Livet På Stornäset

Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Vadå normal?

Av Sandra Holmlund - 28 maj 2009 16:27

Idag var vi på BVC igen eftersom BVC-tanten tyckte att Molly hade gått upp för lite för en månad sedan. Jag blev inte direkt orolig med tanke på hennes valkar på benen o hela hon är ju lite småmullig :-) Men idag hade hon "hoppat tillbaka" på kurvan. -Detta ser ju normalt ut! sa tanten. Vadå normalt? Vad är egentligen onormalt då? Tycker att det är så fånigt med den där kurvan. Molly är alldeles perfekt precis som hon är nu o precis som hon var för en månad sen :-) Nog om det.


Efter BVC åkte vi ut till Jessica, trots att jag fortfarande är krasslig. Hoppas jag inte smittat dom :-/ Satt ute i solen en liten stund. Sen gick vi in o åt nyponsoppa med glass. Mmm, var typ 100 år sedan jag åt det. Lill-Thea är så söt, hon börjar bli stora tjejen hon med :-)


Nu väntar vi (jag o R) på att Molly ska vakna, sen ska vi åka o äta på MAX, sen blir det storhandling på ICA Maxi.

 
 
Veronica

Veronica

29 maj 2009 10:52

Vi har inte sökt dagis än, men det blir väl snart.

Innan jag blev mammaledig hade jag en kvällstjänst på 17 timmar i veckan. Å mina arbetstider var alltid 16.15-19.30
Har haft lite småpanik hela tiden över detta, då vi inte kunnat hitta nån lösning vad gäller dagis o så när båda jobbar kvällar.
Men så slutade en tjej hos oss och jag sökte hennes tjänst o fick den.
Så nu kommer jag jobba mestadels dagtid (23 h/v) Känns väldans lagomt :]

http://ceekay.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Holmlund - 12 april 2013 12:48

...och Let´s Dance då jag slutat jobbet :) Ser mycket fram emot det, har varit en seg vecka med trötta kvällar.   Ledig helg! Molly ska på baletten igen efter 2 lördagar då det varit stängt. Imorgon kväll ska jag äntligen få dansa lite igen. H...

Av Sandra Holmlund - 12 april 2013 12:24

Stugan är hyrd i Kolmården (3 dagar)... I år blir det semester med goda vänner. Ska bli så roligt! Molly kommer att ha Emma att leka med så slipper hon oss ;)   Molly längtar redan efter alla djuren o ser fram emot att ha en kompis med sig....

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:56

Brukar inte gilla färdiga mixer till gratänger m.m. Men idag testade vi Abbas färdiga Citron- och dillsås för ugnsbakad lax. Saltade o pepprade laxen, annars hällde man bara på såsen. Serverade pressad potatis till. Ett tips för ännu en snabb middag....

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:49

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:44


Naturgodis - mandel med saltlakritsöverdrag o mandel med kanelöverdrag. Mums!   ...

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards