Livet På Stornäset

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Sandra Holmlund - 14 juli 2009 21:05

Idag var det dags igen... alltid ska man behöav vara orolig. Molly låg o sussade så sött i sin vagn. Efter en timme hörde jag ett gallskrik. Inte som vanligt. Mamma var där o försökte få henne o somna igen. Jag gick dit o fick syn på en geting. Jag plockade upp Molly o vi fick syn på ett rött märke på halsen. Panik fick man ju efter massa prat (några dagar tidigare) om just getingstick. Hade inte haft samma panik om sticket hade varit på armen. Stefan (syrrans man) var snäll o ringde vårdupplysningen, men dom sa på telefonsvararen att dom kunde ringa upp. Skit-vårdupplysning!!! Sist jag skulle ringa dit (när Molly tappade andan pga slempropp) så var det låååång telefonkö. Stefan ringde VC istället o vi åkte in. Hon blev riktigt svullen på halsen, men man märkte att det inte var någon fara. Hon skrattade o busade på som vanligt. Lill-gumman min!! Inte skrämma mamma sådär!!


Hon blev stucken trots att vi hade insektsskydd över vagnen. Dom kommer ju in ändå. Frågan är om det inte är bättre att vara utan skyddet. Om det kommer en geting åker dom kanske bara in o surrar o sen flyger dom vidare. Men nu blev väl getingen arg för han hittade ju inte ut igen. Eller???... Hjälp någon!


Läkaren vi träffade sa en intressant sak. Vanligtvis så reagerar man inte första gången man blir stucken av en geting, för då har kroppen inte reagerat på det förut, men andra gången är farligare. Då kan man bli riktigt dålig eller fortfarande inte känna något. Så nu har jag bestämt att Molly aldrig ska bli stucken nå mer :-P


Av Sandra Holmlund - 14 juli 2009 21:01

Mamma o pappa har sovit här sön-tis. Mycket trevligt! I måndags var vi uppe på norra berget. Syster o familj var åxå med. Skriver inget mer om det, här kommer lite bilder:

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards