Livet På Stornäset

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Sandra Holmlund - 11 december 2009 13:32

Men titta! Det singlar ner lite vitt från skyn... Hur länge får det ligga kvar denna gång mån tro?!?!


Vi har ju faktiskt "julat" till det lite på vårat hus också...

Skitdålig bild, jag vet... men det är iaf istappar :-D  

 

 

Madde (Mollys gudmor) o Tomas är ju i Vietnam o semestrar *avis* Så vi är kattvakt till lilla Bobban. Han är inte så social... går helst o gömmer sig. Men tro det eller ej så kom han fram då Molly var med igår. Han nosade lite o sprang genast o gömde sig igen :-D

  

Molly & Bobban... (bildbevis Madde ;-D)

Av Sandra Holmlund - 11 december 2009 13:22

Molly vaknade kl 10.20 imorse, men inte så konstigt då hon haft en jobbig natt med massa hosta. Stackars liten! Jag är också sjuk. Snorig o ont i huvudet. Trodde ju att jag skulle klara mig från biverkningar av sprutan, men icke! Igår runt 15.30 small det bara till. Jag började tokfrysa, satt o skakade i soffan under ett duntäcke. Det värkte i varenda muskel i hela kroppen... en hemsk huvudvärk o illamående. Efter 3-4 timmar så släppte febern. Tack o lov! Skönt att man fick sova till kl 10 :-D Hoppas jag inte blir sämre, har inte råd att vara hemma från jobbet + att jag ser fram emot att jobba helg (=mycket folk).


Turen ligger inte riktigt på vår sida nuförtiden... först krockar jag bilen, sen blir Molly sjuk.. o idag insåg vi att det är nå fel på värmepumpen, hade bara 16.9 grader då vi klev upp *brr* Som tur var så kostar det inget att fixa det eftersom vi har garanti på skiten. Men dom kommer inte o lagar den förrän till veckan. Så nu gäller det att elda som bara den i kaminen.

 

Syns lite dåligt... men det står iaf 16.9  

 

 

Vi har jagat älgkött i flera månader, men det verkar som om ingen skjuter en enda älg nuförtiden. Skit! Imorse hade jag önskat att jag hade en älgstudsare... Detta såg jag genom köksfönstret...

  

4 ÄLGAR!!!

 

 


Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards