Livet På Stornäset

Alla inlägg den 26 december 2008

Av Sandra Holmlund - 26 december 2008 18:54

Idag har vi varit ute hos syrran o käkat resterna från i onsdags. Nu är man less på all julmat. Brorsan med familj kom aldrig... dom är fortfarande sjuk :-(


Nu ska vi bara mysa framför tvn alla 3. Blir nog tidigt i säng ikväll också :-)

Av Sandra Holmlund - 26 december 2008 12:30

Igår var vi på middag hos Robbans mormor. Robbans mamma o pappa, syster o barn var också där. Annica hade gjort en jättegod älgstek med potais o sås. Efterrätt var ris a´la malta (stavas det så? haha) med saftsås. Hade aldrig ätit det. Smakade risifrutti tyckte jag :-) mums! Fick med lite hem också ;-)


Molly fick ett bad när vi kom hem. Sedan tittade hon o jag på Bonde söker fru kl 20.00 Men jag hörde inte ett ord av vad dom sa för Molly låg o surrade... HÖGT som bara den :-) Gla´skit! Runt kl 21.30 så tänkte jag att jag skulle lägga ner Molly i vaggan, trots att hon var galet vaken :-) Då bajsade hon såklart, så det var bara att byta blöja o göra ett nytt försök. Inget gråt, så jag tänkte att jag bara skulle ligga i sängen en stund o gunga vaggan, men jag somnade :-) Vaknade av Molly strax efter kl 03 då hon ville ha mat, va paff jag blev. Märkte inte ens att jag somnade, haha! Vi klev upp runt kl 08.30 imorse, Molly låg o surrade på så jag tänkte att Robban skulle få sova en stund i lugn o ro.


Nu är Robban ute i huset o snickrar. Jag har städat lägenheten, skönt. Molly har glatt tittat på i babysittern :-) Nu sussar hon för andra gången idag i vår säng. Så jag ska passa på o äta lite lunch. Ikväll blir det middag ute hos syrran, rester från julbordet, mums! Brorsan med familj kommer kanske också dit, om dom blivit friska.

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards