Livet På Stornäset

Alla inlägg under september 2009

Av Sandra Holmlund - 17 september 2009 09:46

Idag blir Molly 13 månader... det har redan gått en månad sedan hon fyllde ett år. Det säger väl bara swisch så är det dags för födelsedagskalas #2.


Idag ska vi ta en trip in på jobbet... Har lite att ta itu med Rynkar på näsan 

Av Sandra Holmlund - 16 september 2009 17:02

Idag har jag o Molly varit på babysång här på Alnö. Jättekul! Tror inte det blir några problem att lämna Molly på dagis (om hon är som hon var idag). När vi kom dit så hann jag bara klä av henne så var hon inne med dom andra barnen. Kul med tanke på att jag var kvar i hallen o hon har aldrig varit där någon gång. Nytt ställe o nytt folk. Hon busade på som bara den. Ville helst vara med dom stora barnen Skrattande När vi lekt ett tag gick vi in i ett annat rum där vi sjöng, gjorde rörelser o dansade. Molly o en annan kille vid namn Melker sprang omkring överallt. Men så fort vi sjöng sprang Molly o tokskrattde o klappade händerna. Gullunge! Efter sången blev det mer lek o fika Glad Ska bli kul o gå dit nästa onsdag. Funderar på att gå dit någon annan dag också, då det är kyrkis. Så Molly får leka av sig lite Tungan ute


Nä nu ska jag läsa bok för Molly... hon står o slår mig med den just nu, haha! Synd bara att det är samma bok VARJE gång...

Av Sandra Holmlund - 16 september 2009 09:01

Tänk dig in i tanken att ditt barn bara försvinner... inte ett spår. Jag skulle inte i min vildaste fantasi kunna förstå vad hemskt det skulle vara. Läste kramforstidningen (www.allehanda.se, även i aftonbladet) igår. En 19-årig tjej är försvunnen sedan en vecka tillbaka. Ingen som har ngn aning om vart hon tagit vägen. Hon hade sett på Idol med några vänner o dom följde henne ända hem (till hennes gamelmormor), såg henne gå in genom porten. Men sedan är hon spårlöst försvunnen. Skänker en tanke till hennes släkt o vänner!

Av Sandra Holmlund - 15 september 2009 21:18

Molly har äntligen fått börja sova i sitt egna rum. Har sagt det hur länge som helst, men det har inte blivit av pga att vi inte haft någon rullgardin i hennes fönster. Men jag fick ett ryck o köpte en på ikea. Så nu har hon flyttat ut ur vårat sovrum Skrattande Hon är inne på 3e natten o det går superbra. Protesterar på morgonen om det tar för lång tid innan jag går in o lyfter ur henne ur sängen, haha! Söt-fia! Det första hon säger när jag kommer in är -PA! Också pekar hon på lamPAn :-) PA betyder även apa Tungan ute Mammas surrkusa.


Nu längtar jag efter kudden... natti natti!

Av Sandra Holmlund - 15 september 2009 12:09

... sitter o undrar när lill-trollet ska vakna. Kollade på klockan o insåg att hon sovit i 2½ timme, o sover fortfarande!! Trött liten tjej. Jag är sugen o göra något idag, typ shoppa :-P Men hade inte fått ngn lön på kontot, slarv på jobbet :-/ Men det fixade Sanna idag, tack tack!


Får nog bli en prommis till hamnen idag också... Så Molly får springa av sig lite :-D

Av Sandra Holmlund - 14 september 2009 17:20

Vi har haft en jättemysig dag idag. Maria, Hugo, Veronica o Noel kom hit strax före kl 11. Vi började med lite lunch, kycklingsallad. Jag la Molly redan kl 9.30 för att hon skulle vakna lagom tills dom kom, men hon sov över 2 timmar, fick lov o väcka henne. Massa bus, sedan fick barna blodpudding. Men det var bara Molly som åt glatt. Noel var trött o kinkig o Hugo var också trött o kanske inte så jättesugen på blodpudding, haha! Efter mat så tog vi vagnarna o gick ner till hamnen. Jättehärligt! När vi kom hem igen blev det fika :-)


När alla åkt hem testade jag o lägga Molly igen, men hon var inge sugen på det, så det blev middag istället :-) Nu ska jag busa på med Molly innan Robban kommer in. Han har börjat att måla garaget. Tur att man har en duktig karl ;-D


Lite bilder från dagen:


  

Molly & Noel leker.


  

Söt-Noel äter lego :-D


  

Molly-mus & Hugo läser bok.


  

Hugo & Noel lagar mat ;-D


  

Hugo & Molly myser i det fina vädret.


  

Molly: -Jo, kom & kramas?!?! ;-)


  

Mamma-och-son-mys... Så fina!


  

Robban grundmålar garaget :-D

Av Sandra Holmlund - 12 september 2009 20:52

  

http://elsasdesign.blogspot.com/2009/09/100-000-besokare.html




Jag är med o tävlar om denna otroligt söta virkade mus. Skulle så gärna vilja ha den i Molly-mus rum. Hoppas jag vinner :-D Om ni vill tävla... klicka på länken under bilden :-D

Av Sandra Holmlund - 11 september 2009 19:31

I eftermiddags var vi ju som sagt på Sjukhuset med Molly, Hudmottagningen. Kollade upp fläcken bak på hennes huvud. Ingen farligt, kommer inte ihåg vad det hette (läkaren sa ngt på latin som vanligt Obestämd). Men tyvärr kommer hon få leva med den. Det växer inget hår på den o kommer aldrig göra, så vi får hoppas att hennes hår täcker när hon fått en riktig frisyr. Lill-gumman! Det var 1:3000 person som föddes med det.


Vi kom nyss hem från Helen. Vi var där o lämnade hennes födelsedagspresent. Gamm-Helen... 27 år Flört Kommer sakna henne massor. Men har jag tur så kommer vi ses redan nästa vecka Glad Som sagt Helen, vi säger inte hej då, utan vi ses Skrattande 

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards