Livet På Stornäset

Alla inlägg under januari 2009

Av Sandra Holmlund - 19 januari 2009 12:58

http://www.familjeliv.se/hem/sandraholmlund/video.php


På denna adress lägger jag in filmer på Molly. Filmade henne när hon åt gröt imorse, men den blev för stor i storlek för att ladda upp. Någon som vet hur man kortar en film?

Av Sandra Holmlund - 19 januari 2009 10:01

Varför ska det vara lättare att lägga Molly på dagen? Då är det bara att lägga ner henne, trots att hon fortfarande är vaken... antingen somnar hon på en gång eller så ligger hon o tittar en stund tills hon somnar.


Men annat är det vid kvällsläggning... ska tillägga att det inte är jämt hon är "besvärlig". Men oftast så får man peta in nappen en o annan gång innan hon somnar. Konstigt tycker jag!?


Vi har en väldigt snäll liten tjej... alltid lätt att ta med överallt. Sitter mest o bara kikar på allt runtomkring. Men hon tycker mest om att vara på hemmaplan :-D

Av Sandra Holmlund - 19 januari 2009 09:56

En gammal bild + nya bilder där nästan hela taket sitter på. Ser ju faktiskt ut som ett hus nu, inte en barack :-P


2 veckor kvar nu tills vi får börja med golv, kök m.m Sweeet! :-D

Av Sandra Holmlund - 19 januari 2009 09:44
Födelsedagsbarnet Mio... Trött Molly hos sin pappa

Igår firade vi Mio som fyller 3 år, (egentligen på tisdag). Min mamma o pappa, farmor o farfar, mormor o morfar, moster m familj, Mios farmor o farfar o faster var där... tror inte jag missade nån :-D


Vi köpte en smink- och frisördocka o en My Little Ponny-film. Uppskattat!

Käkade lite tårta, bullar m.m o bara umgicks. Molly var toktrött, somnade sittandes hos pappsen sin.


Sen åkte vi till Mollys farmor o käkade mat. Länge sen man träffat henne. Molly var grinig när vi var där, hade knappt sovit något på hela dan. Väl hemma strax efter 19 så fick hon bada o mysa lite framför tvn. La henne ca kl 21. Klev upp 09 imorse, men då åt hon både kl 02 och 06.30


Imorse fick Molly äta mild gröt. Hon tyckte det var mumsigt :-D Tror att hon börjar bli trött igen nu, ska ta o lägga ner henne i vår säng.

Av Sandra Holmlund - 18 januari 2009 22:01

Jag, min pappa Peter o Molly, Mio, farfar Assar o Elvis, syster Linda

Av Sandra Holmlund - 18 januari 2009 08:43

Igår var vi o hälsade på Jessica o Jimmy. Även Nettan, Stefan o Emma var där. Vi beställde kinamat... mums! Sen fick vi mumsig efterrätt... blåbärsmarängtårta :-D Faarligt!


Nettan o Stefan åkte hem run 21-tiden, tror jag det var :-) Vi blev kvar till 23.00 Molly somnade till en stund på golvet, bland filtar o kuddar, men sen ville hon vara vaken igen. Satt snällt i mitt knä o bara tittade. Somnade på vägen hem i bilen. Det var bara att klä av henne ytterkläderna o stoppa henne i sängen. Hon låg o "krafsade" ett tag på spjälls.skyddet innan hon riktigt somnade in. Vaknade o åt kl 04. Kl 08 vaknade jag av att hon låg o krafsade igen :-D Vi låg i sängen o myste till 08.45 Nu är det dags för frukost.


Tack för en trevlig kväll igår. Det får vi göra om!

Av Sandra Holmlund - 17 januari 2009 09:20

Grattis Molly


Du har hunnit bli heeela 5 månader gammal.

Vad tiden går fort... alldeles för fort!


Älskar dig!

Av Sandra Holmlund - 17 januari 2009 08:55

Mollys mage klarade sig galant trots 100ml ersättning :-D Så då kör vi på idag också. Hon käkade även poatis igår. Inte så gott enligt henne, men slurpade i sig ändå :-D


Igår la vi ner Molly runt kl 22, hon åt kl 02 och 06, sen klev vi upp kl 08.45 Skööönt! Nu ska jag försöka få liv i Robban som fortfarande sover. Han ska skruva med bilen idag, jag ska göra några ärenden. Skönt att det inte är lika kallt som igår. Tycker att -5 är kallt nog :-P

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards