Livet På Stornäset

Alla inlägg under maj 2009

Av Sandra Holmlund - 27 maj 2009 21:44

Världens bästa Molly

Av Sandra Holmlund - 27 maj 2009 11:39

Molly har sovit 45 minuter nu på förmiddan...suck...just nu ligger hon o leker i sin säng, men verkar inte vilja somna. Robban är på väg hem från Östersund. Ska bli så skönt när han kommer hem, då kan han få leka lite med Molly :-)


Om 6 dagar ska jag jobba... kul! Fick sånt bra schema, kan inte klaga. Ska bli kul att jobba inne i stan dom 2 första veckorna. Men självklart saknar jag "mina flickor"... så jag längtar mest tills jag ska jobba i Birsta :-) Nu ska jag plocka i diskmaskinen o vänta tills tvättmaskinen är klar. Varför är det lättare att plocka i diskmaskinen istället för ur? Hatar verkligen att plocka ur!!



Av Sandra Holmlund - 26 maj 2009 19:28

Idag har jag o Molly bara varit hemma. Jag är jätteförkyld o Molly snorar på hon med. Som tur är så har hon varit som en solstråle. Har nyss lagt ner henne i sängen, får se om hon somnar. Jag hör att hon ligger o surrar där inne :-P I flera kvällar så har det varit pest o pina att lägga henne. Hon har gallskrikigt tills hon somnat av utmattning :-( Det är precis som om hon är rädd för att somna. Stackars liten! Jag hoppas verkligen att det bara var en fas hon var inne i.


Molly har ju inte varit direkt intresserad av att krypa, men hon har faktiskt börjat bli mer rörlig när hon är på golvet. Men det är roligast att dra sig upp efter saker. Idag har hon även sagt mamma flera gånger. Mam-mam-mam har hon sagt länge, men nu säger hon faktiskt mamma! :-)


Nu är det grin inne i sovrummet. Ska låta henne vara en stund innan jag går dit, OM jag måste gå dit. Får väl se. Robban är i Östersund o jobbar... hoppas han hinner klart imorgon så att han kan åka hem. Nu ska jag se på Sjukhuset...

Av Sandra Holmlund - 25 maj 2009 08:50

Jag o Molly är fortfarande förkylda. Tycker att det bara blir värre o värre. Riktigt krassliga idag... hoppas det blir bättre under dan.


Nä nu ska vi bege oss in till stan... So long!

Av Sandra Holmlund - 25 maj 2009 07:34

Tur att jag vaknade av mig själv idag. Vaknade kl 07 så jag passade på att kliva upp o duscha innan Molly vaknar. Tänkte försöka vara inne på stan till kl 09. Ska möta upp Åsa så hon kan visa mig vart jag ska gå när jag ska öppna deras butik. Har aldrig jobbat i stan, har ju bara varit i Birsta. Ska bli så skönt att bara vara anställd (sommarvikarie), slippa vara butikschef :-D Lär ju ta ett tag innan man kommer in i det hela igen när man ska börja igen på riktigt till hösten.


Sen ska vi träffa Cicci o passa på att ta en fika på stan. Hoppas det inte börjar regna. Men jag tror att det bara skulle vara molnigt idag o lite solglimtar.


Nu ska jag fixa håret innan Molly vaknar :-)

Av Sandra Holmlund - 24 maj 2009 15:05

Idag har Mollys farmor o farfar varit här. Vi tog en promenad ut till fågelreservatet. Melker (grannens hund) fick också fälja med. Börjar bli ännu finare där ute nu när det blivit grönare.


Nu ska Robban måla lite på huset o jag ska bara vila... är sååå trött idag! Här kommer lite bilder från fågelreservatet....

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards