Livet På Stornäset

Alla inlägg den 2 december 2008

Av Sandra Holmlund - 2 december 2008 20:14

Idag har vi bara varit hemma. Imorse tog vi Molly på en promenad i vagnen o stannade till o tog en frukost på Eclair, mums! Sen gick vi hem o tvättade. Käkade lunch, gårdagens pressad potatis o räk- o dillfiskgratäng. Molly sussade i våran säng, men vaknade med magknip. Stackars liten! Hade ont i natt också. Ville ha mat både kl 02.00 o 05.00

Jag tog en dusch o Robban fick trösta lill-stumpan. Sen gav jag Molly en helkroppsmassage o sen fick hon ett bad ( med tanke på att hon såg ut som en smörklick av all massageolja). Lite käk på det, sen var hon superglad igen. Låg o försökte vända sig på golvet medan vi lagade mat (älgköttfärspaj o fetaostsallad). Sen la jag o Molly oss o vilade efter maten. Vi sov i 2 timmar, sen vaknade Molly med magknip igen. Hon fick mat, pruttade lite, sen var det bra igen. Gjorde nr 2, fick ny blöja o nu ligger hon o toksurrar på skötbordet :-)


Oj vad det har snöat. Typiskt att det hann bli massa snö innan huset kommer. Då måste vi skotta ur hela grunden innan dom ställer dit huset. Men vem vet, kanske hinner försvinna innan den 18e? Har inte fattat hur nära det är tills huset kommer. 16 dagar kvar... så kul o spännande! Vi valde iaf matbord o stolar o soffbord i Matfors. Lägger in bilder på matbordet, soffbordet går i samma serie. Ska se lite lantligt ut :-)

Av Sandra Holmlund - 2 december 2008 12:49

Trodde att bloggen pajat o att alla bilderna förvunnit, men insåg ganska snabbt att det var en ny månad o att man måste klicka på november för att se de gamla inläggen, haha! Man är ju lite blond ibland. På tal om blond så måste jag ta tag i o ringa frissan o få en tid. Har ju varken klippt eller färgat håret sedan i början av augusti. Usch! Men jag ska passa på nu när Robban är sjukskriven.


Igår kväll var Madde o Tomas här o fikade. Länge sedan man träffat dom. Tomas var först att se att vi förlovat oss, hihi!

Vi tryckte Mollys body igår också. Här under ser ni resultatet :-) Fiiint!


Snart är det jul. Måste inhandla lite julklappar :-)


Lägger även in en bild på sötkorven :-)

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards