Livet På Stornäset

Alla inlägg under september 2009

Av Sandra Holmlund - 24 september 2009 09:15

... ja med tanke på all födelsedagsfirande. Nu har även mina kära arbetskamrater Sanna o Therese firat lilla Molly på 1 årsdagen. Hon fick ett jättefint halsband (en pusselbit med en bild på mig o Robban) + en fylla-i-bok som heter Liten blir stor, man fyller i varje födelsedag tills hon blir 18 år. Skoj! Tack så mycket tjejer!


Molly har en ny favoritsyssla. Möblera om! Igår kväll flyttade hon runt vardagsrumsbordet. Nu hör jag hur hon skjuter runt bordet o stolarna i sitt eget rum, haha!

 

NEJ! På tal om något annat, så tittade jag nyss ut genom köksfönstret. Och vad ser jag!?! Jo, syrrans katt Ruben kommer åter igen med en näbbmus i munnen... Sen så ger han den till våran Bob!!! Attans vad äckligt! Ja ja jag vet att Bob kommer att fånga möss o fåglar när han själv blir större. Men jag är ju så blödig så jag tycker ju synd om alla dessa smådjur. 


Imorse så skrämde Bob mig. Han kraffsade på altandörren o ville ut. När jag öppnar så hoppar han till o bara råstirrar ut mot träden. Sen så hör jag hur det prasslar. En björn tänkte jag! Eftersom det tydligen finns massa björnar här på ön :-( Men sen så hoppar det fram 3 stycken söta rådjur. Äh ut med dig fjant, tänkte jag o puttade ut honom. Var det inte värre än så :-D Fast det är ju bra att han är försiktig! 


NYC

Av Sandra Holmlund - 24 september 2009 09:11

  


Ja igår satt sig syrran på tåget mot Stockholm. Idag lyfter planet mot NYC. Jag är inge avis alls! Hon ska möta upp goa Tina, sen ska dom ha ett par underbara dagar med shopping. -Älskar dig syster! Ha en underbar egentid nu. Vi ses på tisdag! <3

 


Av Sandra Holmlund - 22 september 2009 19:14

Efter middan gick vi som sagt ut på en liten promenad. Kikade först när R målade sista varvet på garaget med Kaffe Latté färgen. Blir såååå bra! Nu är det bara det vita kvar på garaget + lite vitt på huset. Sen är det KLART! R är bäst som kämpat på med målandet hela sommaren. Har inte varit lätt när typ hela sommaren regnat bort Rynkar på näsan

  

Robban målar. Ser dock ut som om det är olika färger på huset o garaget, men så är icke fallet :-P

 

Tog en sväng över till grannarna, inte syster för en gångs skull utan Ann-Catrine o Tommy. Men klockan började närma sig sängdags för Molly så det blev bara en kort visit. Lite bus med Bob hann vi också med innan det var dags att gå in o göra sig klar för natten. Dom är så roliga. Bob tar fart o hoppar upp på Molly så hon ramlar, men Molly bara skrattar. Tråkigt att jag inte lyckats fånga det på bild.

  

Spring i benen...

  

Bus med Bob...


18.45 sussade Molly gott i sängen. Så nu passar jag på att blogga lite o facebooká Glad Snart Idol, men jag måste hinna med att plocka i diskmaskinen först... o plocka undan alla leksaker som Molly slängt överallt.


  

Av Sandra Holmlund - 22 september 2009 17:23

Idag har varit en mycket bättre dag. Vaknade med samma dåliga humör som igår, men jag bestämde mig för att göra denna dag bättre. Efter frukost tog jag o Molly en promenad med syster o Elvis. Gick en ny väg, en skogsväg. Lagom långt. Kändes dock inte så jättebra o gå där med tanke på älgjakten. Mötte t.o.m en jägare, haha! Ja ja men vi klarade oss ända hem Skrattande


När Molly sov så passade jag på att slappa framför tvn, det var ju Våra bästa år Glad

Sen blev det lunch o en trip på ica maxi. När vi kom hem igen kom min älskade Helen o hälsade på. Molly sken upp som en sol o busade på.


Nu har vi nyss ätit middag... tunnbrö´rulle. Molly åt bara moset o korv, men kokt korv är en favorit nu tror jag Glad Ikväll väntar en promenad innan Molly ska sova o sen blir det Idol.


    

Molly-mus.

    

Mys med pappa när han kom hem från jobbet...

  

Middagsdags! Korv & mos... Korv var mmmm :-D

Av Sandra Holmlund - 21 september 2009 15:59

Denna dag har varit sisådär pga många olika saker. Tur att jag har världens bästa dotter... MOLLY. Hon får en att le när man är lite nere. Men men man kan ju inte vara på topp jämt Tungan ute


Vi tog oss iaf ut en timme nu på eftermiddan. En liten promenad till hästarna... lite sten- och blomplockning... o bus med kissen Bob. Nu sitter vi o inväntar att pappa R ska komma hem.


  

Molly hälsar på hästarna...

    

Plocka blommor...

  

Hmm... den där pinnen ska jag ha...

  

... åååh hopp... Attans! Miss!

Av Sandra Holmlund - 20 september 2009 10:37

... har bara inga pengar på mobilen för er som undrar. Ska fylla på kontantkortet imorgon, orkar inte idag.


Mamma o pappa... jag ska ringa er så fort jag har pengar på mobilen, jag vet att jag varit dålig o höra av mig till er! Men jag tänker på er Skrattande


Flisan m. familj... ska bli skoj o träffa er den 2/10. Ät inget innan ni kommer, mat står på bordet Skrattande


Christina... självklart får du skriva några inlägg här på bloggen, det är bara trevligt. Ska ta mig i kragen o hälsa på er innan jag börjar jobba igen. Jobbar du 7-16, mån-fre?? Ni är även välkommen att kika förbi här ute på Alnö om ni är nere i Sundsvall Skrattande


Nä nu ska jag gå ut o surra lite med R. Han målar 3e varvet på garaget. Molly sover... sen blir det lunch o Birsta. Ska mellanlanda hos Mollys farmor o äta middag innan vi drar vidare till Matfors för lite babysim Glad


  

Molly tränar att hålla i bassängkanten.

Av Sandra Holmlund - 19 september 2009 19:05

Igår kväll kom Helen o Emil hit... vi bjöd på käk, sen kikade vi på Idol. Älskar den sista killen som gick vidare, f*n vad bra han var o sjunga. Efter Idol blev det lite Wii... fy fasen vad jag skrattade. Emil gick verkligen in för varje sport, haha! Vi började med bowling o sen lite baseball o tennis, men roligast var boxningen. Vi vart som galna, haha! Jag såg tydligen ut som en pingvin när jag boxades, hmmm... men skoj var det Tungan ute 


  

Robban bowlar Skrattande

 

  

Helen bowlar Skrattande



Idag åkte vi upp på Sättna o kikade lite. "En dag på strippen". Lite folk som anmält sig, men det är så trevlig stämmning där uppe, så det gjorde inget. Molly var hos farmor. Efter Sättna blev det middag hos svärmor... Ikväll blir det bara mys i soffan. Molly sover sen ett tag tillbaka o jag ska plocka i diskmaskinen Skrikandes

Av Sandra Holmlund - 18 september 2009 11:29

Kaneltjockpannkaka med vaniljglass


*mumma*


Tungan ute


Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards