Livet På Stornäset

Alla inlägg den 20 november 2008

Av Sandra Holmlund - 20 november 2008 21:22

Molly är sååå övertrött nu, men jag tror hon börjar komma till ro. Vi var ju som sagt på fika hos Maja. Gick bra till en början, Molly var rätt nöjd, men sen blev hon hungrig o trött. Gav henne mat, men det hjälpte inte så mycket. 20.40 fick vi åka hem. Molly somnade såklart i bilen så jag fick ju lov o väcka henne IGEN! :-( Klädde på henne pyjamasen o la henne i vaggan, inte så populärt! Fick plocka upp henne o krama om henne en stund. Satt mig framför tv:n med henne, hon somnade direkt. La ner henne i vaggan igen, hon drog en djup suck o somnade. Go´skiten! Får se om det blir för natten.


Ska ta o ringa Robban nu o se hur det går för honom uppe i Östersund. Hungrig är jag också, men finns inge gott här hemma :-P

Av Sandra Holmlund - 20 november 2008 17:26
Favvoboken... Oj svårt att läsa på så nära håll :-)

Idag fick Molly ett nytt paket från go´boken. En mjuk prasslig bok, en typ av pekbok, en skallra, en julsångbok med skiva till :-) Molly tyckte det var mysigt att lyssna på julmusik, somnade efter ett tag. Men hennes favorit var den mjuka boken som prasslade :-) Kul att klämma på o ännu roligare att tugga på, haha!

Av Sandra Holmlund - 20 november 2008 13:01

Jag, Molly o Cecilia har nyss varit på en skön promenad runt Sidsjön. Skön o skön, blåste ganska kallt faktiskt :-) Jag tog med mig kameran o fotade lite. Såg så mysigt ut när folk satt o pimplade, men jag skulle nog inte våga mig ut på någon is än :-) Vi hamnade även i ett stimm av änder, huga, gillar inte riktigt så många fåglar på samma ställe samtidigt.


Ska försöka få i mig någon lunch nu. Molly har nyss fått sin mat. Hon klarade sig utan mat i 5 timmar nu under dagen, skönt! Hon som är ett sånt matvrak :-) Just nu ligger hon o diskuterar med sin favvokanin som vanligt, gullunge! Ikväll ska vi på kalas. Min kompis Maja fyller 25 idag :-) Grattis! Har känt henne sedan vi var typ 5 år eller nåt, vi träffas dock för sällan även fast vi bor i samma stad. Men när vi väl träffas så känns det som igår. Robban är ju i Östersund o sliter :-( Vi längtar tills imorgon då vi får träffa honom en stund iaf innan han åker ut o donar på tomten :-)

Av Sandra Holmlund - 20 november 2008 09:01

Molly söttös sov bra inatt, vaknade kl 03.00 o gnällde, men nöjde sig med nappen :-) Men tyvärr så har man ju en j*vla MONGOgranne som spelar hårdrocksmusik mitt i nätterna (inte första gången). Så efter att jag legat i sängn 1 timme o stört mig på honom så klev jag upp o tänkte söka upp numret till störningsjouren, men utan resultat :-( Någon som vet numret? Så eftersom jag var uppe o stökade på så vaknade självklart Molly också, så kl 04 fick hon mat. Så typiskt när hon äntligen sov bra! Runt 05 slutade musiken o jag kunde somna. Molly vaknade igen kl 08, hon fick mat sedan myste vi en stund innan vi klev upp. Hon vill väl sussa snart igen så då ska jag passa på o ta en lååång o varm dusch. Testa mitt nya schampoo :-)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards