Livet På Stornäset

Alla inlägg den 5 december 2008

Av Sandra Holmlund - 5 december 2008 21:35

Jag tycker att Kevin Borg är en klass för sig. Attans vad bra han är. Fast jag gillar Alice skarpt också. Robin kan vara den 3e att åka ur Idol, har aldrig riktigt tyckt om honom. Förstår inte vad juryn tycker är så bra med honom. Jag tycker att han är rätt kass faktikst... visst han har utvecklats jättemycket sen första tävlingen, men han är inte alls lika bra som Kevin o Alice.


På tal om Alice. Jag hade ju en katt som heter Alice förut, o en som heter Baloo. Innan Molly föddes gav jag bort dom till en kvinna i Stockholm. Anledningen till det var att Alice är barnelak. Tror inte riktigt att jag hade litat på henne. Baloo fick följa med han med, jag ville inte sära på dom. Vissa säger att katter inte  är flockdjur, men dom tyckte då iaf om varandras sällskap. Men dom har det superbra nu. Bor i Stockholms skärgård i en gammal handelsträdgård. Dom har en egen brygga vid havet där dom kan mysa på sommaren. Kvinnan som tar hand om dom kommer ifrån Luleå o har en stuga där uppe. Så i sommras så fick Alice o Baloo följa med dit upp. Så först blev det flyg Sthlm-Luleå o sen en båtfärd (stugan är på en egen ö). Funderade ett tag på o fråga om dom ville adoptera mig med, haha! Jag saknar dom massor, men jag vet att dom har det så himla bra nu. Dom är väldigt sällskapssjuk o jag kände att jag inte riktigt skulle ha tid för dom när Molly blev född. Lägger in några bilder på söt-tussarna :-) Ps saknar dock inte alla hårtussar som alltid fanns överallt, trots att man nyss dammsugit :-)

Första bilden: Baloo Andra bilden: Alice
Av Sandra Holmlund - 5 december 2008 16:58

Nu på eftermiddan var vi ute i Birsta, för 100ade gången känns det som. Först var vi på Barnens Hus o köpte en liten bil till Molly som blinkar o spelar musik. Synd bara att den typ fungerade i 3 sekunder innan den gick sönder, måste in o byta den någon dag. Men den lilla stunden den fungerade så tyckte hon om den :-)

Sen åkte vi in på själva shoppingmeckat Birsta City. Robban köpte en skjorta. Han ska på julfest ikväll med sin chef o med Kumlins Måleri. På hans jobb är det bara han o hans chef, så dom brukar slå ihop festen med Kumlins :-) Jag o Molly ska bara mysa o se på Idol... Heja Kevin!!! :-) ...o äta chips, jag iaf, kan bli lite svårt för Molly... Jag säger som syrrans dotter Mio brukar säga om Molly

- Hon har inga tänder... Hon kan inte prata. Hihi... go´skit.


Nä nu ska jag vara med min go´tjej! Hej då...

Av Sandra Holmlund - 5 december 2008 11:02

Jag var nyss ute på en promenad med Molly. När vi gick på skönsmogatan så såg jag en bil komma emot mig, men efter ett tag märkte jag att han inte verkade flytta på sig, trots att jag gick på sidan. Swisch sa det, så snuddade han nästan barnvagnen med bilen. Saken var att det kom en bil från andra hållet också o den här j*vla gubben kunde inte stanna o släppa förbi honom innan han fortsatte att köra, utan skulle klämma sig emellan mig o Molly o den andra bilen. Han kanske inte ens såg mig, men ska man verkligen ha körkort då? Det såg ut som om han var typ 100 år. Jag blev både arg o rädd. Ska man inte våga gå ute o gå nuförtiden?

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards