Livet På Stornäset

Alla inlägg den 20 december 2008

Av Sandra Holmlund - 20 december 2008 18:49

När vi väl klivit upp imorse så käkade vi frukost, tog en dusch. Sen åkte vi ut på Jula en sväng. Efter att vi bufflat oss fram bland allt folk där så åkte vi ut till huset. Hälsade på grannarna (syrran m familj) först. Molly var trött så jag tog henne på en promenad i regnet, mopsen Hamlet fick också följa med. Sen kom Madde o Tomas ut o ville kika på huset. Så vi gav dom en guidad tur igenom huset. Vi gick över till syrran en sväng till o surrade lite sen åkte vi o beställde pizza innan vi väl åkte hem.


När vi satt o åt så störde jag mig så mycket på vad otroligt stökigt vi har haft i lägenheten flera dar, så jag tog o städade, dammade, dammsög, skurade, bytte sängkläder m.m Så skönt! Har t.o.m slängt i tvätt i tvättstugan. Så nu känns det bra igen :-) (mitt-andra-jag-pedanten fick som hon ville :-))


Robban har nyss badat Molly o satt på henne pyjamasen, så nu ska vi bara mysa i soffan innan det är dags att at hand om tvätten. Blir nog sängen tidigt ikväll! Trött!

Av Sandra Holmlund - 20 december 2008 18:38

Igår var vi bjuden på middag hos Madde o Tomas. Kl 18.00 pallrade vi oss dit. Det blev fläskfilé o pommes frites. Mums! Molly blev trött runt kl 19.00, men hade väldigt svårt att somna. Efter att jag bar henne en stund, så var hon inte ett dugg trött. Hon låg på golvet o tokbusade. Hon har fått för sig att skrika jättegällt... varför? Jo för att hon kan :-) Så Molly försökte överrösta oss andra hela kvällen, haha! Strax före 23.00 så tog jag på henne pyjamasen o på med overallen, sen ner i vagnen.


Väl hemma så trodde jag att hon skulle bli sövd av att ligga i vagnen ett tag, men icke! Hon var hyperdyper knasig, haha! Låg o skrek, skrattade, flaxade med armarna, sparkade med benen, heelt tokig! Men jag tänkte att jag skulle testa o lägga ner henne i vaggan ändå, medan vi borstade tänderna. Hon fortsatte att skrika sitt fina skrik. När vi la oss så slängde hon sig från sida till sida, o fortsatte o surra o skrika. Grannarna måste ju trott att vi misshandlade henne. Jag o Robban kunde inte låta bli o skratta åt henne, trots att vi var jättetrötta. Molly hade iaf skitskoj i vaggan i 25 minuter innan hon tvärslocknade. Hon sov till 10.15 (åt kl 07.15)

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards