Livet På Stornäset

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Sandra Holmlund - 24 september 2009 21:10

Idag mötte jag o Molly upp Veronica o Noel på Birsta. Lite senare än tänkt kanske... Molly sov mellan 10-13, bara för att man ska göra något! Sen så trodde jag att lunchen skulle gå snabbare, men icke! Molly vägrade äta, skulle äta själv. Sen så bajsade hon såklart precis när vi var klara att åka. Jaja det var ju trevligt när vi väl kom dit iaf Skrattande. Det blev en efterlängtad Chai-latteWaynes... mumma! Sen så kikade vi i lite butiker innan det var dags att åka hem igen. 3-pack vantar, 3-pack halksockor o en vit tröja till Molly följde med hem iaf. Tack så mycket för idag, tar gärna en fika eller nå annat någon annan dag.

  

Molly o Noel. Sötisarna slogs mer än vad dom var sams, haha! Inte lätt o få nå kort när båda kollade in i kameran!!



Väl hemma blev det stuvade makaroner o korv till middag. Efter maten tog vi en prommis bort till Robbans kompis som nyss köpt hus bortanför oss. Skoj! Nä nu har man nyss sett klart på Idol, nu ska jag borsta gaddarna o gå o sussa. Natti natti!

Av Sandra Holmlund - 24 september 2009 09:15

... ja med tanke på all födelsedagsfirande. Nu har även mina kära arbetskamrater Sanna o Therese firat lilla Molly på 1 årsdagen. Hon fick ett jättefint halsband (en pusselbit med en bild på mig o Robban) + en fylla-i-bok som heter Liten blir stor, man fyller i varje födelsedag tills hon blir 18 år. Skoj! Tack så mycket tjejer!


Molly har en ny favoritsyssla. Möblera om! Igår kväll flyttade hon runt vardagsrumsbordet. Nu hör jag hur hon skjuter runt bordet o stolarna i sitt eget rum, haha!

 

NEJ! På tal om något annat, så tittade jag nyss ut genom köksfönstret. Och vad ser jag!?! Jo, syrrans katt Ruben kommer åter igen med en näbbmus i munnen... Sen så ger han den till våran Bob!!! Attans vad äckligt! Ja ja jag vet att Bob kommer att fånga möss o fåglar när han själv blir större. Men jag är ju så blödig så jag tycker ju synd om alla dessa smådjur. 


Imorse så skrämde Bob mig. Han kraffsade på altandörren o ville ut. När jag öppnar så hoppar han till o bara råstirrar ut mot träden. Sen så hör jag hur det prasslar. En björn tänkte jag! Eftersom det tydligen finns massa björnar här på ön :-( Men sen så hoppar det fram 3 stycken söta rådjur. Äh ut med dig fjant, tänkte jag o puttade ut honom. Var det inte värre än så :-D Fast det är ju bra att han är försiktig! 


NYC

Av Sandra Holmlund - 24 september 2009 09:11

  


Ja igår satt sig syrran på tåget mot Stockholm. Idag lyfter planet mot NYC. Jag är inge avis alls! Hon ska möta upp goa Tina, sen ska dom ha ett par underbara dagar med shopping. -Älskar dig syster! Ha en underbar egentid nu. Vi ses på tisdag! <3

 


Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards