Livet På Stornäset

Alla inlägg under november 2008

Av Sandra Holmlund - 10 november 2008 14:28

....såå! Fantiserar varje dag om hur vi ska ha det i huset... tapeter, golv, hur vi ska möblera m.m Skönt att det mesta är bestämt. Det blir vitlaserat ekgolv i hela huset förutom tvättstuga, badrummen (såklart) o hallen. Efter mycket spanande så har vi även bestämt oss för IKEAs kök (lidingö). Jag vill ju att det ska bli lantlig stil i större delen av huset. Mysigt! Vi ska inte ha några överskåp i köket, bara lådor, förutom vägg 4 (se planritningen) där tänkte vi ha lådor o hänga vitrinskåp över, samma luckor som köket. I vardagsrummet kommer vi ha en plankvägg (vitmålade liggande plankor) där platt-tvn ska hänga, (vägg 1 på planritningen). Sen så har jag hittat en jättefin tapet som jag vill ha i vardagsrummet o även ovanför köksbänken (istället för kakel) med glasskiva över. Tapeten är Laura Ashley - Wilton, champangefärgad botten med gråfärgade medaljonger *love it*. Ska lägga in lite bilder så ni kanske förstår mina tankar bättre, haha!


Lägger även in lite bilder på våra håriga grannar, haha! Och på syrran, systerdottern Mio, mig själv o när Robban jobbar på tomten m.m :-)

Av Sandra Holmlund - 10 november 2008 14:18

Snart har denna dag gått också... och ingen nytta har jag gjort! Skulle ju gå ut o gå, men har det blivit av, nä! Får ta promenaden med Robban efter maten istället. Fast iofs kanske jag ska ta o åka ut till Birsta alldeles själv o köpa den där babyvakten vi kikat på. Så får Molly vara hemma med Robban. Fin idé! :-) Skönt o komma hemifrån.. slippa drälla med sig vagn o så. Inge illa menat mitt lilla hjärta, men mammsen behöver göra sånt, haha!


Tänkte lägga in lite mer bilder på huset o sånt. Måste börja fundera på vad vi ska äta idag också. Kanske tonfiskwraps.. eller så blir det bara makaroner o korv, vi får se :-)

Av Sandra Holmlund - 10 november 2008 08:56

Ååååh vad trött jag är idag. Har sovit dåligt i natt. Molly somnade kl 21. Jag o Robban satt o såg på film till kl 23. Sen tog det säkert en timme innan jag kunde somna, trots att jag var jättetrött. Sen vaknade Molly o var hungrig kl 02.30 Tror nästan jag somnade en sväng när jag gav henne mat. Sen vaknade jag till o från av att Molly låg o gnällde o småpruttade i sömnen :-( Kl 05.30 var det dags för mat igen. När hon äntligen ätit färdigt o somnat så ringde Robbans väckarklocka, då vaknade Molly till igen o blev gnällig. Så hon sov oroligt fram till 08.30, sen ville hon komma upp ur vaggan. Men man smälter ju när man ser hennes goa leende o glömmer snabbt bort att man är trött. Jag är så van att hon bara vaknar runt kl 05, så i natt har det varit alldeles för mycket störningar av sömnen, men men bara o bita ihop o kliva upp. Nu ligger Molly på skötbordet o tycker att hennes rosa kanin (som hänger i taket) är skitskoj! Hon lär väl snart somna där som hon alltid gör :-) Ska nog ta o lägga ner henne i våran säng istället, så kan hon kika på tavlorna istället innan hon somnar. Snart dags att peta i sig lite frukost.


Imorgon är det dags för Mollys första spruta. Tur att Robban ska följa med, jag hatar nålar, o hatar att höra Molly gråta. Hoppas hoppas hoppas hon inte får feber. Men med min tur så lär hon väl få det, suck! Sen så ska nog jag o Molly åka upp till mina föräldrar tis-tors, eftersom att Robban ska jobba borta. Kan ju vara skönt att få lite hjälp om Molly nu blir dålig.


Ser ut att kanske spricka upp o bli sol ute. Blir kanske en promenad då :-)


Av Sandra Holmlund - 9 november 2008 11:56

Idag är det pappa Robbans första farsdag :-) så han fick en liten present av Molly imorse... ett par kalsonger o en cigarr (cigarren var för övrigt dyrare än karlsongen, köpte bara en liten men det kostar om man vill ha nå bra tydligen). Robban blev glad, nog mest över cigarren :-P


Vi åt lite frukost tillsammans alla 3 sen drog Robban ut till tomten, igen! Saknar honom hemma, men tycker att han gör ett jättebra jobb som jämt jobbar på med något, är det inte vanliga jobbet så är det tomten. Själv så ska jag bara ringa o gratta min pappa på farsdagen. Orkar inte åka upp till Kramfors själv. Men syrran o hennes familj ska upp o gratta honom. Han ska få en vetekudde från oss.


Bild 1: Molly med min pappa. Bild 2: Molly med sin pappa.

Av Sandra Holmlund - 8 november 2008 10:23

Kan inte fatta att vi snart kommer få bo i hus. Vantrivs verkligen att bo i lägenhet. Allt blir så omständigt när man har barn, tex om man varit på promenad med Molly i vagnen (däri sover hon så bra) så kan man inte lämna henne ute för att fortsätta sova när man kommit hem igen, vill inte heller konka upp vagnen för alla trappor (som om hon inte lär vakna då).


Fick ett brev från Älvsbyhus att huset kommer levereras den 18/12.. helt galet! Det är ju snart :-) Så skönt att vi valt golv, kök, kakel, klinker m.m


Det gråa huset på bilden är min systers med familj. Den andra bilden är utsikten från vårat hus :-) En datagjord bild på huset kommer framöver..


Molly vaknade nyss. Jag myste en stund med henne i sängen, sen såg jag att hon inte mådde bra. Hon ville kräkas men fick inte upp det, ser ut som om hon satt i halsen. Plockade upp henne o höll henne utanför sängen.. mycket riktigt, en riktig kaskadspya över hela golvet. Stackars liten! Det har hänt flera ggr att det ser ut som om hon ska spy men får inte upp det, jättejobbigt! Så rädd att det ska hända under natten! Ska fråga om det på BVC på tisdag. Då ska Molly få sin första spruta... hua... hoppas det kommer gå bra, utan feber!

Av Sandra Holmlund - 8 november 2008 09:28

Vaknade av att Robban knackade mig på axeln o där satt han o Molly vid sängkanten. Molly hade vaknat som vanligt runt kl 08. Men hon gråter inte utan ligger mest o försöker komunicera med taklampan, haha! Så Robban hade varit go o plockat upp henne o bytt nattblöjan. Lill-gumman har varit snäll i natt, somnade kl 21.00 o vaknade första gången 04.30 för mat :-) Så mammsen fick sova några timmar (la mig själv 23.00)


Idag blir jag o Molly nog bara hemma. Känns tråkigt när det är lördag :-( Men Robban ska ut o gräva dränering på tomten o vi kan inte följa med :-( För syrrans ena barn har fått höstblåsor så jag vill inte att Molly ska få det. Hennes barnmorska hade sagt att det inte smittar på så små barn som Molly, att hon har något sorts skydd...??  Men vill man chansa?? Nä!


Har nyss lagt ner Molly i vår säng, hon tycker om att kika lite på tavlorna där innan hon somnar, hon är sååå snäll! *love U*

Nä nu ska jag försöka peta i mig lite frulle :-)


Här är en bild på Molly (2 månader).

Av Sandra Holmlund - 7 november 2008 18:11

Hallå alla glada!


Dags att testa det här med att blogga :-) Så släkt o vänner o andra nyfikna kan läsa om min o Mollys vardag.


Molly somnade strax före kl 20 igår, vaknade till vid 21.00 och kollade läget lite. Sen vaknade hon 2 ggr i natt, kl 00.30 och kl 05.30 Hon som vanligtvis bara brukar vakna kl 05.00 Så morgonen blev lite stressig. Fick ta Robbans arbetsbil ut till vår tomt (Stornäset) och byta bil för att åka in till Birsta. Och som alla småbarnsmammor vet så tar ju allt 100 ggr längre tid :-)


Väl inne bland allt folk i Birsta så blev det en fika med Nettan o hennes dotter Emma och Jessica med hennes lilla tös (som fortfarande ligger i hennes mage o har det bra). Såklart gjorde Molly nr 2 när jag väl satt mig ner o fikade, så jag stressade i mig fikat och gick iväg till familjerummet (vilket dom för övrigt borde bygga ut). Jag bytte blöja o gav henne mat, då tyckte Molly att det var dags att göra nr 2 igen, inte lite heller :-/ Så efter massa blöjbyten o bröstmjölk på både Molly o mig så blev det lite shopping. En toksöt body till Molly o lite farsdagspresenter :-)


Nu har det redan blivit kväll och vi ska snart bege oss iväg till Helen o Emil på lite kvällsmys o Idol :-)


Här är kläderna jag shoppade till henne.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards