Livet På Stornäset

Alla inlägg den 26 november 2008

Av Sandra Holmlund - 26 november 2008 18:16

Tror det är dags att köpa en matstol till Molly. Hon tyckte att det var jättespännande o sitta i Elvis stol. Men vi ska nog köpa en vitlackad trip trap stol.

Av Sandra Holmlund - 26 november 2008 15:22

Träffade Stina o hennes son Martin på Birsta idag. Vi tog en fika på Café Charm. Hon var jättetrevlig o Martin var supercharmig :-) Stor kille på 7 månader. Molly satt o tittade farschinerat på Martin när han "surrade" på, men efter ett tag började hon gnugga ögonen. Jag la ner henne i vagnen o hon somnade direkt. Hon sov ända tills det var dags o åka hem. Fick ny blöja o sen packade vi in oss i bilen.


Hon somnade såklart i bilstolen :-) Måste nog ta o väcka henne snart. Hon kan ju inte sova hela dan, då är hon väl piggelin hur länge som helst ikväll. Trodde det skulle bli grin efter mat ute i Birsta men inte ett ljud. Hon har inte ätit på 4½ timme, så hon borde vakna hungrig snart :-)


Robban kommer hem från Östersund till ca kl 16.00 :-) Jaa! Men han var tyligen trött som bara den så han lär väl vila när han väl är hemma. Jag vill också vila! Men det lär ju inte bli av med tanke på hur mycket Molly har sovit under dan :-p

Av Sandra Holmlund - 26 november 2008 11:01

Nu har Molly sovit 1 timme o 15 min... dags att klä på henne o åka ut till Birsta.. Hoppas att det är lite mindre folk där idag, men jag antar att det kommer vara proppat med tanke på att det var lön igår. Jag har en känsla av att jag inte kommer få min föräldrapenning imorgon som jag borde, var inne på internetbanken nyss o då brukar det stå framtida insättning dagen innan, men det stod ingenting. Hoppas verkligen inte att den blir försenad. Vill inte snylta från sparpengarna :-( Nä nu ska jag ta o sätta lite fart...

Av Sandra Holmlund - 26 november 2008 09:34

Det var faktiskt inte Molly som hade svårt att somna igår kväll, utan jag :-( Molly somnade kl 19.00, vaknade till kl 21.00 jättepigg o jätteglad *go´skit* 21.30 la jag ner henne i vaggan trots att hon var vaken, vill inte att hon ska lära sig att få somna i soffan jämt. Jag trodde att det skulle bli massa skrik, men hon sa inte ett pip :-) Jag satt mig framför tvn o inväntade att hon skulle bli grinig, men hon somnade utan ett ljud. Jag la mig kl 22.45, jättetrött! Men kunde jag somna? Nepp! Tittade sista gången på väckarklockan runt kl 01.00, somnade väl strax efter det. Vaknade av att Molly ville ha mat kl 05.30 Hon somnade om direkt o sov till 08.30 Kunde jag somna om? NÄ! Suck! :-( Så typiskt att man inte kan sova när lill-gumman sov 11 timmar i sträck, med bara en liten vaken matstund på 2-3 minuter. Nä det vore väl dumt att man som småbarnsmamma ska få vara utvilad någon gång, HAHA! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards