Livet På Stornäset

Alla inlägg under juli 2009

Av Sandra Holmlund - 22 juli 2009 19:21

Har börjat "piffa" lite hemma i vardagsrummet. Köpt blommor, en duk o lite prydnadssaker. Kommer bli så fint :-) Har hittat en möbel på blocket som jag vill ha, hoppas den finns kvar :-) Då kan vi svänga förbi o hämta den när vi ska upp till kramfors. Skulle vilja ha en spegel, lampa o massa fina ramar, då skulle det kännas rätt klart i ett rum iaf :-P Haha!


Molly har varit en riktig solstråle idag, trots att hon bara sov 45 minuter (+ lite i bilen). Ett par som bor bortanför oss kom förbi idag o plingade på. Dom har en grabb som är en månad yngre än Molly. Gissa om Molly blev glad, kramade honom (har aldrig träffat honom) o sen busade dom på. Vi blev bortbjuden på fika... mycket trevligt! 5 minuter efter att dom gått kom jag på att jag inte ens frågade om dom ville ha nå fika, pinsamt!


Molly sover sedan 19.05, Robban är ute o donar med släpvagnen o hans pappa är åxå här. Jag ska ta o gå ut o joina dom...

Av Sandra Holmlund - 20 juli 2009 19:55

Vad det har öst ner idag. Gubbarna som skulle gjuta plattan till garaget kom inte pga det. Men jag hörde att det skulle bli bättre väder på onsdag :-) Om allt hinns med så kommer dom o sätter upp garaget på måndag... wee! :-) En till sak ur världen. Robban har varit jätteduktig o måla huset. kaffe lattefärgen är snart klar, bara pyttelite kvar. Sen ska det målas vitt två varv, men det är inte lika mycket. Blir så fint!


Idag har jag inte gjort ett piss... Molly var hos syrran en sväng medan jag handlade på ica maxi, sen har det inte hänt så mycket mer. Jag bakade muffins efter middan, dom blev sådär. Fullkornsmjöl, nja... :-(


Molly har sussat sen ett tag tillbaka, så nu ska jag slå mig ner bredvid R i soffan...

Av Sandra Holmlund - 19 juli 2009 20:38

Mys-sovstund-innan-middag!

Av Sandra Holmlund - 19 juli 2009 17:23

Idag har vi varit barnvakt åt Elvis... Molly o han busade på. Dom var riktigt snälla faktiskt :-) Förutom då Robban gick ut o målade på huset... då stod dom vid mina ben o försökte klänga upp, haha. Men i övrigt gick det bra.


Robban o Molly sover på soffan... jag måste väcka dom... annars kommer Molly vara vaken till midnatt :-P Dags för middag....

Av Sandra Holmlund - 18 juli 2009 19:41

Jaha då har Molly skaffat sig en fläskläpp... Det räcker inte med att hon fick ett getingstick för nån dag sen :-( Men om hon blir som sin far så blir hon en olycksfågel :-/ Hon badade med Elvis då olyckan var framme... hon halkade till i badkaret o slog ansiktet, vilket resulterade i blod från tandköttet o fläskläpp. Jahapp... vad kommer att hända härnäst???

Av Sandra Holmlund - 18 juli 2009 10:18

Igår blev lill-stumpan 11 månader, bara en månad kvar nu då till den stooora dagen :-D

Av Sandra Holmlund - 17 juli 2009 10:20

Igår gick jag över med Molly till syrran. Hon skulle få följa med dom på utflykt. Jag plockade undan lite disk, sen skulle jag lägga mig på soffan o se på våra bästa år men jag somnade!!! Suck!! Sov i 2 timmar, vaknade med super-huvudvärk :-( Latade mig mest o satt o ugglade vid datorn. Det var tänkt att jag skulle passa på o klippa mig, men det fanns ingen tid :-( Så jag får fortfarande se ut som ett äckel i håret :-P


Kl 16 var jag uttråkad, orkade inte hitta på någonting, så jag gick över till syrran. Molly Elvis o Mio lekte uppe i Elvis rum. Fick massa kramar av Molly-gumman :-D Dom hade varit uppe på Norra berget o myst på. Tyvärr så sov bara Molly i en timme under dan, så vi fick lov o lägga henne en halvtimme på eftermiddan, men det resulterade i att hon var vaken till 21.30. Sen sov hon oroligt o ville kliva upp kl 07.10 Suck! Nu har hon sovit sedan kl 09.45 Jag ska slå på tvn o titta på Våra bästa år sen blir det en trip till Birsta.


Robbans mamma o pappa kom ut o hälsade på igår kväll. Miranda, Malvie o Minna var också med :-D Molly sov när dom kom, men jag väckte henne efter ett tag. Molly tycker att det är skoj att leka med dom, men säger ifrån när det blir för mycket, haha! Skriker rätt ut! En mycket bestämd tjej :-D Annica hade med sig sin symaskin så nu kan jag äntligen sy upp mina gardiner i tv-rummet. Bob håller på att riva sönder dom, suck!

Av Sandra Holmlund - 17 juli 2009 10:07

I onsdags kom Therese ut o hälsade på mig o Molly. Hon var go o hade med sig jordgubbar o chokladbollar. Mamma o pappa var också här... så vi fikade tillsammans allihop. Jag hade även bakat en kaka, så det blev en massa sötsaker :-D Efter fikat gick jag, Therese o Molly bort till fågelreservatet. Jag säger bara: J*VLA SMÅKRYP!!! Dom tyckte om att bita mig iaf :-P Vi plaskade runt lite i havet o sen begav vi oss hem igen. Arga moln på himlen kom emot oss :-(


Lite bilder (ja jag vet therese, du ville så gärna vara med på kort när du hade Mollys solhatt på dig ;-P)

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards