Livet På Stornäset

Alla inlägg under mars 2009

Av Sandra Holmlund - 7 mars 2009 09:11

Vad veckorna går snabbt. Nu är det redan lördag igen. Idag ska vi ut till Birsta o inhandla bl.a lite rördelar så Robban kan göra färdigt badrummet. Kakel o klinker är iaf på plats...o fogat är det också :-) Så idag blir det att sätta taklister o foder runt fönster o dörr. Sen hinner vi nog med att sätta in badrumsmöbeln också :-)


Tänkte även försöka o hälsa på syrran, så länge sen vi träffades, Molly ska självklart få hänga med hon också :-) Nä nu håller svärmor på o göra frukost, dags o sätta sig till bords. Trevlig helg allihopa!

Av Sandra Holmlund - 6 mars 2009 12:08

Fy... jag känner mig som killen i reklamen, ja ni vet, den där då han sitter på sitt kontor o hela rummet ät fyllt av näsdukar. Tror att det är reklam för nässpray faktiskt :-P Halsontet har lagt sig iaf, men näsan är rinnig. Molly är fortfarande snorig o rosslig i halsen, men mycket mycket piggare. Hon äter som vanligt igen, skönt! Annars har det bara varit välling som gäller.


Idag klev vi upp runt kl 08. Åt frukost med Annica (hon var ledig idag, ska bada med Mollys 5 kusiner), sen gjorde man i ordning sig... eller rättare sagt satt upp håret i en svans :-P Sen åkte jag o Molly ut till Birsta en sväng (Rusta, K-rauta) sen ut till huset o lämna av. Innan vi åkte till Annica igen så gick jag in på Ica en sväng också. Känner mig helt slut. Molly har nyss fått mat o ny blöja... Jag måste äta lunch. Magen kurrar!

Av Sandra Holmlund - 5 mars 2009 14:11

Denna fina kjol fick Molly från tant Kerstin. Lite för stor än, men hon kommer bli så cool i den :-)


-Tack tack!

Av Sandra Holmlund - 5 mars 2009 13:57

Molly är pigg igen. Har dock fortfarande hosta o snorar litegrann, men om man jämför hur hon har varit så är det på väg åt rätt håll :-D Skönt! Jag håller på att plocka o diska lite o Molly åker runt i gåstolen. Man hinner ju göra lite medan hon sköter sig själv. Läste att de inte ska sitta längre än 20 minuter i stolen. Men efter 20 minuter så brukar hon vara rätt less.


Molly hälsar så gott till mormor. Skönt att operationen gick bra o att du piggnade på dig så snabbt.


Nu ska jag mysa med lill-trollet!

Av Sandra Holmlund - 4 mars 2009 08:16

Lycka till idag mamma.


Hoppas operationen går bra, men det vet jag att den kommer göra.

Vi hörs när du kvicknat till igen :-D


Puss & Kram

Av Sandra Holmlund - 4 mars 2009 08:12

Idag så mår Molly mycket bättre. Hon vaknade kl 07.30 jag var dööötrött, ville sova mer. Men det var bara att kliva upp :-( Nu åker Molly runt i gåstolen o jagar katterna, haha! Jag sitter o snorar, så nu är det alltså min tur att bli sjuk.


Idag får vi dom 2 sista plattorna till badrumsgolvet (självklart skulle det fattas så vi inte kunde göra klart). Så Robban ska foga ikväll. Sen kan man börja ställa in lite möbler :-D

Av Sandra Holmlund - 3 mars 2009 14:30

I lördags ringde hon från babysimmet. Vi ska på introduktion om 2 veckor :-) Vi valde att inte börja i januari eftersom Molly skulle operera handen då. Lite roligare ju stadigare dom börjar bli, så för mig spelar inte det någon roll. Vi fick söndagar 17.45, skitbra! Då kan Robban vara med också :-) Skönt att slippa åka själv eller jäkta på en vardag.



Av Sandra Holmlund - 3 mars 2009 09:36

Nu har även jag blivit sjuk. Snorig o ont i halsen...suck! Molly är också sjuk fortfarande. Men hon sov jättebra i natt, somnade strax efter kl 19 o sov till 03 (fick mat) fortsatte o sov till 08.30 Go gumman! Men nu hostar hon som bara den, man kan ju hoppas att det är rethosta, då brukar det ju vara på sluttampen.


Robban kommer hit o äter lunch med oss idag. Hemmagjord potatismos o korv, mums! Måste ta en dusch nu, mitt hår ser ut som om det fått en smörbytta över sig :-P

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards