Livet På Stornäset

Alla inlägg den 11 december 2008

Av Sandra Holmlund - 11 december 2008 20:34

Ikväll skulle jag klippa Mollys naglar, vilket hon hatar. Hon flaxade på o jag råkade såklart klippa henne lite i huden på fingret. Hon gallskrek o jag kände mig jättehemsk. Robban hämtade papper o tryckte mot fingret, tog ett bra tag innan det slutade blöda (man blöder ju så mycket just på fingertopparna). Molly grät inge länge, var nog mest jag som tyckte att det var jobbigt. Vi sköljde fingret under kranen, sen slutade det blöda. Molly har en elak mamma :-/

Lill-gumman har legat o läst sin nya bok (från go´boken) sen somnade hon strax efter 20.00 Hon får ligga kvar i soffan en stund, sen bär jag in henne till vaggan. Hoppas hon sover bra. Sov från 21-04 i natt, sen blev det 5 minuters käk o ny blöja. Sen sov jag till 07 då väckaren ringde... åååh vad trött jag var. Molly o Robban sov till 07.30 Sen klev dom också upp :-) Molly tyckte nog också att det var för tidigt att kliva upp. Men ska mamma vara fin får hon också lida pin, haha. Som sagt, skönt att äntligen ha klippt sig lite.


Snart är det "Nytt läge" på tvn... sen blir det sängläge!

Av Sandra Holmlund - 11 december 2008 13:28

Idag har jag varit o klippt mig hos Zarah i Timrå. Skönt att äntligen få klippa sig o färga utväxen. Det blev blonda o ljusbruna slingor, åsså toppade jag håret. Så nu känner man sig lite frächare. Robban o Molly åkte o tog en fika med Zarahs man Stefan. När dom kom tillbaka 3 timmar senare så passade Robban på att klippa sig han också :-) Fick jättebra pris, tack Zarah!


Nu ska jag gosa med lill-gumman o titta på Våra Bästa År :-)

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards