Livet På Stornäset

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Sandra Holmlund - 1 mars 2009 11:36

Igår kväll fick Molly åka ambulans. Det började med att vi la henne runt kl 20, sen satt vi oss o tittade på Melodifestivalen. Efter ca en halvtimme så blev hon jätteledsen, Robban gick o försökte trösta henne. Men efter ett tag fick han ta upp henne o då märkte han att hon försökte kräkas, men hon fick inte upp någonting. Hon bara hostade o hostade o varje gång hon försökte andas in så slemmade det bara igen sig mer o mer. Efter ett tag märkte vi att hon blev jätteslut. Jag ringde 112 o rådfrågade, han tyckte inte att det lät bra (han hörde henne genom telefonen). Han ville skicka en ambulans. Jag gick ner o mötte upp ambulansen, medan Robban, hans mamma, pappa o Kerstin var kvar uppe med Molly. När ambulanskillarna kom så bestämde dom sig för att vi skulle åka in o kolla upp henne. Jag satt bak med Molly o Robban fick sitta fram. Molly fick syrgas o han kollade puls m.m Väl inne på akuten så hade hon mycket lättare att andas. Hon var alldeles prickig runt munnen o under ena ögat (tydligen för att hon hade ansträngt sig så). Hon fick en nalle av ambulanspersonalen, Ambjörn heter han :-) Molly blev jätteglad o gosade med honom :-D Vi fick sitta o vänta ett bra tag på en läkare, men när vi väl fick träffa honom så kollade han henne o kom fram till att hon blivit jätteslemmig pga förkylningen o att hon ej fått upp sekretet... Vi fick vi näsdroppar o bricanyl med oss hem.


När vi tagit taxi hem o gått o lagt oss (Molly somnade i taxin hem, var helt slut när jag lyfte över henne till sängen) så kunde varken jag eller Robban sova. Jag somnade till då o då, men vaknade så fort hon gjorde ett litet ljud. Robban låg bara o stirrade i taket. Runt kl 03.30 fick hon en attack igen. Vi gav henne näsdroppar o lite bricanyl. Efter ett tag lättade det i halsen. Men hon var så slut så hon satt bara som en trasdocka i min famn o blundade. Men hon försatte o hosta så jag satt uppe i tvrummet med henne tills det lugnat ner sig lite. Sen la vi oss alla i sängen. Hon hostade mycket under några timmar o kl 08 ville hon kliva upp.


Hon har sovit en stund nu på förmiddan, men vaknade av att hon var toktäppt igen. Så nu sitter hon vaken igen :-/ Robban sa att det var tur att jag var nere o väntade på ambulansen igår kväll, för på slutet var hon riktigt dålig, bara hängde med huvudet o hostade. Lill-hjärtat vårat. Hoppas hon piggnar på sig idag eftersom att jag blir själv med henne imorgon. Men sånt ordnar sig alltid!


Nu har Robban åkt ut till huset o ska fortsätta med badrummet. Jag kommer nog åka ut i eftermiddag o hämta bricanylen han ska hämta ut på apoteket innan han åker ut.


Fy vilken hosta hon har o snoret bara rinner. Nu ska jag ta o gosa med henne. Jag hoppas att vi aldrig mer behöver ringa 112 iaf. Det gör så ont i mammahjärtat o se sin lilla må dåligt!

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards