Livet På Stornäset

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Sandra Holmlund - 18 januari 2010 20:18

Trött trött trött... var vaken mellan 01-07 i natt, sedan var det bara att kliva upp. Molly höll mig vaken med sin hosta :-( Försökte o få henne o somna i sin egen säng... hon var trött men kom inte till ro då hon hostade HELA tiden. Stackars liten! Så det slutade med att jag fick sitta upp i sängen så hon fick halvligga mot mig. Efter ett bra tag kunde jag lägga henne bredvid mig. Robbans väckare ringde 05.50, tack o lov vaknade inte Molly, men en halvtimme senare gjorde hon det. Kl 07 gav jag upp... klev upp o åt frukost. Märkte att Molly var trött, men trodde inte att det var så farligt. Väl framme på dagis så hade hon somnat. Var toktrött då vi gick in o gallskrek då jag skulle åka. Det sista man såg av gumman var stooora krokdiltårar.


Robban hämtade Molly på dagis strax efter kl 10 eftersom hon hade tid på VC 10.30 När han klev in på dagis så sa fröknarna att Molly nog inte mådde nå bra idag. Hon hade somnat på golvet, gick inte o hålla henne vaken, så dom hade lagt henne i vagnen. Robban tog en promenad till VC så hon fick fortsätta o sova. Väl inne hos läkaren så gjorde hon en koll o konstaterade att inget var fel. Förutom en början till öroninflammation. Så för att bli av med viruset i kroppen så ska hon äta penicillin i 1 vecka. Hoppas hon blir piggare, stackar´n har ju varit sjuk i snart 2 månader :-(


Så imorgon blir jag hemma med henne. Tråkigt då jag sett fram emot BC-mötet i Umeå. Men men vi har ju ett möte där 1 gång/månad, så det är bättre att Molly får vila hemma en dag innan vi testar dagis igen :-)


Nä nu ska jag röja lite här hemma så jag bara behöver dammsuga imorgon :-)



Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards