Livet På Stornäset

Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Sandra Holmlund - 23 januari 2009 14:29

Måste lägga in en bild på den söta baddräkten jag köpte idag åt Molly. I mars börjar ju vi på babysim :-D Ska bli skoj o se hur hon reagerar på en STOR "badbalja" :-D Hon älskar att bada hemma iaf, sparkar med benen o slår med armarna. Lär väl bli lite besvärligt o bada henne de närmaste veckorna med tanke på bandaget. Men det ordnar sig nog.



Av Sandra Holmlund - 23 januari 2009 13:47

Har varit o rännt i birsta idag. Köpt present till Minna. Det blev 2 par strumpbyxor o en klänning, blir hon nog glad över :-D


Sedan handlade jag lite på Panduro o ÖoB. Molly var snäll som vanligt. Hälsade på Cicci (på synoptik)... sååå länge sen jag träffat henne. Vi ska ses till veckan :-D Skoj!


När vi kom hem så fick Molly käka lite majs o potatis. Mums enligt henne. Nu är hon mätt o belåten. Ligger o surrar som bara den. Ska ta o göra lite sen lunch, jag är jättehungrig!

Av Sandra Holmlund - 23 januari 2009 09:47

Fy vad det kan vara jobbigt att välja saker ibland. Just nu har jag kört fast i vilken tapet vi ska ha i vardagsrummet och köket (vägg 3 o vägg 6, om ni kollar på planlösningen längre ner). Ena tapeten (casadeco) är svindyr, men även svinsnygg, turkos med "glittriga" medaljonger. Men den är även lite tygaktig, så jag är rädd att det ska sprätta typ matfett o diskvatten på den (vi ska ha glasskiva, men den är ju inte på hela väggen). Alltså rädd att det ska bli fläckar.


Den andra är samma tapet som vi ska ha i hallen (Boråstapeter Hanna). Den i hallen är röd/svart/vit men isånafall tänkte jag att vi kunde ha samma mönster men i brun/svart/vit. Kan ju kanske vara fint att ha samma mönster?? Eller?


Sen så har jag även funderat på en tapet från Midbec (lite blank med stora blommor, lite 70-tal tycker jag :-D) I antingen turkost o vitt med lite guldinslag, eller en beigeaktig.


Fy vad svårt detta är. Frågar jag Robban så säger han bara: - Bestäm du, det där kan du bäst.

Jag ska väl egentligen vara glad att han säger så, kanske inte alla som får bestämma, men nu får jag sån ångest att jag ska ångra mig om valet. Fy vilket jobbigt liv jag har, haha!


Väntar på att Molly ska vakna igen. Stackarn hade svårt o somna...inte ledsen...hade hicka, tänk er själv hur svårt det skulle vara o somna om man har hicka :-P

Av Sandra Holmlund - 23 januari 2009 08:38

Trodde att Molly skulle sova oroligt i natt, pga allt igår, men hon sov jättebra. La henne runt kl 21, somnade direkt. Vaknade till 22.30, precis när jag skulle lägga mig... bara gallskrek... tog upp henne, då slängde hon sig om min hals o gosade in sig. Sen la jag ner henne igen när hon lugnat ner sig... o till min förvåning så somnade hon. Sen sov vi till kl 08.30, hon käkade lite kl 04. Bra gjort, 8 timmar utan mat (hon åt sist kl 20). Hon vaknade toppenglad, men nu är hon lite irriterad över att hon bara har en hand att leka med. Tar ut sin ilska över Herr Kanin. Stackarn, haha!


Nä nu blir det frukost, sen ska jag ut till Birsta o handla en present till Mollys kusin Minna.

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards