Livet På Stornäset

Alla inlägg under januari 2009

Av Sandra Holmlund - 28 januari 2009 19:33

Molly fick hänga med när jag åkte upp på Södra berget o fixade mina ögonbryn. Hon låg på en filt på golvet medans jag låg o plågades, haha! Surrade på som bara den :-) Men blev dock sur när hon hamnade under sängen jag låg på, haha! Tok-Fia! Jag skrattade åt mig själv när jag såg mig i spegeln... man ser så hemsk ut när man nyss har färgat ögonbrynen, färg som fastnar i huden, ser ut som om man har världens buskigaste ögonbryn, tur att det blir bättre efter 1-2 dar. Robban tycker att jag ser ut som en ryska, hihi!


Idag var som sagt syrran med familj här. Vi bjöd på tråkmiddag, ärtsoppa, pannkaka med grädde o sylt... husmanskost, men dock på fel dag :-D Hade ingen bättre fantasi idag. Fick min födelsedagspresent, 2 stycken muminkoppar, sååå fina. Vill ha alla modellerna. Molly har fått bada för ett tag sen, så bökigt nu när man måste tejpa fast en plastpåse över bandaget. Men det går väl an ändå. Sen tog jag en varm dusch, skönt! Nu ska jag hoppa i pyjamasen sen ska vi se på "Den arga snickaren". Hoppas att Molly vill sova sen, för idag är jag verkligen JÄTTEtrött. Är som en zombi!

Av Sandra Holmlund - 28 januari 2009 10:15

Igår fick Molly äta gröt på morgonen o till middag fick hon testa potatis/broccolipuré... det tyckte hon om. Sen fick hon mangopuré till efterrrätt... det var hon helt tokig i, blev förbannad för att jag var för seg att ge henne mer, haha! Men det resulterade i att hon blev hård i magen.


Gallskrek när jag skulle lägga henne för kvällen. Fungerade bara att bära omkring på henne, fick inte ens sitta ner fast än att jag höll henne i samma position (det var precis som när hon var nyfödd, men jobbigare nu med tanke på vad hon väger). Runt kl 00 kunde jag äntligen lägga ner henne bredvid mig i sängen, jag slockande direkt (hade varit trött sedan kl 18). Molly smågnällde o tappade nappen ett X antal gånger fram till kl 03. Då gallskrek hon igen, fick bära omkring på henne i ca 30 minuter innan hon somnade igen. Vaknade av Robbans alarm, somnade om. Molly käkade någon gång därefter, vet ej vad klockan var. Syrran ringde o väckte mig kl 09.45 Så då klev jag upp. Molly sover fortfarande. Man kanske borde väcka henne, så hon inte vänder på dygnet??


Ska iaf fixa i ordning mig själv... måste handla mat nu på förmiddan (syrran med familj kommer o äter med oss). Kl 14 ska jag plocka o färga ögonbrynen.

Av Sandra Holmlund - 27 januari 2009 13:54

Molly vaknade efter 3 timmar. Ledsen o svettig. Tog tempen...39 grader. Gav henne flytande alvedon, sen fick hon ligga o mysa hos mig efter hon ätit. Då blev hon go o gla igen :-D Men det märks att hon är slö. Just nu ligger hon o vilar i vår säng... hon sover inte, men myser bland alla kuddarna.


Jag kikar lite på Oprah... handlar om en mamma i USA som glömde sin dotter i bilen när hon åkte på jobbet. Hennes man brukade alltid skjutsa deras barn till dagmamman o förskolan, men han skulle till tandläkaren den dan, så hon fick skjutsa dem. På väg till dagmamman såg hon att hon var för tidig så hon skjutsade sin äldre dotter på förskolan först. Sen åkte hon o köpte munkar till sina arbetskollegor o sen bar det iväg till hennes jobb (hon jobbade som vice rektor). Hon glömde helt enkelt bort sin lilla dotter som satt bak i bilen o sov. Det var 35 grader varmt ute den dan. Fy vad hemskt! Huden hade börjat lossna från hennes kropp o hon hade vitt skum i munnen...benen var missfärgade...hua, jag behöver inte fortsätta, ni förstår. Hon var död när dom hittade henne. Hade inte ens en chans att rädda henne :-/ Tänk vad hemskt om man skulle göra något sånt. Skulle aldrig förlåta mig själv.

Av Sandra Holmlund - 27 januari 2009 10:55

Det kan man ge från 3 månader :-D Vilken tur. Då ska hon få det när hon vaknar. Hua min lilla sjukling! Snart kommer Robban... hann aldrig träffa honom igår, jag somnade ju såklart runt kl 23.

Av Sandra Holmlund - 27 januari 2009 10:38

I natt vaknade jag av en dröm som var så otäck att jag helst inte ville somna om, var rädd att jag skulle hamna i den drömmen igen. Nu när jag vaknade imorse så kommer jag inte ihåg vad den handlade om, minns bara att jag var rädd.


Molly somnade 22.15 igår, vaknade redan kl 02 o ville ha mat. Hon var kokhet :-/ La ner henne i sin säng, men hon låg o gnällde efter nappen mest hela tiden. Så då fick hon ligga bredvid mig. Vaknade nästa gång 07.30 då ville hon ha käk igen. Vi somnade om. Jag klev upp 09.45, när Nettan skickade ett sms. Skulle ändå kliva upp, känns som om ryggen skulle gå av. Jobbigt när man samtidigt är trött o vill ligga kvar. Molly vaknade strax innan 10.30 Glad! Men det vände ganska snabbt. Tog tempen på henne, 38.7 :-/ Såg inge pigg ut på ögonen heller. Började gnälla o gnugga ögonen. Jag försökte o ge henne alvedon supp, men icke, hon krystar ut dom. Så Robban ska kolla på apoteket när man kan börja ge flytande alvedon.


Efter lite lite mat så somnade hon igen. Ska passa på o äta något om hon kommer vara klängig idag. Ska nog ta en liten promenad med henne sen, så hon får lite friskluft.

Av Sandra Holmlund - 26 januari 2009 21:59

Lill-tjejen fick feber ändå :-/ Håller på att få henne o somna nu. Hon ligger o bökar på i sin säng, vill inte komma till ro. Hua, stackars liten!


Är jättetrött jag med, men ska försöka hålla mig vaken tills Robban kommer hem från jobbet... han trodde att det skulle bli runt 00.00 :-/ Tvivlar på att jag orkar hålla ögonen öppen, men jag måste ju så länge Molly är vaken.


Vi var ute hos syrran idag, efter att jag surrat med målaren. Molly var glad trots sprutorna. Hon testade Elvis hoppgunga... tyckte det var jätteskoj! .-D

BVC

Av Sandra Holmlund - 26 januari 2009 15:20

Idag var vi o träffade Agneta på BVC för sista gången. Hon jobbar sista veckan nu :-( Men vi ska ju ändå flytta så då blir det BVC på Alnön istället. Molly fick andra vaccionen idag. Gick superbra... hon brydde sig inte när dom stack in sprutorna, men skrek efter ett tag när hon märkte att jag höll fast benen :-P


Läkaren kollade igenom hela Molly... hjärtat, öronen, höftlederna, m.m Allt såg bra ut o Molly var ju himla söt sa hon :-D Och det är hon ju ;-) Vi vägde o mätte henne också, kul o se med tanke på att vi inte vägt henne sedan 11/11.


26/1 -09 

Vikt: 6870g

Längd: 65cm


Trodde ju förresten att det var imorgon vi skulle på BVC så imorse så ringde hemtelefonen strax före 09. Det var Agneta från BVC, som undrade var vi var. Insåg då att det var idag vi skulle dit :-/ Men som tur var så kunde dom klämma in oss kl 11 :-) Så nu är det gjort!


Av Sandra Holmlund - 26 januari 2009 09:00

Presenter jag fick igår var en skidjacka, trosor, sockar o lotter av mamma o pappa. Av Robban fick jag presentkort på Trudes frisörer :-)


På kvällen åkte vi till Jessica o Jimmy på middag. Blev bjuden på tacos. Mums! Tack så mycket!

Molly satt satt snällt i sin matstol, fick även låna en filt så hon kunde ligga på golvet o titta på katterna (dom är spännande :-D)


Blev där till närmare halv 22, sen fick vi lov o svänga in på Robbans jobb så han kunde packa arbetsbilen. Han jobbar i Ösund idag, åkte 04.30 imorse :-/ Dryyygt! Men då kan han komma hem ikväll istället för att sova över där.



Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards