Livet På Stornäset

Alla inlägg under december 2009

Av Sandra Holmlund - 11 december 2009 13:22

Molly vaknade kl 10.20 imorse, men inte så konstigt då hon haft en jobbig natt med massa hosta. Stackars liten! Jag är också sjuk. Snorig o ont i huvudet. Trodde ju att jag skulle klara mig från biverkningar av sprutan, men icke! Igår runt 15.30 small det bara till. Jag började tokfrysa, satt o skakade i soffan under ett duntäcke. Det värkte i varenda muskel i hela kroppen... en hemsk huvudvärk o illamående. Efter 3-4 timmar så släppte febern. Tack o lov! Skönt att man fick sova till kl 10 :-D Hoppas jag inte blir sämre, har inte råd att vara hemma från jobbet + att jag ser fram emot att jobba helg (=mycket folk).


Turen ligger inte riktigt på vår sida nuförtiden... först krockar jag bilen, sen blir Molly sjuk.. o idag insåg vi att det är nå fel på värmepumpen, hade bara 16.9 grader då vi klev upp *brr* Som tur var så kostar det inget att fixa det eftersom vi har garanti på skiten. Men dom kommer inte o lagar den förrän till veckan. Så nu gäller det att elda som bara den i kaminen.

 

Syns lite dåligt... men det står iaf 16.9  

 

 

Vi har jagat älgkött i flera månader, men det verkar som om ingen skjuter en enda älg nuförtiden. Skit! Imorse hade jag önskat att jag hade en älgstudsare... Detta såg jag genom köksfönstret...

  

4 ÄLGAR!!!

 

 


Av Sandra Holmlund - 10 december 2009 11:22

Jag o R var ju som sagt o tog sprutan igår. I natt vaknade jag o var jättevarm. Somnade om o vaknade 08.40 av en dunkande huvudvärk. Det känns som om jag har feber, fryser o har ont i kroppen, men jag känns inge varm. Jag hoppas att huvudvärken går över snart.


Har nyss lagt Molly, ska försöka o vila lite själv också. Ska ringa dagis o höra vad dom tycker att jag ska göra med Molly imorgon, hon har fortfarande hosta o bajsar löst, men i övrigt är hon ju jättepigg. Verkar ju inte vara ngt som smittar, för varken jag eller R har ju blivit dåliga?!?

Av Sandra Holmlund - 9 december 2009 19:33

Ja då var både jag o Robban vaccinerade. Åkte till Bergsåker nu ikväll o fick det bortgjort. Jag var livrädd (har blivit spruträdd) men det gick ju toppenbra. Har lite "sockerdricka" i armen annars är det bra :-) Robban har lite värk, men han är en klenis, haha! Nu är det snart arga snickaren...

Av Sandra Holmlund - 9 december 2009 13:25

Lägger ut lite bilder på min sjukling... som för övrigt inte sovit någonting idag, suck! Så idag blir det bara en hemmadag med massa mys i soffan... kanske ger oss ut på en promenad i det otroligt fina vädret...    ...men troligtvis inte!


      



Av Sandra Holmlund - 8 december 2009 22:29

Har glömt att skriva att sista datumet att rösta på årets lussekatt 2009 är den 10/12... Så rösta på!  Nu ska jag sluta tjata om det nå mer   


Av Sandra Holmlund - 8 december 2009 21:03

Ni som läst förra inläggets artikel, läs denna också... I love Alex Schulman... (tack Maja   )


http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggen/2009/12/barn-nej-tack

Av Sandra Holmlund - 8 december 2009 13:06

 Läs detta:  

 http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6252155.ab#abArticleComments


Jag håller inte riktigt med Katrin Zytomierska angående artikeln ovan. Jag fattar inte att folk kan tycka att barn inte ska få finnas på café, flyg,  osv. Jag kan själv tycka att det är j*vla irriterande då det sitter barn o skriker inne på ett fik, eller på affären... Jag har själv varit med om att ha ett barn bakom mig i flyget (som sparkar på min stol)... Men är det barnens fel? Det är väl föräldrarna som har ansvaret?Jag skulle aldrig gå på ett fik om jag visste att jag hade ett barn som skrek för jämnan. Men vad gör det om ett barn blir ledsen o tystnar efter ett tag. Det är väl bara att fika lite snabbt o gå hem igen om det blir alldeles för hysteriskt, det skulle jag göra iaf. Sen så finns det ju dom som är känsligare än andra, som inte tål ett pip från barn. Ja ja jag ska sluta irritera mig på detta nu. Men jag hoppas verkligen att vi småbarnsföräldrar inte blir "portade" från kafeér... eller att vi får specifika tider på dan då vi får gå dit. Jag vill kunna ta en fika med mina vänner som inte har barn... NÄR JAG VILL! Det är min åsikt. Vad tycker DU?   

Av Sandra Holmlund - 8 december 2009 09:26

Igår var Robban hemma sin första VAB-dag... Molly är snorig, hostig (mest på natten), hade lite feber o diarré   


Det märks att hon är sjuk, hon sover massor. I natt sov hon 14 timmar, hade säkert kunna sova mer. Jag gick o kikade till henne då vaknade hon. Så Robban jobbar halva dan idag, sen VABar han resten. Jag börjar ju jobba kl 14 så han slipper vara ledig hela dan.


Imorgon o på torsdag är jag ledig, så då får Molly vara hemma o vila. Så hoppas jag att hon är fit for fight på fredag   


Igår jobbade ju jag min första dag sedan krocken. Gick rätt bra, kände tyvärr av rygg o nacke ganska snabbt, men som jag sagt tidigare så ger jag detta några dagar till. Kan ju inte räkna med att bli bra på en gång. Robban var in till bilverkstaden imorse o hämtade lite saker som vi glömt. Han tog en till titt på bilen, såg inte alls bra ut. Är typ bara ett stort hål på sidan + massa mer. Verkstadsgubben sa att detta kommer ta lååång tid pga att dom har massa andra som är inbokade före. För mig spelar det ingen roll hur lång tid det tar, bara ärendet går igenom hos försäkringsbolaget så att vi har på papper att det inte var mitt fel. Då kommer allt genast bli billigare!


Glöm inte:

          


Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards