Livet På Stornäset

Alla inlägg under december 2008

Av Sandra Holmlund - 19 december 2008 10:02

Jag måste ju lägga in en bild på Mollys rosa Herr Kanin. Skriver ju ofta om honom, så ni kanske undrar vem han är?? Haha!


She loves him! Kan prata hur länge som helst med honom, även skälla på han, haha!

Av Sandra Holmlund - 19 december 2008 09:54

Jag o Molly klev upp 09.30 idag. Hon somnade inte förrän 22.30 igår, så jobbigt att hon blivit kvällsvaken. Men hon sov ju iaf 11 timmar, med en 5 minuters käkning kl 04.00 Så jag är ju iaf utvilad :-) Nu ligger hon o skrattskriker åt sin kära herr kanin, haha!


Idag ska jag o Molly ut till Bredsand o hälsa på Stina o Martin, innan dom åker upp till Luleå över jul. Skulle gärna ha hunnit ut till huset (vad det känns konstigt o säga så) innan det blir mörkt, men det hinner jag inte idag, så det får bli imorgon. Kul!

Av Sandra Holmlund - 18 december 2008 09:46

Imorse klev Robban upp kl 05.45 o åkte ut på tomten. Varför? Jo för idag börjar dom o montera vårt hus, JA! Gud så spännande. Jag o Molly ska också åka ut nu.


Molly sov från 22.30 till 05.30 i natt. Sen åt hon o sen fortsatte vi o sova till kl 09.00 Hon har blivit en liten kvällsuggla. Jätteglad o busig på kvällarna när mamma o pappa vill gå o lägga sig, haha! Men när hon var som mest hyper igår så bestämde jag mig för att ändå lägga henne i vaggan. O hon tvärslocknade. Haha!

Av Sandra Holmlund - 18 december 2008 09:35

Idag var det ju tänkt att Mollys finger ska tas bort. Men vad tror ni hände imorse? Jo dom ringde från Ortopedkliniken o sa:

- Tyvärr kan vi ej operera Molly idag. Läkaren är sjuk.

Inge less man blev då! Så ny tid skulle bli i januari någon gång. Jag håller på o bli tokig. Man blir ju så besviken. Ska hon få ha det där extrafingret tills hon blir 20 år eller? Ibland så undrar man ju.

Av Sandra Holmlund - 17 december 2008 14:34

Idag fick jag för mig att jag skulle ta en promenad, trots det gråa o tråkiga vädret. Jag började gå nerför Fridhemsgatan o bestämde mig för att hälsa på Helen på hennes jobb (var ju typ 100 år sedan man träffade henne, tyvärr). Hon jobbar på Golds Gym (gamla Jocks). Jag tror att det nya namnet var så iaf, annars får jag väl skämmas, hehe! :-) Jag är himla sugen o börja träna igen. Men det blir ju lite långt o åka in på stan varje gång när vi flyttar ut på Stornäset. Älskar bodypump, det är så skoj! Iofs så kan man ju gå 2 dagar i veckan, det kan man allt unna sig :-) vi får väl se hur det blir :-)


Molly sussar på soffan, jag ska passa på o plocka undan lite här hemma, IGEN! Sen ska jag ta en dusch, kan ju vara bra o frächa till sig lite, vi ska ju faktiskt gratta Mollys farmor idag som fyller år.

Av Sandra Holmlund - 17 december 2008 09:23

Tänkte lägga in 2 bilder på tomten där man ser lite av grunden. Första bilden ser man att grunden går i vinkel (också ser man lite av robban, haha). Andra bilden ser man resterande grund, också ser man garagegrunden (och Molly i sin vagn :-)).


Måste ju ut o knäppa kort imorgon när dom börjar sätta ihop huset. Får ta o göra det på förmiddan, för på eftermiddan ska ju Mollys extrafinger äntligen bort. YES!


Nä nu ska jag mysa med Molly-mus...

Av Sandra Holmlund - 17 december 2008 09:12

Idag fyller Molly 4 månader, kan inte fatta att hon blivit så stor. Hon är ju faktiskt ingen liten bebis längre. Kommer inte ihåg hur liten hon egentligen har varit. Ska ta o boka tid för vägning o mätning, skoj o se!


Har väl inte varit en toppennatt inatt heller. Molly var helt tokig igår kväll. Låg o surrade o var jätteglad. Somnade tillslut runt 22.30 Men vaknade såklart både kl 02.00 och 06.00 Idag klev vi upp kl 09. Jag struntade i att ge henne mat då (annars hade hon somnat om), vi klev upp istället. Jag tror att det är mycket som händer i lilla damens kropp just nu, därför hon är orolig på nätterna. Men hon äter ju bara ca 5 minuter, sen somnar hon om. Kanske därför hon vill ha mat igen så snabbt??? Kanske inte hinner bli tillräckligt mätt innan hon somnar om???


Robban är ledig idag, men ska vara ute på tomten o skotta ur grunden, m.m Igår kom det 6 sektioner av vårt hus, idag kommer resten, så det är bara att sätta igång imorgon, wohooo! Känns så overkligt! Snart har vi vårt hus, snart slipper man bo i lägenhet, underbart!

Av Sandra Holmlund - 16 december 2008 12:13

Natten var sådär... Molly vaknade jätteledsen både kl 01.30 och 05.00 Mat mat mat! Men sen sov Molly till kl 10.00, jag klev upp 09.30 Hon somnade 21.00 igår kväll.


Idag är det städning o tvättning på schemat. Tvätten är så gott som klar, ska bara bli torrt i torkrummet o torktumlaren. Städningen går sådär, har mest småplockat lite här o där, vet inte riktigt vart jag ska börja. Molly har varit så go sen hon vaknade imorse. Bara legat o surrat under sitt babygym. Hon följde med ner i tvättstugan, sååå spännande :-)


Nu har Molly sovit i en halvtimme, hon lär väl sova minst en halvtimme till. Jag har stekt korv o kokat makaroner, lunch! Väntar på att Våra bästa år ska börja :-)

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards