Livet På Stornäset

Alla inlägg under november 2008

Av Sandra Holmlund - 20 november 2008 17:26
Favvoboken... Oj svårt att läsa på så nära håll :-)

Idag fick Molly ett nytt paket från go´boken. En mjuk prasslig bok, en typ av pekbok, en skallra, en julsångbok med skiva till :-) Molly tyckte det var mysigt att lyssna på julmusik, somnade efter ett tag. Men hennes favorit var den mjuka boken som prasslade :-) Kul att klämma på o ännu roligare att tugga på, haha!

Av Sandra Holmlund - 20 november 2008 13:01

Jag, Molly o Cecilia har nyss varit på en skön promenad runt Sidsjön. Skön o skön, blåste ganska kallt faktiskt :-) Jag tog med mig kameran o fotade lite. Såg så mysigt ut när folk satt o pimplade, men jag skulle nog inte våga mig ut på någon is än :-) Vi hamnade även i ett stimm av änder, huga, gillar inte riktigt så många fåglar på samma ställe samtidigt.


Ska försöka få i mig någon lunch nu. Molly har nyss fått sin mat. Hon klarade sig utan mat i 5 timmar nu under dagen, skönt! Hon som är ett sånt matvrak :-) Just nu ligger hon o diskuterar med sin favvokanin som vanligt, gullunge! Ikväll ska vi på kalas. Min kompis Maja fyller 25 idag :-) Grattis! Har känt henne sedan vi var typ 5 år eller nåt, vi träffas dock för sällan även fast vi bor i samma stad. Men när vi väl träffas så känns det som igår. Robban är ju i Östersund o sliter :-( Vi längtar tills imorgon då vi får träffa honom en stund iaf innan han åker ut o donar på tomten :-)

Av Sandra Holmlund - 20 november 2008 09:01

Molly söttös sov bra inatt, vaknade kl 03.00 o gnällde, men nöjde sig med nappen :-) Men tyvärr så har man ju en j*vla MONGOgranne som spelar hårdrocksmusik mitt i nätterna (inte första gången). Så efter att jag legat i sängn 1 timme o stört mig på honom så klev jag upp o tänkte söka upp numret till störningsjouren, men utan resultat :-( Någon som vet numret? Så eftersom jag var uppe o stökade på så vaknade självklart Molly också, så kl 04 fick hon mat. Så typiskt när hon äntligen sov bra! Runt 05 slutade musiken o jag kunde somna. Molly vaknade igen kl 08, hon fick mat sedan myste vi en stund innan vi klev upp. Hon vill väl sussa snart igen så då ska jag passa på o ta en lååång o varm dusch. Testa mitt nya schampoo :-)

Av Sandra Holmlund - 19 november 2008 20:34

Då kommer det lite snö igen då :-) Mysigt! Blir så mycket ljusare ute också bara det lägger sig lite på marken. Sitter just nu o tittar på "Bonde söker fru"... skumma människor som är med i år tycker jag. Molly sover i soffan o jag väntar på att Robban ska komma hem. Han är o fixar extraljus på arbetsbilen. Hade hoppats på att han skulle komma hem tidigare, men det verkar ta en väldans lång tid :-( Lär väl hinna gå o lägga mig innan han är hemma. Sen så åker han o jobbar i Östersund imorgon.


Brorsans äldsta pojk ringde ikväll o frågade om jag ville komma o fira honom på söndag (han fyller år imorgon) :-) Så söt! Så då blir det tårtkalas på söndag då :-)

Av Sandra Holmlund - 19 november 2008 18:24

..har äntligen fixat in bilderna från nya kameran. Så här kommer några av MASSOR av bilder jag tagit.


Bild #1 Molly o mormor. Vi hade varit o hälsat på hos min mormor o morfar.


Bild #2 Molly hos min mormor o morfar.


Bild #3 Molly hos sin mormor.


Bild #4 Molly hos Robbans mormor.


Bild #5 Molly hos sin farmor.

Av Sandra Holmlund - 19 november 2008 18:17

Älskar dessa bilder :-) Mammas go´unge!!! Älskar dig!

Av Sandra Holmlund - 19 november 2008 11:00

Pratade nyss med min syster i telefon om bla. jobbiga vakna nätter med barngråt o ammning. Skönt att ha någon att prata med o jag vet att jag kan prata om allt med min syster. Älskar dig syster-yster!


Molly sover som en stock igen i sin vagga. Ska passa på att äta frukost o kamma till kalufsen :-)

Storasyster med sina barn Elvis o Mio (världens bästa systerbarn)

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards