Livet På Stornäset

Alla inlägg under december 2008

Av Sandra Holmlund - 11 december 2008 13:28

Idag har jag varit o klippt mig hos Zarah i Timrå. Skönt att äntligen få klippa sig o färga utväxen. Det blev blonda o ljusbruna slingor, åsså toppade jag håret. Så nu känner man sig lite frächare. Robban o Molly åkte o tog en fika med Zarahs man Stefan. När dom kom tillbaka 3 timmar senare så passade Robban på att klippa sig han också :-) Fick jättebra pris, tack Zarah!


Nu ska jag gosa med lill-gumman o titta på Våra Bästa År :-)

Av Sandra Holmlund - 10 december 2008 18:09

Idag har vi också varit ute o rännt... Jag åkte på VC kl 11.30 Fick bricanyl utskriven av läkaren. Han trodde att jag fått asmatiska anfall såsom jag förklarade. Så vi får hoppas att det hjälper. Jobbigt att ha svårt o andas :-p


Sen åkte vi på Robbans jobb o han fyllde i löneblocket, sen åkte vi ut till Birsta. Första stoppet blev på Stadium. Robban shoppade loss ;-) 3 t-shirtar. Sen åkte vi o kopierade några papper på mitt jobb. Shoppade lite julklappar (vilket jag inte tänker avslöja här) hehe! Surrade lite med Stina o Martin som satt o fikade på Waynes. Sen blev det apoteket o shopping på Coop... dyyyrt! En julskinka, blöjor, duschtvål o några småsaker, 500 spänn!! Men jag gjorde det ju bra som handlade varor för prick 500:- :-)


Väl hemma, fixade vi med julskinkan o sen käkade vi gårdagens mat, mums! Sitter o väntar på att Robbans mamma ska komma hit. Vi tänkte testa glöggen vi köpte på julmarknaden (lingonglögg). Äta en skinkmacka till o kanske en o annan pepparkaka :-) Molly sover som vanligt runt denna tid. När hon vaknar blir det det vanliga kvällsbadet o sen pyjamas o ner i vaggan.

Av Sandra Holmlund - 10 december 2008 09:12

I natt har man ju faktiskt fått sova :-) Molly somnade kl 21.00 o sov till 08.30 (ville ha lite mat kl 05.00) Känner mig dock inte utvilad, men är ju piggare än vanligt iaf, haha!


Snart ska jag på vårdcentralen. Blä.. 150 spänn för att dom säkert kommer säga:

- Det är inge fel på dig! Suck! Men men vi får väl se.


En vecka + 1 dag tills huset kommer :-) Molly ska ju även ta bort extrafingret då :-)

Av Sandra Holmlund - 9 december 2008 19:00

Idag skulle jag o Molly egentligen åka o hälsa på Nettan o Emma, men det blev ändrade planer, så vi fick stanna hemma. Vi passade på att ta en promenad med Annie o Stina i det kalla vintervädret (-8, haha). Följde sedan med dom hem o knäppte lite julkort på Stina. Så söt så :-) Sedan var det ju bara att pallra sig hem (hela ca 150m) o invänta syrran, mio o elvis som skulle käka hos oss idag. Det blev hemmagjorda köttbullar, potatis o hemmagjord gräddsås, mums. O en lussebulle till efterrätt :-)


Lägger in en bild på Molly o Stina, fiiina julbilder :-)

Av Sandra Holmlund - 7 december 2008 19:04

För ovanlighetens skull så var vi ute i Birsta idag :-) Jag blir lika irriterad varje vinter när man ska parkera där ute. Bara för att parkeringslinjerna inte syns så kan folk inte parkera. Är det svårt att titta vart skyltarna sitter, blåa tydliga skyltar med pilar som visar hur man ska parkera. Nä då... då måste ju folk stå längre fram eller längre bak, snett o vindt... suck! Under de fyra åren som jag jobbat i Birsta så har det alltid varit kaos på parkeringen. Det har hänt 100 ggr att dom har ropat ut i högtalarna att någon har parkerat in en annan bil. Det är också bara för att dom inte ser linjerna, då är det ju ok o parkera bakom en bil som parkerat bakom en annan bil, så att man parkerar in den bilen, superbra! En annan sak jag o Robban pratade om idag var att det finns jättemycket folk som parkerar på handikappparkeringar, trots att de inte är handikappade, bara väldigt lata. Så dom som verkligen är handikappad får gå den bit som en frisk person inte orkar gå. Störande!


Vi gick iaf igenom köksritningen med dom på ikea för att se om allt var rätt gjort. Vi fick göra lite ändringar, men nu är det fixat. Så vi ska ta o beställa köket snart (innan den 23/12) för då får man 100:- för varje 1000:- man handlar för :-) Sen fikade vi med Jessica o Jimmy på ikea, morotskaka o coca cola, mums! Robban var smart o åt lunch, köttbullar o potatis. Sen handlade vi lite julklappar o åke hem. Tog längre tid än vi trott. När vi väl var hemma så var det dags för middag. Det blev hemmagjord potatismos o varmkorv i tunnbrödet vi köpte på julmarknaden igår :-)


Molly har varit go o glad idag. Spännande o vara på ikea, mycket att kika på :-) Vi badade henne efter att vi ätit middag, hennes älsklingssyssla :-) Hon slocknade 18.30, så jag la ner henne i vaggan. Får se hur länge hon sover. Nu ska jag beställa lite bilder från korthuset.se

Av Sandra Holmlund - 6 december 2008 19:35

Idag har Robban, jag o Molly varit på Norra Berget på julmarknad. Mysigt värre :-) Mycket folk, var svårt o komma fram med vagnen. Halt var det också, Robban halkade fram i sina tennisskor :-) Jag köpte ett par jättevarma lovikavantar till både mig o Molly, 200:- för båda, billigt! Robban köpte 4 paket med nybakat tunnbrö´, o 2 flaskor lingonglögg. Har bara hunnit o testa tunnbröet, mycket gott. Återkommer med betyg av glöggen :-)

Av Sandra Holmlund - 5 december 2008 21:35

Jag tycker att Kevin Borg är en klass för sig. Attans vad bra han är. Fast jag gillar Alice skarpt också. Robin kan vara den 3e att åka ur Idol, har aldrig riktigt tyckt om honom. Förstår inte vad juryn tycker är så bra med honom. Jag tycker att han är rätt kass faktikst... visst han har utvecklats jättemycket sen första tävlingen, men han är inte alls lika bra som Kevin o Alice.


På tal om Alice. Jag hade ju en katt som heter Alice förut, o en som heter Baloo. Innan Molly föddes gav jag bort dom till en kvinna i Stockholm. Anledningen till det var att Alice är barnelak. Tror inte riktigt att jag hade litat på henne. Baloo fick följa med han med, jag ville inte sära på dom. Vissa säger att katter inte  är flockdjur, men dom tyckte då iaf om varandras sällskap. Men dom har det superbra nu. Bor i Stockholms skärgård i en gammal handelsträdgård. Dom har en egen brygga vid havet där dom kan mysa på sommaren. Kvinnan som tar hand om dom kommer ifrån Luleå o har en stuga där uppe. Så i sommras så fick Alice o Baloo följa med dit upp. Så först blev det flyg Sthlm-Luleå o sen en båtfärd (stugan är på en egen ö). Funderade ett tag på o fråga om dom ville adoptera mig med, haha! Jag saknar dom massor, men jag vet att dom har det så himla bra nu. Dom är väldigt sällskapssjuk o jag kände att jag inte riktigt skulle ha tid för dom när Molly blev född. Lägger in några bilder på söt-tussarna :-) Ps saknar dock inte alla hårtussar som alltid fanns överallt, trots att man nyss dammsugit :-)

Första bilden: Baloo Andra bilden: Alice
Av Sandra Holmlund - 5 december 2008 16:58

Nu på eftermiddan var vi ute i Birsta, för 100ade gången känns det som. Först var vi på Barnens Hus o köpte en liten bil till Molly som blinkar o spelar musik. Synd bara att den typ fungerade i 3 sekunder innan den gick sönder, måste in o byta den någon dag. Men den lilla stunden den fungerade så tyckte hon om den :-)

Sen åkte vi in på själva shoppingmeckat Birsta City. Robban köpte en skjorta. Han ska på julfest ikväll med sin chef o med Kumlins Måleri. På hans jobb är det bara han o hans chef, så dom brukar slå ihop festen med Kumlins :-) Jag o Molly ska bara mysa o se på Idol... Heja Kevin!!! :-) ...o äta chips, jag iaf, kan bli lite svårt för Molly... Jag säger som syrrans dotter Mio brukar säga om Molly

- Hon har inga tänder... Hon kan inte prata. Hihi... go´skit.


Nä nu ska jag vara med min go´tjej! Hej då...

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards