Livet På Stornäset

Alla inlägg under november 2008

Av Sandra Holmlund - 19 november 2008 10:21

Natten blev inte så skoj, vilket jag befarade. Molly vaknade runt 02.00 o var jätteledsen, magen IGEN! Jag gav henne mat o hon somnade om, men hon var väldigt orolig i sömnen :-( Kl 06.00 ville hon ha mat igen, efter massa skrik, stackars liten! Gav henne magdroppar o mat, sen sov vi till strax före 10.00 Skönt! Då vaknade jag av en liten go´skit som var superglad! Det verkar vara just på nätterna hon får ont, hua!


Just nu ligger Molly på skötbordet o pratar med kaninen som hänger i taket. Sen så har hon fullt sjå o försöka vända på sig. Hon har fått syn på napparna uppe i hörnet tror jag, haha!


Nu ska jag ta o klä på Molly o sen blir det väl att hon vill sova en timme eller två. Då ska jag passa på o äta frukost o göra iordning mig själv. Sen ska vi åka en trip till timrå o hälsa på Jessica. Nettan o Emma ska också dit :-) Skoj o träffa alla 3 (alla 4 om man räknar med bebisen i Jessicas mage :-))

Molly i sin fina nya pyjamas är på jakt efter sina goda nappar :-)
Av Sandra Holmlund - 18 november 2008 20:52

Molly har varit jättego under hela dagen. Hon har mest sovit under förmiddan. Kl 14.45 tog vi en promenad med vagnen, Molly somnade direkt. Vi passade på o hälsa på tant Madde :-) Molly tyckte att det var trevligt o vara där, massa saker att titta på medan kärringarna surrade på :-) Maddes katt Doris kom nyfiket fram o hälsade på Molly. Hennes andra katt Bobban gömde sig (även fast Molly inte ens grät :-)). Sen var det dags o gå hem igen o invänta Robban som jobbat i Hudik idag. Molly somnade direkt i vagnfärden hem också. Vaknade inte ens när jag bar in henne.


När hon väl vaknade så satt hon nöjd o glad i babysittern medan jag lagade mat :-) Jollrade o flinade varje gång jag pratade med henne. Kl 18.00 kom Robban hem. Vi käkade hemmagjord pyttipanna (potatis/köttbullar/paprika) med rödbetor, helt ok! Molly blev lite missnöjd efter att vi ätit klart o tyckte att hon skulle få mat, men hon fick snällt vänta tills jag diskat. Robban drog ut på tomten o jag gav Molly mat. Hon var jättetrött o grinig. Jag gjorde ordning ett bad åt henne, det tyckte hon om. Pyjamasen på o la ner henne i soffan. Hon somnade direkt (kl 19.20) Kl 20.45 bar jag in henne till vaggan, hon reagerade inte ens. Vi får väl se om hon vaknar snart eller om hon tänker sova för natten :-)


Nu ska jag lägga mig i soffan o glo på tv. Hoppas Robban kommer hem snart, saknar honom! Ska ringa honom nu o höra om han vill ha varma mackor när han kommer hem. Tjo fräs!

Av Sandra Holmlund - 18 november 2008 09:30

Vi la ner Molly i vaggan 21.30 o hon sov som en stock. Men vaknade tyvärr redan kl 02.30 o vägrade somna om :-( Hon låg o pruttade o hostade, stackars liten. Så hon fick mat o somnade om. Men vaknade såklart av Robbans väckarklocka, så hon blev lite orolig o kl 05.45 fick jag ge henne mat igen. Sen vaknade hon till kl 08.00 också, men då la jag henne i sängen på Robbans kudde, då somnade hon om igen, skönt! Vaknade av att Molly låg o pratade o jollrade, go´skit! Vi klev upp 09.30 Jag är inne i en trötthetsperiod tror jag. Vill bara sova! Nu ska jag ta o äta lite frukost, sen lär ju Molly bli trött igen om typ 30 min, så då får jag lägga ner henne o sen passa på o städa badrummet.  

Av Sandra Holmlund - 17 november 2008 21:16

Kl 19.00 badade vi Molly o hon fick ta på sig sin fina nya pyjamas :-) Efter det fick hon mat. 19.30 tänkte vi prova o lägga ner henne, men då sprakade det till i blöjan. Jag bytte blöjan o Robban började fixa med den nya babyvakten som vi inköpt på Teknikmagasinet. När jag var beredd o lägga ner henne sprakade det till igen. Men kl 20.00 fick vi äntligen ner henne i vaggan. Vi gjorde varma mackor o drack julmust till, mums! Men kl 21.00 hörde vi i babyvakten att Molly började vakna. Sedan blev det tokgråt :-( Jag försökte o få henne o somna om, men det märktes att hon hade jätteont i magen. Hon fick lite mat o nu håller hon på att somna i Robbans famn. Så får vi göra ett nytt försök att lägga henne snart. Vi tänkte försöka o lägga oss själva senast kl 22.00 Är himla trött idag. Nu ska jag se på "2½ men"... rolig serie :-)

Molly ser busig ut :-)
Av Sandra Holmlund - 17 november 2008 11:03

Veckorna bara rusar fram... men det är skönt att det blir helg på ett kick, så man får umgås med Robban o Molly lite mer :-)


Igår var vi ute på Alnön o firade syrrans man Stefan som fyller år imorgon :-) Han fick en massa lotter av både mig o Robban o även av min mamma o pappa, men ändå vann han bara några få kronor :-( Efter det åkte vi på Chinabox o köpte mat, men jag hann bara äta några tuggor så bet jag på en ståltrådsbit, då blev jag sur o ville inte äta nå mer. Tänker aldrig mer köpa mat där!


Inatt sov jag inte mycket. Molly var jätteledsen igår kväll innan hon blev nattat. Magen som spökar igen :-( Stackars liten! Men 21.30 somnade hon äntligen efter att jag fått stoppa in nappen i hennes skrikande mun typ 100 ggr. Då somnade jag med :-P Men 02.00 vaknade hon o jag gav henne bara nappen. Hon gnällde fram till 03.30, då gav jag upp o gav henne mat. Hon somnade om o vaknade 07.30 Då ville hon ha mat igen. Vi sov till strax före 10 innan vi klev upp o bytte en jättefull blöja. Men bara efter ca 45 min ville hon sova igen, så nu ligger hon i våran säng o sover gott. Jag har hunnit vara nere i tvättstugan o slängt i 2 fulla maskiner. Hoppas hon fortsätter o sova en stund till så jag hinner hänga upp tvätten också :-) Måste även städa hela lägenheten idag, ska ju ha visning imorgon.


Idag ska jag köpa en bröstpump, orkar inte sitta med dom där uppsamlingskopparna. Men det blir när Robban slutat jobbet. Ska försöka installera ett program på datorn så att jag kan lägga in bilderna från min nya digitala systemkamera. Måste ta o lära mig den lite bättre också :-P

Jag tycker om att dreggla :-P
Av Sandra Holmlund - 15 november 2008 21:01

I natt har Molly sovit ända från 20.30 till 05.00, vaknade till runt 02.00 men nöjde sig med nappen, skönt! Vi klev upp 08.50 Det som är så konstigt är att när man får sova bra/länge så känner jag mig tröttare än när jag sovit lite...hm...konstigt!


Vi for ut till syrran på förmiddan o hälsade på en sväng, sedan åkte vi ut till Birsta, där det var tokmycket folk. Gick på Media Markt, sen på Elgiganten. Robban köpte en bärbar DVD som han ska ha med när han åker iväg på jobb. Köpte även en sån där grej som man klämmer fast på Mollys kläder o fäster den andra änden runt nappen, så man slipper leta efter nappen jämt. Bra inköp!


På eftermiddan åkte vi till svärmor på middag. Älgstek klyftpotatis o sås... Gott! Molly var grinig emellanåt men faktiskt mest nöjd :-) Nu är klockan mycket för lilla Molly o vi ska ta o bädda ner henne för kvällen. Sen ska vi kika på nya filmen "Max Payne" o äta lite karra :-)

Av Sandra Holmlund - 13 november 2008 15:37

I natt sov lilla Molly frpån 19.30 till 06.00 Hon var helt slut. Men jag sov dock inte lika bra, mina bröst höll på att sprängas. Är ju van att amma på natten. Sen somnade hon igen o sov till 08.30, skönt! Sen blev det frulle med mormor o morfar :-)


Senare på dan åkte jag Molly o min mamma ner till Kramfors. Vi gick på terracotta o där hittade jag en fin vit vintermössa till Molly, också köpte jag ett par röda byxor till henne. Sen gick vi in på Garn&Väv, där köpte mormor en vinteroverall åt Molly, en tunnare modell, lite fleeceaktig. Brun med tummen på. Jättefin! Efter shoppandet tog vi en fika o sen gick vi på Dollarstore. Köpte 6 par strumpor (4 till mig o 2 till Molly) för endast 50:-, Billigt! Sen åkte vi hem. Molly sov hela tiden, vaknade när vi kom hem. Nu hör jag henne gallskrika nere i köket, hon har jätteont i magen! Stackars liten, måste ner o pussa på henne.


Imorgon åker vi hem. Saknar Robban, som kommer hem från sitt jobb i Östersund imorgon kväll.

Av Sandra Holmlund - 12 november 2008 10:56

Igår 11/11 tog Molly sina första sprutor, en i vardera lår... hua! Tur att Robban var med, för mammas skull, haha! Hon skrek till o var lite ledsen efteråt, men somnade så fort vi satt henne i bilstolen. Fick fortsätta o sova i bilstolen när vi kom hem, med tanke på att vi redan väckt henne 2ggr innan sprutorna. Jag åt lunch med Robban, gårdagens makaroner o korv. Diskade o plockade undan hemma, packade väskorna o bar ner dom till bilen. Molly sov fortfarande. Fick lov o väcka henne efter ca 2 timmar o ge henne mat. Sen var det bara o packa ner henne i bilstolen igen o bege oss upp till min mamma o pappa i Kramfors. Jag trodde att det skulle bli livat i baksätet (eftersom hon redan sovit 2 timmar i bilstolen), men bara efter en stund så somnade hon o sov hela vägen (10 mil). Duktig tjej!


När vi var framme så pratade Molly med sin morfar o berättade om sprutorna o lite annat. Sen somnade hon igen i gästsängen o sov tills mormor kom hem från jobbet. Då vaknade hon inte lika glad, utan gallskrek i ca 1 timme. Testade o ge henne mat, som alltid brukar vara populärt, men icke. Hon somnade vid mitt bröst o sov i någon timme. Vaknade o vara jättegrinig. Kollade febern o hon hade 38,1. Efter mycket vankande o ont i axlarna så testade jag o lägga ner henne (20.30). skrek till men jag tror att hon somnade innan hon hann landa med huvudet på kudden. Jag passade på o lägga mig jag också, trodde att det skulle bli en hemsk natt. Men till min förvåning vaknade hon efter 7 timmar. Fick mat o låg o surrade en timme efter det, hellre det än att hon är ledsen. Vaknade nästa gång 08.30 Då klev vi upp o åt frukost med mormor.


Vägde o mätte henne igår också. Lill-tjejen har blivit stor :-) 5410g 59cm lång :-)

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards