Livet På Stornäset

Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Sandra Holmlund - 30 januari 2009 21:48

Jag är helt slut efter dagens bakande. Annica kom hit runt kl 12. Vi åt lunch, sen satt vi igång med bakandet. Men som jag anat så hade jag missat o handla ett antal saker. Haha! Men det var ju bara o springa över på konsum. Jag har lite mer som jag måste baka, sen är allt klart :-D Mitt i allt bakande gick iaf brandlarmet. Vet inte varför, men jag tror att det var för att det var så himla varmt i lägenheten, det var ju inge rök iaf. Den började tjuta lagom tills att jag nyss lagt Molly för att sova, men hon tittade bara på mig o somnade om. Sötis!


Robban kom bara hem o bytte om sen åkte han ut till huset o fixade. Annica stannade o åt middag med mig. Pasta o baconsås... lite smaklöst, men gott när man kryddat på det lite :-) Molly har varit toppen snäll hela dan. Skönt! Höll henne vaken nu på kvällskvisten o la henne 19.30 Istället för att hon ska somna kl 18 o vakna igen kl 21. Så vi får se hur det går. Hon har vaknat till lite, men det har bara varit o gett henne nappen. Nu ska jag o Robban också lägga oss. TRÖTTA! God natt!

Av Sandra Holmlund - 30 januari 2009 21:39

Måste lägga in en länk till en gammal klasskamrats hemsida. Hon o en till tjej gör jättefina små lergubbar... bröllopspar, dopbebisar, m.m Jättefina! Ett måste att kika in på :-D


http://lilla-liv.blogspot.com



Av Sandra Holmlund - 30 januari 2009 11:34

Runt 10.30 struttade vi iväg bort till lill-ica. Hade inte alla ingredienserna till baket. Har säkert missat o köpa massa saker, men det är tur att vi har konsum på andra sidan vägen.


Molly har ju blivit stora tjejen. Behöver inte ligga i ligginsatsen i vagnen, utan hon får ligga i sittvagnen. Har myst till det med fällen o muminkudden. Blev ju toppenbra!

Av Sandra Holmlund - 30 januari 2009 11:25

Gott med gröt... fick även lite mangopuré till *mums*

Av Sandra Holmlund - 30 januari 2009 09:21

Igår kväll var vi ute o kikade i huset... ååh så bra det blir :-D Längtar så tills vi får flytta dit. Tapeterna som vi själva beställt hämtade vi också ut igår. Så nu finns allt på plats. Robban ska hämta dom sista kartongerna av vitlaserad ekparkett som vi ska ha i hela huset. Sååå snyyyggt!


När vi kom hem busade vi med Molly som var uppe i varv. La henne 21.30, hon grät o var förbannad, men somnade efter en stund. Strax efter kl 22 la vi oss. Molly sov till 04, sen ville hon ha mat. Kl 06 vaknade hon o var lite ledsen, la henne bredvid mig. Sen vaknade jag kl 09 o klev upp, Molly vaknade strax efter.


Vi ska klä på oss o ta en promenad bort på ICA. Måste handla massa baktillbehör. Svärmor kommer hit idag o hjälper mig att baka inför dopet. Så gulligt av henne. Hon skulle sluta jobbet till lunch och även köpa med lite lunch åt oss... sweeet!  Ska fråga Annie om hon vill hänga med på en promenad.


Nä nu måste jag sluta skriva. Molly har bajsat, bra! Då vet man att hon inte är hård i magen iaf :-D

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards