Livet På Stornäset

Alla inlägg den 25 december 2008

Av Sandra Holmlund - 25 december 2008 14:35

Förutom Molly-boken o pulkan så fick jag det som är på bilderna här ovanför + sammanlagt 2500:- som jag bla. ska köpa en garderob för :-)

 Vill tacka alla för dom fina presenterna //Molly

Av Sandra Holmlund - 25 december 2008 13:35

På eftermiddan o kvällen var vi hos moster Linda, Stefan o kusinerna Mio o Elvis. Mormor o morfar o mosters arbetskamrat Christin var också där. Jag tittade på Kalles jul på tvn med mormor o morfar o Mio, medan pappa o mamma hjälpte moster o Stefan i köket. Efter det så åt dom vuxna julbord o surrade på. Men efter ett tag blev både jag o Elvis trötta så vi sov en stund.


Men jag vaknade lagom till att jultomten knackade på dörren. Kusin Mio hade stått i hallfönstret o kikat efter honom. Jag spanade in tomten när han delade ut julklapparna o hade t.o.m turen att få sitta i hans knä innan han skulle vidare till andra barn. Elvis missade tyvärr jultomten, han var alldeles för trött :-) 


Det var en trevlig dag. Längar redan till nästa julafton :-)


Hoppas alla har haft en trevlig jul!

Kram Molly

Av Sandra Holmlund - 25 december 2008 13:22

Som sagt, vårt första stopp var hos min faster Carina o mina kusiner Miranda, Malvi, Minna, Marielle o Jonathan. Även farmor, farfar, gammelmormor o LG var där :-) Jag sov mesta tiden vi var där. Men han surra en stund innan vi åkte vidare på stopp nr 2. Vi skulle ut på Alnön till moster med familj. Men bara ett snabbstopp på Coop i Birsta.

Av Sandra Holmlund - 25 december 2008 13:08

Hej det är Molly som skriver.

Jag tänkte berätta om min första jul.


Det började med att jag vaknde i mamma o pappas säng. Vi myste en stund, sedan fick jag en ny blöja av mamma. Tog även på mig min tomteluva. Jag gav pappa en julklapp o även jag fick en liten julklapp i sängen. En Molly mus bok, jippii! :-) Jag låg o läste den ett tag. Sen fick jag ett härligt morgonbad o som överraskning fick jag en till julklapp... en badrock, sååå härligt! Efter badet fick jag lite mat o sen fick jag på mig mina fina julkläder, guldtema :-) Hela kitet, guldklänning, guldskor o guldhårband :-) Jag blev sååå fin. Innan vi åkte till faster o kusinerna så fick jag hjälp o öppna två stora paket till. I det första som pappa hjälpte mig med så var det en rosa pulka, woho, precis vad jag önskat mig :-) mamma hjälpte mig med nästa paket, det var en jättefin boklist som jag ska ha i mitt nya rum (tack gammelmormor o morfar). Sen packade vi in oss i bilen o åkte till vårt första stopp, faster o mina 5 kusiner. 

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards