Livet På Stornäset

Alla inlägg under januari 2009

Av Sandra Holmlund - 22 januari 2009 11:51

Mums! Enligt Molly iaf. Själv höll jag på att kräkas av både doft o smak :-P


Molly smaskade i sig fler skedar idag, palsternacka som hon åt igår var inget för henne. Nu ligger hon i sängen igen o ska sussa. Hon är alltid så trött på förmiddagarna. Ska passa på o äta lunch nu. Skönt o sitta själv framför tvn o bara vara.


Sen måste jag kamma kalufsen tills vi ska bege oss till sjukan.

Av Sandra Holmlund - 22 januari 2009 09:10

Det verkar som om Mollys extrafinger kommer att ryka idag. Ingen läkare som ringt o sjukanmält sig iaf :-D


Konstigt det kommer se ut när fingret är borta... haha ännu konstigare att man tycker att det är konstigt... hm?


Molly har sovit bra i natt igen. Skönt! Det behövde jag. Men som vanligt när hon sover sött i sin säng så är det alltid något annat som lever om... tex min kära granne. Lagom till vi gick o la oss så började han o hans tjej bråka. Men som tur var så varade det inte så länge. Han spelade även lite musik, men sen var det faktiskt tyst.


Var ute i huset igår. Oooh vad stort det ser ut nu när innertaket börjar falla på plats o snickarnas alla verktyg o maskiner är borta från golvet. Dom jobbar sin sista dag idag. Sen så kommer målarna på måndag. Tjoho! Garaget kommer dom o sätter upp senare. Gör inget... bättre att Robban får gjuta golvet innan dom sätter upp väggarna. Han har ju ändå sitt andra garage.


Nu är Molly trött. Ska lägga ner henne, sen ska jag ta en dusch.

Av Sandra Holmlund - 21 januari 2009 15:26

Jag o Molly har nyss varit på en timmes promenad. Jätteskönt väder!


Molly ropar inne från köket, ska även ta o börja med middan. Laxfilé/pastagratäng... nå ihopkok... får se vad det blir :-D


Snart kommer Madde förbi en sväng o säger hej!

Av Sandra Holmlund - 21 januari 2009 11:08

2 nya filmer när Molly äter potatis/palsternacka. Imorgon blir det nog potatis/majs. Får se hur det går :-D


http://www.familjeliv.se/hem/sandraholmlund/video.php


Molly har varit lite orolig i natt också. Är väl inne i någon tillväxtperiod. Mycket som händer i lilla kroppen. Imorgon ska vi förhoppningsvis få ta bort extrafingret på henne. Men dom ringer väl från sjukhuset imorgon också o kommer med någon dum bortförklaring att det inte går då heller. Det visar sig!

Av Sandra Holmlund - 20 januari 2009 15:42

Idag har jag, Molly, Nettan o Emma snurrat runt bland butikerna i Birsta. Köpte bla. en klänning som Molly ska ha på dopfikat. Molly somnade lagom tills att vi skulle fika, tråkigt, jag som tänkte ta kort på Emma o Molly. Det får bli en annan gång :-D Tvingade Sanna o Therese på jobbet att posera istället, haha. Inte så uppskattat. Så bara därför ska jag lägga ut bilden :-P Tycker ju om er bruttor!


Nu ska jag börja med lyxmiddan, makaroner o korv :-D Sen så ska vi åka o handla, om vi orkar, jag är trött!!!

Av Sandra Holmlund - 20 januari 2009 10:16

Jag har fått en utmärkelse av Maria "Nisse" Nilsson :-).

Tack! Vad gulligt av dig!

Det är ju inte varje dag man får något sånt :-D

Kram till dig o Hugo!



Jag vill även att denna utmärkelse ska gå till:


Nettan

Kusin Mikaela

Lotta i grannhuset

Noels mamma Veronica

Ellas mamma glitter-Caroline :-)


Av Sandra Holmlund - 20 januari 2009 09:26

Jag fick för mig att se en film som jag o Maja såg på när vi var små, så bra!


La bamba.

Det är en sann historia om rockmusikern Ritchie Valens. Massa 50-talsmusik och coola bilar :-D Och en tragisk historia. Han dog när han bara var 17 år i en flygkrasch tillsammans med bla. Buddy Holly (som bla. sjöng Peggy Sue).


Ja så om ni tycker om 50-talet så tycker jag att ni ska se den :-D

Av Sandra Holmlund - 19 januari 2009 14:44

Jag har ju glömt att nämna en sak här på bloggen.


I onsdags så var Robban o städade på tomten åt snickarna. Klockan hann bli mycket så han köpte med Maxmat (mums).


Jag är jätteallergisk mot tomater så jag frågade om han kom ihåg att ta utan. Japp, det hade han gjort. Det stod t.o.m -tomat på kvittot. Jag brukar alltid, alltid, alltid kolla ändå, men gjorde inte det denna gång. På första tuggan tyckte jag att det smakade tomat, så jag spottade ut tuggan. Öppnade hamburgaren, o mycket riktigt, en stor tomatskriva. Jag sköljde munnen, men fick tyvärr andningsbesvär ändå. I ren ilska (mest för att jag var dödshungrig, kl var 20.15 o jag hade inte ätit lunch) så ringde jag ner på Max. Tjejen som svarade bad inte om ursäkt o var mest bara tyst. Så jag frågade henne vad vi skulle göra åt saken. Öh, öh, öh va väl typ vad hon fick fram. Hon sa iaf att jag skulle ringa restaurang chefen dagen efter.


Jag ringde på torsdagen, men självklart var han inte där. Tjejen jag pratade med då bad inte heller om ursäkt, trots att jag berättade vad som hänt. Hon visste inte när chefen skulle komma tillbaka. Jag blev irriterad o fräste att hon skulle kolla hans schema. Hon gjorde det o sa att han KANSKE skulle vara där på fredan. Ja ja ja tänkte jag, jag ringer väl då.


Inget svar när jag testade o ringa på fredan. Sen gjorde jag massa annat under dan. Testade att ringa igen idag. Men chefen var fortfarande inte där, men en biträdande som jag fick tala med. Hon tyckte att det var konstigt att ingen tagit uppgifter på mig, bad om ursäkt o sa att jag skulle få skickat ersättning hem i brevlådan. Äntligen!


Jag tog inte utan tomat för att jag inte gillar det... finns faktiskt folk som har matallergi! Bara tur att jag inte smällde i mig hela hamburgaren, hade jag nog legat på sjukhuset.


Ja... då vet ni det :-D

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards