Livet På Stornäset

Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Sandra Holmlund - 3 juli 2009 20:16

Dagen började ju faktiskt med att det blev molnigt på himlen (lycklig). Höll ju inte i sig så länge, men det är svalare ute iaf :-)


Idag har jag varit på Birsta med Molly. Vi tog en fika med Helen, Nettan, Emma, Jessica o Thea. Go-sallad på Charm. Mums! Sen spanade vi runt lite, men blev inte mycket till shopping. Sparar dom få kronor man har i plånkan :-P Väl hemma väntade jag på att Robban skulle komma hem så vi kunde käka plättar o även lite ärtsoppa. Men Robban ringde från Ica på Alnön o sa att det blivit strömavbrott :-/ Självklart då han äntligen var först i kön... Så det var bara att vänta en stund... men det kom aldrig nån ström så han åkte hem. Vilket resulterade i att det bara blev plättar till middag :-( Robban var sur för att han inte kunde köpa nån cola till romen han köpt på bolaget. Så vi bestämde oss för att åka in på IKEA o köpa överkast o en rullgardin till gästrummet. Mamma o pappa ska komma ner, så det kan ju vara skönt att få mörklägga lite iaf :-D Gick sedan på Coop o köpte det som fattades hemma :-)


Molly har varit väldigt svår att lägga under en ganska lång tid. Det har varit väldigt krävande varje kväll. Eller jobbig o jobbig, men hon har vägrat o somna själv. Så on har somnat hos oss o sen har vi lagt ner henne. Men vi känner att vi inte vill vänja henne vid det. Så igår kväll så testade vi att lägga henne i sängen, men som vanligt så blev det gallskrik. Men Robban kände för att vara tjurigare. Han la henne på rygg varje gång hon satt sig upp... vilket var ungefär 1000 ggr :-( Men efter 20 minuter fattade hon vinken o la sig o sov :-) Ikväll var det min tur. Gav Molly välling o sen la jag ner henne. Inget grin! Men massa bus o skratt (trots att hon var JÄTTEtrött). Jag tittade inte på henne utan la henne på rygg precis som Robban gjorde. Skillnaden var ju att hon skrattade åt mig istället för att toktjuta...hm... Så jag gick ut ur rummet o lät henne vara själv. Efter ett tag kikade vi till henne. HON SOV!! :-D Hoppas bara inte det var en engångsföretelse.


Nä nu ska jag käka jordgubbar o mysa med Robban framför tvn :-D Ha en trevlig helg allihopa!

Av Sandra Holmlund - 3 juli 2009 09:09

Det har blivit mycket plaskande dom här sista dagarna. I onsdags var jag på Alnöbadet med Molly, syster, Mio o Elvis. Molly ÄLSKAR verkligen o bada. Igår var jag med Nettan o Emma på Malandsbadet. Guuud så varmt det var, dock inte i vattnet :-/ Men barnen badade på tills dom började o huttra. Nä jag håller mig nog till Alnöbadet istället, kändes fräschare där... o varmare i lill-poolen :-)


Jag hade hoppats på dåligt väder idag... Ja jag vet, men det blir så jobbigt för lill-gumman. Blir ingen strand idag. Ska försöka hålla mig från solen. Funderar på Birsta, men vi får väl se. Molly vaknade 06.40 idag, så jag är så himla trött. Det är hon med, har redan somnat ute i vagnen, gick inte o hålla henne vaken :-/

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards