen på mat dom 2 senaste nätterna. Vi la henne 19.30 ikväll, så jag ska nog passa på o lägga mig i tid jag med. Imorgon börjar Robban jobba igen :-( Nu har man ju lixom vänjt sig o ha honom här hemma. Men pengar behöver vi ju nu. Jag är ju inte direkt rik :-(

Av Sandra Holmlund - 5 januari 2009 13:46

Har nyss kommit hem från en promenad med Madde. Vi tog en sväng ner på stan. Bokade klipptid, också hittade jag en jacka på intersport. Ska få den av mamma o pappa i födelsedagspresent. Skönt att få välja själv vad man vill ha :-) Molly sov ca 15-20 minuter under hela promenaden. Hon är fortfarande vaken. Ligger o är skitglad på skötbordet. Ska ta o äta en äggmacka nu o dricka lite te :-) Slappa framför tvn innan det är dags för nästa 80-årskalas.

Av Sandra Holmlund - 4 januari 2009 21:02

Idag har vi varit uppe hos mina föräldrar i Kramfors (Hugstream :-)). Kom dit runt 13 tiden. Fikade, surrade o käkade middag. Sen blev kl 19 o vi åkte hem. Molly var glad, men dock lite trött. Hon sov hela vägen hem :-) Väl hemma fick hon ett varmt bad o pyjamas. Nu ligger hon o surrar i soffan. Jag o Robban ska se på filmen som är på 3an, får se om den är nå bra.

Av Sandra Holmlund - 3 januari 2009 11:15

Igår var vi o hälsade på hos Helen o Emil. Det bjöds på fruktsallad, bubbelvatten, te m.m Gott! Vi blev kvar där ända till strax efter 23.00 Molly var supertrött, men somnade direkt i vaggan när vi kom hem :-) Så morse sov vi till 09.45 Molly käkade kl 05.00 och kl 07.30 Men jag känner mig ändå rätt utvilad.


Idag ska jag o Molly bara vara hemma o mysa. Jag håller på o tvätta o ska ta o städa lite också :-) Robban är o donar ute i huset.


Fy vad kallt det är idag -10.... brrr! Tur att vi har en bastu till lägenhet :-P Ikväll ska vi nog leka med Madde o Tomas.

Av Sandra Holmlund - 2 januari 2009 11:56

Molly somnade strax efter kl 21.00 igår. Sen sov vi till 08.20 idag. Hon käkade bara kl 04. Så sömn har man ju fått, även fast jag o Robban la oss runt kl 23.00


Nu har hon haft sin förmiddagslur... 10.00-12.00, just nu ligger hon o sträcker på sig i sängen :-) Jag har legat o tittat på en film på 3an o Robban har åkt iväg på några ärenden.


Nu ska Molly få ta en dusch med mig så vi hinner bli klara tills Robban är hemma igen. Då ska vi iväg o handla mat. Dagens middag blir stuvade makaroner med hemmagjorda köttbullar...mums! Ska även försöka kika på en jacka till mig, vem vet...kanska hittar en på rea?!? Men jag lyckas ju alltid gå till "nyhetershyllan"...suck! :-( 

Av Sandra Holmlund - 1 januari 2009 17:38

Idag fick Molly sin första smakportion... mosad potatis med ersättning. Det blev bara 1½ sked. Ska tydligen inte ge mer läste jag. Hon ska få testa samma några dagar i rad. Efter potatisen gav jag henne ersättning på sked, gick skitbra. Hon mumsade i sig. Ska testa om någon dag o ge henne ersättning i flaska, hon kanske har fått smak på det då :-) Nu ligger hon o skrattar åt Robban.


Vi har nyss beställt från Biteline...mums! Men tyvärr kommer den inte förrän om 90 minuter :-( Tur att vi käkade varma mackor till lunch.

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards