Livet På Stornäset

Alla inlägg under november 2008

Av Sandra Holmlund - 24 november 2008 17:40

Idag var jag o handlade lite mat o grejer på Ica Maxi i Birsta. Efter det åkte jag o käkade lunch på jobbet. Så länge sedan jag hälsade på (Saknar er tjejer). Det blev laxpasta i nån sås. Rätt ok. Molly var go o glad, bara lite grin när hon ville ha mat, sen somnade hon i bilstolen, så då åkte vi hem :-) Svängde förbi Möblera innan vi åkte hem. Jag säger bara -HoHo!?! Ingen personal så långt ögat kunde nå. Så jag o Molly kikade runt lite sen åkte vi.


Väl hemma somnade Molly på fällen o jag kunde göra lite mat. Wokgrönsaker o nudlar, mums! Nu har Molly ätit igen, även bajsat o fått ny blöja ;-D Så nu har jag tänt ljus på bordet i tvrummet. Vi ska mysa Molly o jag :-) Just nu ligger hon på skötbordet o håller på o äta upp händerna.


Nä nu får det sluta blåsa så man kan vara ute med vagnen!! Imorgon ska man på den där trevliga efterkontrollen, bättre sent än aldrig :-P So long!

Av Sandra Holmlund - 24 november 2008 09:26

Molly föddes med ett extrafinger på vänsterhanden. Innan vi åkte från BB så sa dom att dom hade skickat iväg en remiss så hon skulle få ta bort den. Men efter många veckor ringde jag BB, men där fick jag noll hjälp. Kunde inte ens få numret till kirurgen. Så jag ringde växeln o dom kopplade mig. Efter att ha suttit i telefonkö i över 30 min så säger en röst: -Tack för att du väntar... Telefontiden är slut. Välkommen att ringa imorgon.

Glad man blev då! :-( Testade igen dagen efter. Efter ett tag svarade dom på kirurgen, men då kom dom fram till att det var till Ortopeden jag skulle ringa, inte till dom. Grattis till kvinnan uppe på BB.. som sa att jag skule ringa Kirurgen. Suck! Så då var det för sent att ringa Ortopeden den dagen. Ringde Ortopeden dagen efter, men hon som svarade hittade ingen remiss. -Tyvärr, vi har inte mottagit någon remiss.

Kul! Ringde BB igen o dom skyllde bara på varann. Dom bad mig ringa mitt BVC o be dom skicka en ny remiss. Och det gjorde jag dagen efter det. Hon som svarade sa att jag nog måste komma o visa Mollys finger för deras läkare, men kom sedan på, efter att ha tittat i datorn, att det inte fanns någon tid på flera flera dagar. Så då gick det plötsligt bra ändå. Hon skulle be deras läkare skicka iväg remissen. Efter en vecka ringde jag Ortopeden igen. Men hade dom fått någon remiss? NÄ SJÄLVKLART INTE! Då blev jag sur o det förstod hon på Ortopeden. Så två dagar senare skulle vi på kontroll på BVC så jag frågade vad som hänt. Och dom skyllde på sjukhuset, att dom måste ha slarvat bort remissen.

Jag bad om att hon skulle hämta en ny remiss så att jag själv kunde åka upp med den till Sjukhuset. Men icke! Det skulle dom göra.

Trodde aldrig att det skulle fixa sig, men efter många om o men så gjorde det faktiskt det. Jag ringde Ortopeden IGEN o dom sa att dom mottagit en remiss. Dagen efter fick vi ett papper hem med tid o datum för tid att ta bort extrafingret. Så på torsdag den 27/11 ska den bort :-) Vi fick papperet för ca en månad sen. Som sagt, hur svårt kan det vara?

Av Sandra Holmlund - 24 november 2008 09:18

Hua vad jag sitter o småfryser nu på morgonen. Man hör hur det skallrar i fönsterrutorna av blåsten ute. Molly ligger som vanligt o pratar med sin kanin. Hon var lika svårnattad igår kväll. Skrek så fort man la henne i vaggan, men hon spydde varje gång jag lyfte upp henne (3ggr) så hon var ju inge kry i magen. Strax före kl 22.00 somnade hon utmattad i vaggan. Vaknade o ville ha mat kl 03.30, det dög inte med någon napp :-( Sen sov vi till kl 09.00 Skönt! Så vi känner oss rätt utvilad. Men synd bara att man inte kan gå ut idag, då blåser man väl bort. Men jag måste iaf på konsum o sen så måste jag posta några kuvert. Suck, vill ju inte gå ut!


Robban stackarn är snart i Östersund igen. Två Älvsbyhus o lägga golv i + ett badrum. Tur att hans chef följde med denna gång o hjälper till lite. Han kommer nog hem på onsdag. Saknar honom redan. Nu ska jag ta o äta frukost :-) So long!

Av Sandra Holmlund - 23 november 2008 10:49
Mio o Elvis

Måste ju lägga in dessa söta kort på min systers barn. Ska bli skoj när Elvis o Molly blir större, så alla 3 kan springa runt o leka. Fast iofs så säger man det nu, kanske inte lika skoj när de springer runt o river ner allt i dess väg, haha!

Av Sandra Holmlund - 23 november 2008 08:56

Hade hoppats på att Molly skulle somna iaf runt 20.30 igår, men hon var tjurig o ville vara vaken till nästan 22.00 Trots att hon var jättetrött! Men sen sov hon till 05.30 så det var skönt, somnade direkt om efter maten, vi klev upp 09.00 Robban åkte iväg för att sälja sin bil. Vi ska väl ta o mysa lite framför tvn, sen blir det frukost o en varm dusch :-)


När Robban kommer hem ska vi ut på Birsta på några ärenden. Det lär väl vara en miljon människor därute som vanligt :-P Sen ska vi åka till brorsan i Härnösand o fira hans grabb :-) 

Av Sandra Holmlund - 22 november 2008 18:37

Idag har vi varit ute på Alnön. Robban donade på tomten o jag, syrran, stefan, mio o bebisarna gick bort till vandrarhemmet där det var en mysig julmarknad. Köpte inget, men det var mysigt o bara kika runt. Linda jag o Mio tog en fika medan Stefan stod ute med vagnarna :-) Sen gick jag hem till syrran igen. Trodde att Molly skulle vakna när vagnen stannade (hon hade ju sovit i 1½ timme redan) men hon sov fortfarande. Så jag drog fram dammsugaren o passade på o städa lite åt syrran. Det var uppskattat! Molly sov 1½ timme till :-) Mysigt o sova i vagnen.


Vi blev bjuden på mat. Uppskivad bakpotatis som blev ugnsstekt + kyckling i en jättegod sås. Efter maten åkte vi hem. Nu ligger Molly i soffan o toksurrar. Ska fixa ett bad åt henne. Sedan är det dags för mat för lill-gumman o sen förhoppningsvis sängen :-)

Av Sandra Holmlund - 21 november 2008 09:18

Får man hata sina grannar? Det gör jag iaf, inte alla, utan EN VISS granne! Spelade musik inatt igen. Molly vaknade 03.30 o ville ha mat, då var det fullt ös. Slutade inte spela förrän runt 06.00 Molly somnade ju iaf om efter maten, men jag var vaken. Sen ville Molly kliva upp 08.00, men jag försökte söva henne med lite mat. Funkade inte! Hon var fortfarande en jollrande sötnos :-) Så nu ska jag ta en dusch sen ska jag nog ta Molly o gå upp o surra med grannen. Han verkar ju inte veta vilka regler som gäller i ett hyres- bostadsrättshus. Suck!

Av Sandra Holmlund - 20 november 2008 21:22

Molly är sååå övertrött nu, men jag tror hon börjar komma till ro. Vi var ju som sagt på fika hos Maja. Gick bra till en början, Molly var rätt nöjd, men sen blev hon hungrig o trött. Gav henne mat, men det hjälpte inte så mycket. 20.40 fick vi åka hem. Molly somnade såklart i bilen så jag fick ju lov o väcka henne IGEN! :-( Klädde på henne pyjamasen o la henne i vaggan, inte så populärt! Fick plocka upp henne o krama om henne en stund. Satt mig framför tv:n med henne, hon somnade direkt. La ner henne i vaggan igen, hon drog en djup suck o somnade. Go´skiten! Får se om det blir för natten.


Ska ta o ringa Robban nu o se hur det går för honom uppe i Östersund. Hungrig är jag också, men finns inge gott här hemma :-P

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards