Livet På Stornäset

Alla inlägg under januari 2009

Av Sandra Holmlund - 12 januari 2009 12:36

Igår slappade vi bara heeela lååånga dagen. På nåt konstigt vis så blir jag bara tröttare av att inte göra någonting. Vi såg iaf Twiligt. Bra film, den rekomenderar vi :-) Om man gillar vampyrer o sånt.


Vi såg en gammal film för någon vecka sen (andra gången jag ser den, men jag kommer ju aldrig ihåg vad filmerna jag sett handlar om, så jag kan se dom om o om igen :-)) The pursuit of happyness heter den iaf. För er som ej sett den... SE den!! En verklighetsbaserad film med Will Smith. Skitbra!

Av Sandra Holmlund - 12 januari 2009 10:22

Igår kväll fick jag o Robban nå infall, vi tog o bakade lite småkakor :-D Mums! Molly somnade 21.30 igår. Käkade strax före kl 05, vaknade till kl 08.30, la henne brevid mig sen somnade vi om till kl 10. Robban ringde däremellan o väckte mig. Han är på väg upp till Oviken (nästan Ö-sund), ska lägga in goolv i 3 sovrum. Så han blir sen hem :-(


Ska försöka ta mig ut till Birsta idag. Får se om jag orkar. Måste åka till Annica först o hämta Mollys vagn. Borde ta mig ut i friska luften iaf :-)


Nä nu ska jag ta o duscha, sen blir det frukost! 

Av Sandra Holmlund - 11 januari 2009 08:55

Igår var vi bjuden på Dannes 30-årsfest. Han hade hyrt finska föreningens lokal i Skönsmon. Innan vi åkte dit åkte vi med Molly till hennes farmor. Jag tyckte verkligen att det kändes jättejobbigt att lämna henne själv, men jag ville ju fira Danne o sen så är det ju jätteviktigt att låta någon annan ta hand om henne. Jag har ju bara lämnat bort henne en gång tidigare.


Väl framme på festen så kände jag typ igen 6 personer av alla som var där. Men jag o Robban hamnade brevid ett jättetrevligt par (Viktoria o Peter). Vi fick helstekt fläskfilé, potatisgratäng o beasås. Efterrätt tårta :-) Sedan var det dags för Danne o öppna paket. Han fick bla. massa saker till sin fjällstuga o sen 2 resor, en båtresa till finland o en resa till egypten.


Timmarna bara rusade iväg. Jag hade jättetrevligt, men jag ska inte ljuga o säga att jag inte tänkte på Molly typ hela tiden. Men det var skönt att få göra något själv med Robban.


Dannes syrra showade o sjöng som underhållning. Hoppas verkligen att hon kunde sjunga på Mollys dop. Hon är med i Norrlandsrevyn, skitduktig på o sjunga.


Känner mig rätt trött idag. Jag hämtade Molly runt kl 00. Blev kvar en stund o surrade med Annica. Det hade gått bra att passa Molly, hon hade haft lite ont i magen o bajsat 2 ggr. Tur att jag inte visste det under festen, för då hade jag åkt dit, hönsmamma som man är :-P Sen tog det ett bra tag innan jag somnade. Kl 02 kom Robban hem. Tror jag somnade runt 03. Molly ville ha käk kl 06. Sen ville hon kliva upp 08.45 Då låg hon o vände sig brevid mig i sängen. Hon sken upp som en sol o skrattade. Så det var ju bara o pallra sig upp. Får se när Robban kliver upp. Vi ska ju ut till huset idag :-D

Bild 1:Födelsedagsbarnet, Bild 2: Robban, Bild 3: Festfolk + jag i min nya frissa :-)
Av Sandra Holmlund - 10 januari 2009 10:56

Igår blev det klippning o slingning för hela slanten. Så ovan o se mig så ljus, även fast jag varit det största delen av mitt liv. Men nu på senare tid så har jag haft det typ ljusbtunt/mörkblont. Nu känns det som om man lyser, haha. Men det blir nog bra om någon dag. Håret brukar ändra lite färg när man tvättat det några gånger. Synd bara att jag måste "lysa" på 30-årsfesten ikväll :-P Glömde att skriva igår att Molly sov 2½ timme när jag var hos frissan, och när hon vaknade gav han henne ersättning :-) Hon äter bara ca 50ml/gång. Dom kanske bara gör det från början? Någon som är kunnig på det?


När jag kom hem så käkade vi o sen tog vi en promenad till lill-ica. Hämtade ut ett paket o handlade lite gotta, fy oss!! :-P Väl hemma fick Molly ett bad, sen var det dags för Let´s Dance. Roligt värre :-) Madde kom över o såg det med oss. Helt plötsligt fick jag världens huvudvärk, bara pang på!! Gick o la mig strax efter att Let´s Dance var slut. Mådde skitilla...migrän! Tog ganska lång stund o somna. Molly ville ha käk både kl 03 o 06... trodde jag skulle svimma av huvudvärk. Jag tog en huvudvärkstablett o somnade om. Molly var på toppenhumör kl 08. Men då fick Robban ta henne. Jag sov till kl 10, sen ville Molly ha mat. Jag ammade henne liggandes o hon somnade. Jag låg o blundade till kl 10.30 hur kan en sån liten person ta sån STOR plats i sängen?? Haha! Känns bättre nu, men har fortfarande lite molande huvudvärk :-(


Nä nu har Molly gjort nr 2...BIG time :-) Ska ta o byta på gla´skiten :-)


Sooo long!

Av Sandra Holmlund - 9 januari 2009 14:08

Testade nyss igen o ge henne ersättning. Hon åt det IGEN! Woho! Hoppas det fortsätter o fungera, så man kan variera med att amma :-) Super isånafall.


Nu är Molly nyäten o nybajsad. Nu ska vi bara mysa tills pappa kommer hem. Då ska jag åka o klippa mig *längtar*

Av Sandra Holmlund - 9 januari 2009 12:25

Molly sov en timme mellan 10-11, sen ville hon komma upp. Jag la henne under babygymmet, men hon blev lite smågnällig efter ett tag. Jag testade o lägga henne igen, hon började le när jag la ner henne, men gnällde emellanåt... hon ville alltså inte sova :-(


Jag tog upp henne igen, också fick hon sitta i matstolen medan jag åt lunch. Hon var glad o gnällig om vart annat. Så jag antog att hon var hungrig trots att det bara var 2 timmar sen hon åt sist. Men då kände jag att jag skulle testa o ge henne ersättning igen. Och till min förvåning så åt hon!! Glad jag blev :-) Men tyvärr kan det ju bara vara en engångsgrej... men jag försöker tänka positivt, ska testa senare idag. Hoppas att det fungerar så farmor kan ge henne ersättning imorgon, så jag slipper åka emellan.


Nu ligger Molly i vår säng o försöker att somna. Surrkusa! :-P Jag ska snart gå ner i tvättstugan, sen är det Våra bästa år ;-)

Av Sandra Holmlund - 9 januari 2009 08:36

Molly är ju himlans snäll fast hon är lite småkrasslig. Igår somnade hon 20.30, käkade 03.15 och 06.15, sen klev vi upp nyss 08.30 Vaknade av att hon låg o surrade med sig själv i vaggan. Jag kikade ner o hon sken upp som en sol som vanligt :-D Nu ligger hon på skötbordet med ny blöja o toppenhumör.


På dagens schema: Tvätta 11-15, försöka ta mig ut på en promenad (kanske med Annie :-D), ringa lite samtal, packa ner kläder som Molly inte kan ha längre :-(, klippa mig 16.00 Kanske t.o.m virvla runt med dammsugaren lite :-)


Funderar på om Molly ska få börja sova i spjällsängen nu. Vaggan är inte för liten, men hon är ju så livlig innan hon ska somna, så vaggan gungar som om det vore jättevågor, sen så slår hon med armarna i träsidorna... så det är kanske dags o byta!?!


Dags för frukost!!

Av Sandra Holmlund - 8 januari 2009 11:46

Man är inte direkt van o ställa klockan nuförtiden. Sover ju tills Molly vaknar. Igår fick vi lov o ställa klockan så att vi skulle komma upp i tid o bli klar till strax före kl 10.00 idag. Hade tid på banken. Molly vaknade inte när väckar´n ringde, men jag väckte henne strax efter. Trodde att hon skulle bli grinig, men hon sken upp som en sol.


Efter mötet på banken gick jag o Robban o köpte sallad på Ica Esplanaden, o åkte på hans jobb o käkade med hans chef. Mumsigt värre var det. Molly var go o gla´... men somnade direkt när jag satt henne i bilstolen när vi skulle hem igen. Väl hemma så klädde jag bara av henne o la ner henne i våran säng. Så nu sussar hon så sött :-) Ska ta o smita ut till garaget o hämta fler flyttkartonger.


Om en timme är det "Våra Bästa År" :-)

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards