Livet På Stornäset

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Sandra Holmlund - 15 mars 2009 20:07

Lägger ut lite nyare bilder på köket. Nu är äntligen bänkskivan på plats. Alla luckor ditsatta. Fläkt, häll, diskmaskin o sparklådor är också klart! Imorgon tänkte jag köpa handtag. Sen så är det bara kaklet o köksblandaren kvar :-)


Här kommer bilderna;

Av Sandra Holmlund - 15 mars 2009 20:00

Imorse när jag vaknade så var mina kusiner Jonathan o Marielle också hos farmor (deras mormor). Jag tyckte det var skoj att titta på när dom stojade runt. Medan farmor, mamma o pappa åt frukost såg jag på film (pippi långstrump) med kussarna. När frukosten var bortplockad ville dom leka med lera, jag fick sitta vid bordet med dom, men hade skoj med en tidning istället.


Sen fick jag följa med mamma o pappa titta på kakel, inte så intressant. Men det var iaf kul o titta på allt annat i butiken. Jag har busat på ute i huset, sovit ute i vagnen, ätit god mat. Toppendag, igen! Nu är vi hos farmor igen o jag har nyss fått bada. Är lite trött så nu orkar jag inte skriva nå mer. //Kram Molly

Av Sandra Holmlund - 15 mars 2009 09:53

Nu börjar det iaf ta sig i huset... Hallgolvet är fogat... Badrummet är klart, förutom att golvvärmen ska kopplas in. Bänksskivan i köket är på plats. Köksfläkten är snart ditsatt. Sen är det hällen o diskmaskinen som ska kopplas in. Sen är det småsaker, handtag o sparklådor. Vi har även bestämt att vi ska kakla lika högt som glasskivan skulle ha varit. Vill inte ha massa damm, skit o flugor bakom glassskivan. Blir snyggare med kakel :-D


I fredags skulle vi egentligen till Nettan o Stefan o se på Let´s Dance, men jag hade haft ont i magen hela dan o natten innan, så vi åkte till Annica istället. Jag tvärslocknade kl 22. Skönt! Igår hade jag fortfarande ont i magen, men jag fick en magtablett av Annica o den gjorde susen efter några timmar. På kvällen åkte vi till Madde o Tomas o såg Melodifestivalen. Jag hejade på af Ugglas bara för att gå emot alla andra. Men om jag ska vara ärlig så tycker jag att själva låten är ganska bra om man inte tittar på henne o att man tänker sig en annan person sjunga den. Haha! Men Caroline har ju sån tokhärlig personlighet. Så snälla, snälla, snälla... trallalaa!


Nu har jag nyss duschat, Molly sover o Robban håller på o fixa i ordning sig. Sen drar vi o kollar på kökskakel :-) Tjoho!

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards